Beantwoord

inlog easybanking

  • 13 September 2020
  • 2 reacties
  • 615 Bekeken

Ik kreeg heden de volgende sms toegestuurd : De inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen : voorkom blokkade.

Ik heb een aantal keren proberen inloggen en kreeg steeds de melding “we missen enkele gegevens”. Pas erna ben ik op google beginnen zoeken en vond ik via jullie site de melding dat dit phishing was.

Kan het kwaad dat ik toch een aantal keren heb proberen in te loggen ?

 

icon

Beste antwoord van Shari V 14 September 2020, 15:18

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

U zal helaas wel via de kaarlezer --> M2 toegang hebben gegeven tot uw rekening. Dus zit er niets anders op dan de debetkaart te laten blokkeren en een nieuwe aan te vragen.

In het beste geval heeft BNP reeds actie ondernomen, desalnietttemin moet u evenzeer de handen uit de mouwen steken. De debetkaart kan onmiddellijk worden geblokkeerd via het nummer 078 170 170

Reputatie 3

Dag  stefancleuren

Enkel met je kaartnummer en klantnummer komen ze niet ver. Zoals Krisje al aangaf kunnen fraudeurs aan uw rekeningen als je je handtekeningen van op de kaartlezer doorgeeft.

Er is inderdaad ook een fraudedienst die deze activiteiten probeert op te sporen. Als hen dit lukt worden uw diensten op dat moment ook meteen geblokkeerd.

Ga nooit in op linken via mail of sms, dit gaat zo goed als altijd om Phishing!

Reageer