Inloggen Easybanking werkt niet via WiFI

  • 17 juli 2020
  • 8 reacties
  • 284 Bekeken

Sinds een update een 2-tal maanden geleden is het onmogelijk om in te loggen met mijn smartphone op de app. Ik krijg continu foutmelding EBA0001 en dat er een technisch probleem is. Als ik Wifi afzet en via 4G lukt dit wel, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Dit is zowel een probleem voor mijn moeder als mezelf, allebei een Huawei smartphone maar ander type en dus allebei wel Android. 

Zou heel fijn zijn mocht dit probleem eindelijk van de baan geraken want anders zal er niks anders opzitten dan de rekeningen in een andere bankapp te steken die wél werkt… 


8 reacties

Reputatie 5

Hey @Tjorven1991 ,

Jammer om te horen dat je hinder ondervindt.

Heb je jullie toestellen al eens helemaal uitgeschakeld en het hierna opnieuw geprobeerd?

Indien dit geen oplossing biedt, kan je ons laten weten welke toestellen jullie hebben en besturingssystemen hierop staan?

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

het opnieuw opstarten van toestellen werkt niet, net als het resetten van de modem (onlangs moeten doen door problemen met WiFi). Het probleem ervoor en erna blijft hetzelfde…

 

onze toestellen:
 

Huawei P smart - android versie 9

Huawei P30 Lite - Android versie 10

 

grts

Tjorven

Reputatie 5

Mijn excuses voor het ongemak!

Ik bezorg je gegevens aan onze technische dienst. Er wordt zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht!

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

het opnieuw opstarten van toestellen werkt niet, net als het resetten van de modem (onlangs moeten doen door problemen met WiFi). Het probleem ervoor en erna blijft hetzelfde…

 

onze toestellen:
 

Huawei P smart - android versie 9

Huawei P30 Lite - Android versie 10

 

grts

Tjorven

Ik heb datzelfde een paar weken geleden ook meegemaakt. Ik had al gelezen dat de dag voordien er problemen waren. Website easy banking niet bereikbaar, niet op vaste PC, niet op laptop. Naast Google chrome andere browsers (Internet explorer, nieuwe Edge, Brave) geprobeerd, ook zonder resultaat. Cookies verwijderd, geen resultaat. Op smartphone (Samsung) via wifi geen toegang tot de app, via mobiele gegevens lukte het wel. Smartphone volledig afgezet, geen resultaat. Telenet gecontacteerd, die mij vertelde dat het een probleem bij de bank was. Technische dienst BNPParibas gecontacteerd … zij waren op de hoogte van het probleem. De dag nadien met smartphone via een freewifi geprobeerd … werkte. Thuis gekomen, met smartphone via wifi … werkte, PC en laptop easy banking werkte … Probleem opgelost. Vraag mij nu niet hoe het probleem opgelost geraakte.

Ben nog vergeten te schrijven dat de modem ook een paar keer opnieuw opgestart werd ...

Reputatie 5

Hey @Stanny Jacquet ,

Er is ons ook meegedeeld dat dit vaak aan de internetverbinding gekoppeld is. Goed idee om even bij je provider te horen voor de zekerheid!

Hopelijk is het snel opgelost bij @Tjorven1991 . 

Groetjes,

Lieze

@LiezeH , het probleem is tijdelijk opgelost geweest (zonder enige ingreep van iemand). Ik vind het echter wel problematisch dat men belooft op dit forum en ook via Facebook dat een expert contact zal opnemen en dat dit gewoon niet gebeurt. Dat is jammer, want de service in de kantoren (ok, afhankelijk van welk kantoor) en via algemene call center zijn wél in orde. 

 

Daarnaast zijn we nu 30 augustus en werkt er niks - Easybanking app EN web-omgeving. Opnieuw de EBA0001 foutboodschap met het nummer van de servicedesk (ik zou die uitschakelen op zondag vermits de service desk niet werkt), en de web-omgeving werkt dus ook voor geen meter. Er is ook geen servicemelding zichtbaar dus ik ga er van uit dat die dingen horen te werken. Dit is wellicht weer iets tijdelijk, maar dan nog - ik stel me de vraag waarom ik betaal voor een rekening en aanverwante diensten als ik niks kan raadplegen / uitvoeren op het moment dat ik dat wil. Te meer omdat jullie iedereen naar online/mobile pushen, en de maandelijkse kost dus vooral zou moeten dienen om die kanalen een topervaring te maken voor de klant. 

 

BNP heeft toch serieus veel werk om deze omgevingen op orde te krijgen want op zich bieden ze nu ook niet zoveel functionaliteiten als men dat vergelijkt met de concurrentie (nochtans wel beloofd tijdens een tevredenheidsonderzoek paar maanden geleden...). Dit was ok in 2010, maar niet langer in 2020. 

Reputatie 5

Hey @Tjorven1991 ,

Bedankt voor je uitgebreide feedback. Mijn excuses voor het ongemak dat je ondervindt.

Wanneer heeft men verteld dat een expert je ging contacteren? Hebben ze je contactgegevens hiervoor nagekeken? Ik vrees dat hier inderdaad iets is misgelopen.

Wanneer je op je browser aanmeldt, voer je dan zelf het webadres in of gebruik je een favoriet die je meteen naar het aanmeldscherm brengt?

Groetjes,

Lieze

 

 

 

Reageer