kaartlezer weer nodig bij overschrijvingen met de App boven een limiet

  • 16 January 2020
  • 1 reactie
  • 826 Bekeken

Bij de introductie van ItsMe was het marketing verhaal dat geen aparte kaartlezer meer nodig was om te authenticeren (inloggen) of te tekenen (betalingen boven limiet) bij gebruik van Easy Banking - de GSM had je toch altijd bij. 

Dat was vooral handig bij het gebruik van de Easy Banking smartphone App op diezelfde GSM

Nu ItsMe weer afgeschaft is voor inloggen op de Easy Banking App (smartphone), dient men in te loggen met een 5-cijferige code - tot daar geen probleem.

Maar om betalingen te doen boven een limiet (met je smartphone), betalingen die je tot nu toe kon ondertekenen via ItsMe … heb je dus weer die goede oude kaartlezer nodig, waarvan gezegd werd dat die op de schop kon ?

Dat vind ik wel heel kras. Een ook het feit dat BNP dit “vergeten te vermelden” is in de communicatie die BNP rondgestuurd heeft om te melden dat ItsMe zou vervangen worden door een 5-cijferige code (maar dus enkel om in te loggen, niet om te ondertekenen).

Dat is dus wat men een stap terug noemt (in stilte). Zeer ontgoochelend. Vanaf nu weer kaartlezer mee op reis.


1 reactie

Reputatie 7

Hallo Hata

Ik kopieer voor het gemak even mijn antwoord uit het andere topic voor het geval dat iemand anders met dezelfde vraag hierop terechtkomt via Google of een andere zoekmachine. :slight_smile:

 

Moest je effectief een overschrijving bevestigen via kaartlezer? Zo ja, kan je me dan meer info over de verrichting sturen via een privébericht? dat kan door op mijn naam te klikken en dan te kiezen voor Stuur bericht.

De bedoeling van de Easy Banking-code is net om ervoor te zorgen dat je kan aanmelden en verrichtingen kan bevestigen met zowel vingerafdruk (en FaceID op iPhone) en die code.

De limieten liggen alvast op 500 EUR per rekening per dag voor vingerafdruk en FaceID en op 5.000 EUR per rekening per dag voor de Easy Banking-code.

Alle verschillende limieten kan je ook hier vinden.

Reageer