Beantwoord

Instantoverschrijving app

  • 24 maart 2021
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo,

 

Sinds ik een nieuwe gsm heb, lukt het me niet meer om een instantoverschrijving uit te voeren. Ik kan het vakje van instantoverschrijving niet aanvinken. Dat staat grijs. 

Hoe kan ik dat terug inschakelen? 

 

Mvg 

icon

Beste antwoord van JarneM 25 maart 2021, 12:43

Hey @Debby.vanloo ,

 

Dan komt het dus omdat je een overschrijving probeert tussen eigen rekeningen en deze gebeuren eigenlijk vrijwel onmiddellijk.

De optie instantoverschrijving wordt dan ook uitgeschakeld om te voorkomen dat je zou betalen voor verrichtingen die sowieso al onmiddellijk worden uitgevoerd.

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Bekijk origineel

3 reacties

Hey @Debby.vanloo,

 

Dat je niet kan selecteren om je overschrijving uit te voeren als een instantoverschrijving kan verschillende oorzaken hebben.

 

Een instantoverschrijving is mogelijk tot 1.000 EUR per dag en per rekening. Indien het bedrag dat je probeert over te schrijven hoger ligt zal je instantoverschrijving inderdaad niet kunnen aanvinken.

 

Een andere reden kan zijn dat je een instantoverschrijving wil uitvoeren naar een andere rekening binnen onze bank. Ook in dit geval is een instantoverschrijving niet mogelijk omdat verrichtingen binnen onze bank reeds prioritair worden behandeld.

 

 

Beste, 

Het gaat om een overschrijving van €100 van mijn spaarrekening naar zichtrekening. 

Dus ik begrijp niet waarom het niet lukt.

Mvg 

Debby Van Loo

Hey @Debby.vanloo ,

 

Dan komt het dus omdat je een overschrijving probeert tussen eigen rekeningen en deze gebeuren eigenlijk vrijwel onmiddellijk.

De optie instantoverschrijving wordt dan ook uitgeschakeld om te voorkomen dat je zou betalen voor verrichtingen die sowieso al onmiddellijk worden uitgevoerd.

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Reageer