Beantwoord

Itsme met buitenlands nummer

  • 17 November 2020
  • 19 reacties
  • 3360 Bekeken

Goeiendag,

Ik woon als Belgische staatsburger in Oostenrijk en moet al twee jaren lang speciaal voor itsme een Belgische simkaart houden (met bijkomende kosten) omdat Fortis Parisbas geen aanmelding met buitenlandse nummers voorziet voor itsme. Bijkomend moet ik telkens ook een telefoon hebben met 2 simkaarten….of twee telefoons…En dat maal twee,voor mijn echtgenote en mijzelf.

Wanneer gaat Parisbas Fortisbank nu eindelijk eens de stap naar de toekomst zetten en wel buitenlandse nummers toelaten? De concurrentie doet dat al meer of een jaar ; ING, KBC, Belfius. Wij worden als Belgische expats door Fortis benadeelt. Of is de oplossing al mijn rekeningen overzetten naar een Belgische bank die dat wel aanbiedt? U zegt maar.

Bedankt, Mvg

Michel

 

 

icon

Beste antwoord van YannickB 18 November 2020, 13:42

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

Hallo Michel,

Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk om rechtstreeks via ons met een buitenlands gsm-nummer te registreren bij Itsme. Ik geef dit alvast wel als suggestie voor je door.

Er is wel een oplossing voor jou.

Als je je Itsme-profiel opnieuw aanmaakt met je eID in plaats van via je debetkaart, dan kan je wel een internationaal nummer gebruiken. 

De registratie moet in dat geval wel via een pc of laptop en via de website van Itsme gebeuren. Je zal ook een kaartlezer voor identiteitskaarten nodig hebben.

Hallo Yannick,

 

Een suggestie alleen is, vrees ik toch niet zo efficiënt. Daar komt toch niks van. Dat is zo een manier om de klant te sussen en er is dan toch ook geen follow-up. Hoe weet ik immers wat ze met die suggestie doen? Verticaal klasseren hoogstwaarschijnlijk want de klant heeft een andere oplossing gekregen. Of niet?

Wel spijtig genoeg heeft hij dat niet gekregen. Een itsme-profiel kun je als expat niet activeren via je IED!!! Waarom niet? Wel, omdat op het moment dat je verhuist naar het buitenland, je bij jouw laatste Belgische gemeente een MODEL 8 moet aanvragen bij de dienst bevolking. Ze schrijven je dan officieel uit de bevolkingsregister van die gemeente en op je IED wordt in de eerste adresregel “VERTREK NAAR HET BUITENLAND” ingevoerd. En geloof me, ze weigeren pertinent je nieuw buitenlands adres in te voeren. Dat moet volgens hen de nieuwe gemeente zelf maar doen. Nu vertel me eens hoe een niet-Belgische gemeente dat praktisch moet doen? Ze hebben nog de hardware, noch de software om in een Belgische IED te kunnen invoeren. Dus blijft er “VERTREK NAAR HET BUITENLAND” staan op de eerste adresregel...als een soort brandmerk. En daardoor mislukt de procedure om een itsme-profiel aan te maken via de IED op de itsme site. ik heb het verschillende malen geprobeerd. en kreeg van de Itsme helpdesk als antwoord dat de adresregels in de IED correct moeten zijn ingevuld met straat, nr, postnr en gemeente, anders lukt het niet.

Ik krijg zo stilletjes aan het gevoel dat ik van het kasje naar de muur wordt gestuurd….

Dus oplossing ; Parisbas Fortis past eindelijk 1 vakje in haar ITSME procedure aan en laat toe dat een gsm nummer ook met een ander nationaal nummer dan +32 begint. Dat kan technisch niet zo moeilijk zijn, toch? Vooral dat het bij ING , Belfius  en KBC wel kan. Toch spijtig dat je moet verwijzen naar de directe concurrentie en er op moet wijzen dat ze klantvriendelijker zijn.

mvg

en misschien bedankt (als er eindelijk iemand wakker schiet bij Fortis en de juiste actie onderneemt)

ik kan natuurlijk ook altijd naar een andere Belgische Bank overlopen.

 

Michel

Reputatie 7

Dag Michel,

Ik begrijp dat dit enorm vervelend voor je is.

Ik sta zelf niet in voor het ontwikkelen van nieuwe functies, dus ik kan je jammer genoeg enkel beloven dat ik je vraag doorgeef aan de juiste collega’s, maar niet dat dit iets is dat effectief mogelijk zal worden.

Bij elke wijziging en toevoeging aan onze systemen wordt er gekeken naar, onder andere, hoeveel klanten het kan helpen, hoe groot de vraag naar een bepaalde functionaliteit is en wat ervoor nodig is om die wijziging effectief door te voeren. Op basis daarvan wordt bepaald of we een functionaliteit lanceren en met welke prioriteit.

Ik kan je alvast wel garanderen dat je suggestie niet zomaar geklasseerd wordt en dat we alle feedback nauwgezet opvolgen. We bekijken momenteel ook hoe we het aanmelden op onze website kunnen vereenvoudigen, maar meer nieuws daarover kan ik op dit moment spijtig genoeg nog niet delen.

Ik wordt door het niet aanpassen van Itsme voor buitenlandse gsm's gedwongen om een andere bank te nemen. Bij KBC en ING lukt het wel volgens Itsme…

Maar uit bovenstaand blijkt dat het doorgegeven wordt, maar wat gaat er gebeuren.

