Beantwoord

Ik ontvang geen sms van Fortis

  • 11 December 2019
  • 22 reacties
  • 5507 Bekeken

Ik wilde een code aanmaken voor de Easy Banking app. Alleen krijg je daarvoor een sms, of tenminste, dat zou moeten … ik ontvang deze nl niet. Ik heb dit probleem al eerder gehad bij Fortis en het toen maar zo gelaten omdat het niet echt nodig was, en ik mijn vraag dan maar telefonisch opgelost heb. Alleen merk ik het nu opnieuw. Het ligt niet aan mijn provider, want van de concullega's ontvang ik dergelijke berichten perfect. Waar kan dit aan liggen?

icon

Beste antwoord van YannickB 17 December 2019, 12:18

Bekijk origineel

22 reacties

Hey @Steven Vergauwen ,

Deze algemene storing is inmiddels opgelost.

Indien je het nog niet hebt geprobeerd, raad ik je aan Start te sturen naar 8667, dit is het nummer waarvan de sms komt.

Biedt dit geen oplossing, neem je best contact op met je provider zodat ze kunnen nakijken hoe het komt dat dit bericht niet toekomt.

Groetjes,

Lieze

@YannickB 

 

Ik zit ook met hetzelfde probleem, heb een nieuwe iPhone en mijn provider is Mobile Vikings, dus ook Telenet. Heb alles al geprobeerd van hierboven zonder resultaat…

 

Zijn er andere manieren om de app te installeren?

 
 
Reputatie 7

Hallo @pva @JeroenDV 

Momenteel is er inderdaad een probleem waardoor onze berichten niet toekomen bij verschillende Telenet-klanten. Mijn oprechte excuses daarvoor. We zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.

Het heeft alvast niets te maken met het oorspronkelijke probleem van 10 maanden geleden. Dat was vermoedelijk gelinkt aan een blokkering op het telefoonnummer of op commerciële berichten. In zo’n gevallen kan dat opgelost worden door START naar 8667 te sturen en een nieuw profiel aan te maken, of door de blokkering te laten schrappen via je telecomoperator.

Hier dus net hetzelfde…

backup teruggeplaatst op nieuwe iPhone. 
 

moet de app opnieuw instellen maar krijg geen sms toe met activatiecode. 
Hetzelfde om mijn kaarten te activeren voor  pay. 
 

app al verwijderd, iPhone al herstart.…

 

Telenet heeft al vanalles nagekeken maar ze kunnen me niet verder helpen…

Ik zou wel dringend een oplossing willen want is heeeeeel ambetant!

Beste, ik lees hier:

1 jaar geleden gepost ivm Easy Banking app: “krijg je een sms, of tenminste, dat zou moeten … ik ontvang deze nl niet. Ik heb dit probleem al eerder gehad bij Fortis ” 10 maanden geleden volgden gelijkaardige meldingen.

Zeer vreemd, ik heb dit zelfde probleem sinds enkele dagen ook (na backup restore op nieuwe iphone), en krijg de app dus niet in werking.

Tel contact Fortis “probleem bij telenet, zij sturen die bepaalde sms van Fortis niet door naar klanten, wss opgelost in enkele uren/dagen, timing onbekend”

Tel contact Telenet: “wij weten van geen zulk probleem bij telenet”

dit probleem is dus al sinds meer dan een jaar bezig?

wat is de oplossing nu?

Werkt vandaag wel. 

Is inderdaad een tijdelijke fout.

Reputatie 7

@johanbaert ,

Kan je vandaag nogmaals proberen om de sms aan te vragen? Gisteren was er jammer genoeg een storing op ons netwerk waardoor de berichten niet verzonden werden.

Als je andere berichten van 8xxx nummers kan ontvangen, dan zou er alvast geen probleem mogen zijn.

Ik krijg de SMS niet en ik heb een blokkering op SMS’en van frauduleuze SMS spelletjes bij proximus. Dit wil ik niet verwijderen omdat ik al vele malen geplaagd ben geweest door deze praktijken. Wat nu? Hoe kan ik easy banking app activeren zonder SMS? Kan ik een google authenticator gebruiken? Itsme? Kunnen jullie SMS’en versturen vanuit een ander nummer? 

SMS’en voor microsoft 365, payconiq, itsme … heb ik wel ontvangen.

8001, 8128, 8399, 8810 ontvang ik wel… allen activatiecodes voor andere diensten.

Dus kunnen jullie je 8667 whitelisten zoals een email domein bij de Belgische telecom providers? Het kan toch niet dat wij als klant een beveiliging moeten opheffen opdat wij jullie legale SMS zouden ontvangen? Nu moet iedere klant die problemen heeft bij zijn provider individueel dit gaan aankaarten terwijl jullie als bedrijf dit toch voor iedereen kunnen oplossen?

