Beantwoord

Instantoverschrijving EBW

  • 16 December 2021
  • 3 reacties
  • 329 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Standaard staat er in EBW bij een overschrijving ’zo snel mogelijk’. Betekent dit dat hiermee een ’instant overschrijving’ bedoeld wordt? 

icon

Beste antwoord van Alexander 16 December 2021, 18:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Neen, instantoverschrijvingen zijn vooralsnog niet mogelijk in EBW al zou dat een goede zaak zijn dat de bank die wel mogelijk maakt.

De term “Zo snel mogelijk” slaat op onmiddellijke uitvoering dus een overschrijving zonder memodatum maar wordt niet-instant uitgevoerd.

 
 
 
Reputatie 3
Badge

Ik zou het liefst hebben dat instant overschrijving de standaard wordt. Gratis dus, zoals bij Argenta.

Uiteindelijk gaat het hier over digitale transacties, bits die over en weer vliegen.

Ik vermoed dat de banken hier uiteindelijk wel toe verplicht gaan worden, af te wachten.

 

BNPPF zou eventueel In afwachting het volgende kunnen overwegen:

  • gratis bij een betalend pakket (zoals bij KBC)
  • een aantal instant overschrijvingen gratis per maand (zoals bij Belfius)

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou ook willen hebben dat instant overschrijvingen ook mogelijk zou zijn via Easy Bank Web vooral voor mensen die geen tablet en smartphone hebben maar enkel een computer.

Ook zou het best zijn dat die ridicuul lage limiet van 1000 EUR per dag en per overschrijving verdwijnt of op zijn minst verhoogd wordt tot de limieten van de niet-instant overschrijvingen.

 

Reageer