Beantwoord

inloggen op easy Banking app lukt niet

  • 16 February 2020
  • 3 reacties
  • 1202 Bekeken

Beste, 

x aantal tijd geleden kregen we de melding op de easy banking app om een code aan te maken omdat het dan gemakkelijker zou zijn om in te loggen. Nu, ik heb te lang gewacht met een code aan te maken dus sinds deze morgen is mijn easy banking app op mijn iphone geblokkeert. Ik werd dan doorverwezen naar de website om mijn easy banking app terug te deblokkeren. Ik heb mijn kaartnummer en klantennummer ingegeven en ze gingen er voor zorgen dat ik de app terug kon gebruiken. 
Nu we zijn enkele uren verder en ik kan de app nog steeds niet gebruiken. 
Er kwam op het einde wel de mededeling dat ik best 24 uur wacht om opnieuw in te loggen. 
Kunnen jullie helpen, dankuwel! 

icon

Beste antwoord van YannickB 17 February 2020, 08:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Dagmar,

 

Kan je ons zo snel mogelijk contacteren op het nummer 02 762 60 00? Ik vrees namelijk dat je slachtoffer bent geworden van deze fraude: https://nl.community.bnpparibasfortis.be/actueel-45/opgelet-nieuwe-phishing-mail-over-de-easy-banking-code-3635

Je werd heel waarschijnlijk via die mail omgeleid naar een nagemaakte website.

 

Als er iets geblokkeerd wordt, dan zullen we je daar nooit van op de hoogte brengen per mail, want dat is geen beveiligd kanaal. We zullen je ook nooit langs die weg vragen om stappen met de kaartlezer te volgen.

Ik stuur je meteen ook nog een privébericht.

Hallo het is niet via email gegaan, ik had een bericht gekregen via de gsm na dat de tijd om een code aan te maken verstreken was.

Reputatie 7

Dat is helaas ook een gekende manier van fraude. Ik heb je een privébericht gestuurd om wat meer info te kunnen verzamelen. Op basis daarvan laat ik je opbellen door een collega.

Reageer