 

Reputatie 7

@Belgick 

Je krijgt inderdaad geen reactie terug wanneer je START naar 8667 stuurt. Soms kan dat wel helpen om nadien de nieuwe sms’en te ontvangen.

 

Ik stuur je alvast een privébericht om wat meer info te verzamelen, maar ik raad je aan om alvast ook je telecom operator te contacteren en om hen te vragen of er iets geblokkeerd werd.

Dag beste, ook ik heb dit probleem dat de verifictie code niet verstuurd word. Ik heb ook proberen sturen op het nummer 8667 maar hier kreeg ik alweer geen reactie op, app verwijdert, GSM rebooted en nog niks. Kan iemand mij verder helpen? 

Reputatie 7

@Tom T 

Ik ben blij om dat te horen. Bedankt voor de update!

@YannickB is nu ook gelukt:

  • app verwijderd
  • gsm uit
  • reboot
  • sms START naar 8667
  • re-install app
  • activering nu ok (neemt zelfs automatisch sms code over bij ontvangst)

Bedankt !

Reputatie 7

@JonasDob

Door START te sturen geef je aan dat je van dat specifieke nummer berichten wilt ontvangen. Dat kan in sommige gevallen helpen (helaas niet altijd) wanneer je een algemene blokkering op commerciële berichten hebt ingesteld. Het nummer 8667 is alvast volledig gratis, zowel voor uitgaande als binnenkomende berichten.

Heb je ‘START’ gestuurd, een nieuwe sms aangevraagd en krijg je nog steeds niets toe, dan is er ofwel een probleem in de verbinding tussen ons en je provider, of kan het bericht je blokkering op commerciële berichten niet opheffen voor enkel ons nummer. In dat laatste geval zal je je provider moeten vragen om de blokkering (tijdelijk) op te heffen, of zal je een ander gsm-nummer moeten gebruiken om de sms op te ontvangen.

 

@Linds

Goed om te horen dat het voor jou in orde is gekomen! :slight_smile:

 Het is net wel gelukt. Had in onderstaande topics gelezen om dan de app te verwijderen en gsm af te sluiten. Net geprobeerd en nu ging het wel! 

Bij mij net hetzelfde, sinds zaterdag een nieuwe telefoon en geraak er ook niet op omdat ik geen sms krijg. Had gisteren al naar het contactcenter gebeld maar daar gaven ze aan dat er een nieuw systeem was en dat het uitrollen daarvan traag was... Maar ik vind het best vervelend dat ik de app niet kan gebruiken zeker nu ik een overschrijving moet doen.

Ik zit ook bij Telenet en ook geen probleem van blokkering, it's me heb ik zaterdag wel probleemloos kunnen downloaden.

 

Beste YannickB,

 

Mag ik je vragen wat die SMS met START juist doet?

Ik ondervind ook regelmatig problemen met SMS’en van dergelijke nummers die niet toekomen, maar als ik START stuur, teken ik toch niet in voor commerciële SMS’en? En de SMS is kostenloos?

 

Alvast bedankt,

 

Jonas

Yannick, net gestuurd

 

Reputatie 7

Bedankt om het te proberen. Ik laat het ondertussen nakijken. Kan je eventueel nog proberen om START naar 8667 te sturen en een nieuwe sms aan te vragen? Dat nummer is alvast gratis.

Dag Tom,

Bij Ellen was het een probleem op niveau van haar telecom operator.

 

Je ontvangt van mij alvast ook een privébericht zodat ik het voor jou persoonlijk kan laten nakijken, maar ik raad je aan om alvast je operator te contacteren en te vragen of er berichten van het nummer 8667 geblokkeerd werden (en zo ja, waarom).

Dag Yannick,

Bedankt voor snelle reactie, net met telenet gebeld en daar is alles in orde, geen blokkeringen.
Ter info, bij het activeren van bvb payconic app werkte het wel perfect, sms kwam gewoon toe en ik kon activeren. Tijdens gesprek met telenet stuurden ze me ook een test sms die goed toekwam.

Groeten, Tom

 

Reputatie 7

Dag Tom,

Bij Ellen was het een probleem op niveau van haar telecom operator.

 

Je ontvangt van mij alvast ook een privébericht zodat ik het voor jou persoonlijk kan laten nakijken, maar ik raad je aan om alvast je operator te contacteren en te vragen of er berichten van het nummer 8667 geblokkeerd werden (en zo ja, waarom).

zelfde probleem bij mijn nieuwe Nokia 6.2 smartphone, sms komt niet toe, terwijl sms activatie voor andere apps wel werkte, enig idee ?

Reputatie 7

Dag Ellen,

 

Bedankt om het ons te melden. Ik stuur je meteen ook een privébericht om wat meer info te verzamelen, zodat we je probleem na kunnen kijken.

Reageer