Kunnen jullie er aan datum op plakken wanneer we dat wel kunnen. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt mij in deze tijd.

Als het te lang gaat duren, dan stap ik noodgedwongen over naar een andere bank.

Bovendien is het steeds eenvoudiger en goedkoper om ook in Belgie een buitenlands nummer te hebben of aan te houden. Dus dit zal toch wel veel meer gebeuren in de toekomst dat een klant een buitenlands nummer heeft.

Reputatie 7

Dag @luc de meijer 

Op dit moment heb ik jammer genoeg nog geen datum waarop het mogelijk zal zijn om ook via Buitenlandse nummers Itsme te gebruiken in combinatie met Easy Banking.

Dit vind ik een vreemd antwoord.

Wordt er wel naar gekeken? 

Blijkbaar niet, anders zou er toch gezegd kunnen worden: we gaan het wel of niet aanpakken de komende maand / jaar…

Of we kunnen het niet, of er is niemand bij ons die dit oppakt enz…

Er is toch altijd iemand verantwoordelijk voor een afdeling die over dit soort zaken gaat?

Reputatie 7

Het wordt inderdaad bekeken, maar op dit moment is er nog geen nieuws of buitenlandse nummers effectief gebruikt zullen kunnen worden en zo ja, binnen welke termijn dat zou zijn.

Vandaar dat ik op dit moment nog geen info heb om te delen.

Nu met de komst van de covidsafe app hoop ik dat het snel in orde wordt gemaakt. wij hebben hier in Duitsland exact hetzelfde problee. 

mvg Jan.

Is het nog steeds zo dat Itsme via onze bank niet werkt met een buitenlands telefoonnummer?

Wel raar dat je dan wel een Nederlands nummer kan kiezen en en dat je dan pas een fout melding krijgt bad acces.

En het mag misschien ergens in een uitgebreide handleiding staan maar Niet op de website en of in  jullie stappen plan.

Na uren te hebben gezocht en aan de telefoon in de wacht te hebben gehangen ben ik er hier pas  achter gekomen. Dat jullie hier niet in voorzien. 

En dat hadden jullie Wel kunnen VOORKOMEN door dit gelijk aan te geven of bij het installeren of bij de installatiefilmpje of stappen plan.
Gelijk naar je klanten een alternatief aangeven met een link waar zij dit kunnen downloaden en afdrukken omdat jullie hier al een jaar niet in voorzien.

Niet echt klantgericht  echt heel Jammer.

Klant vriendelijk is BNP zeker niet voor ons in het buitenland.De vraag gesteld direct bij Itsme wanneer BNP iets doet voor de buitenlandse nummers....in 2021 en nu gisteren. Steeds het antwoord dat BNP eraan werkt!!!! 

Zijn wij zo een kleine groep dat BNP niet naar ons omkijkt?Waarom kan het bij KBC en ING wel?

Jammer,maar wat ik wel weet....na 51 jaar ASLK,FORTIS,BNP....zal het bij mijn volgende bezoek deze zomer in Belgie KBC of ING worden.

Verschillende BNP klanten die in het buitenland wonen wachten erop dat BNP het buitenlandse tf nr van de klant aanneemt bij Itsme.

Steeds krijgt men het antwoord dat er door BNP het nodige gedaan zal worden.....maar schijnbaar is dit enkel voor BNP een moeilijke opdracht!!

Of moeten de klanten overstappen naar een andere bank waar het wel mogelijk is??

Reputatie 7

Hallo @Kimko 

Op dit moment heb ik jammer genoeg nog geen nieuws over wanneer het mogelijk zal zijn om op Easy Banking te werken met itsme in combinatie met een buitenlands gsm-nummer.

Ik heb je vraag ernaar nogmaals doorgegeven aan de betrokken diensten.

Ik veronderstel dat dit nog steeds niet opgelost is? Ik probeer aan te melden en aangezien de kaartlezers een levenspan van enkele dagen hebben, moet ik verplicht via de itsme app aanmelden.. Alleen is dit niet mogelijk aangezien fortis dit probleem NOG altijd NIET heeft opgelost. Ook via webaanmelding voor itsme krijg ik een foutmelding. Ik zal ook waarschijnlijk een belgische gsm nummer nodig hebben… 🙄

Ongelooflijk dat je niet gewoon aan je eigen geld kan… Ik stop het nog beter onder de matras. 

Is in deze nu nog altijd niks gebeurd?

Ook ik wil graag met mijn buitenlands GSM-nummer inloggen op de PC-banking … kan wel bij andere banken waarom niet bij BNP Fortis?
Vriendelijke groeten, Greta

 

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik kan via itsme met mijn buitenlands GSM nummer inloggen bij zowat alle banken behalve bij BNP Fortis!

Hoog tijd dat  er een oplossing wordt gevonden na al die jaren.

Groeten,

Karl 

Hi Karl,

bekijk het even opnieuw, voor ons met ons met ons zuidafrikaan nummer werkt alles nu perfect en dit al sedert 21 maart 2023.

Groeten,

Greta

Dankjewel Greta,

Ik probeerde het opnieuw en is gelukt deze keer! 😉

Groetjes,

Karl

Reageer