Beantwoord

keuze tussen verschillende bank apps bij betalingen

  • 15 September 2020
  • 5 reacties
  • 9981 Bekeken

Hallo,

Wanneer ik een betaling wil uitvoeren bij een webshop bijvoorbeeld, krijg ik enkel de mogelijkheid om met een andere bank app te betalen (kbc) en niet met de fortis app. Weet er iemand waarom ik geen keuze kan maken tussen verschillende bankapps? 

Alvast bedankt, 

 

icon

Beste antwoord van Krisje 15 September 2020, 22:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Nog een andere mogelijkheid:

Indien u de webwinkel(s) bezoekt via de telefoon kan het zijn dat de KBC-toepassing standaard wordt opgeroepen … omdat die als standaard werd ingesteld.

Om hieraan te verhelpen dient u dan naaar de instellingen van uw telefoon te gaan, het item “Apps” op te zoeken, en dan bij zowel KBC als Eeasy app de instelling ‘niets als standaard’ te kiezen, en te herstarten.

Let wel, dit is zo bij een Samsung-apparaat, bij andere merken kan de terminologie verschillen.

Reputatie 2

Voorafgaande vraag toch: wordt die ‘verplichting’ opgelegd door de webwinkel of door uw telefoon?

In het eerste geval zou het gaan om de even en zoveelste poging tot oplichting. In het tweede geval zouden de instellingen van zowel de telefoon als de apps moeten worden gewijzigd.

Kan u de koppeling naar een dergelijke webwinkel geven? Want dan zouden we meteen zeker zijn.

Beste Krisje,

 

Het gaat waarschijnlijk om instellingen van de app zelf of de telefoon, want het is zo bij elke aankoop die ik wil doen. Maar ik vind nergens terug hoe ik dit zou kunnen aanpassen. 

Alvast bedankt.

Reputatie 2

Beste Krisje,

 

Het gaat waarschijnlijk om instellingen van de app zelf of de telefoon, want het is zo bij elke aankoop die ik wil doen. Maar ik vind nergens terug hoe ik dit zou kunnen aanpassen.

Om mijzelf te herhalen, een koppeling naar een van die webwinkels zou handig zijn geweest. Want er zijn heel wat gefingeerde webwinkels die de mensen verplichten met een bepaalde bank/app/kaart in te loggen, in te loggen naar hun bedrieglijke server natuurlijk.

 Dus aangezien we in het duister tasten de vraag:

Wat bedoelt u precies met “... krijg ik enkel de mogelijkheid om met een andere bank app te betalen (kbc) en niet met de fortis app“?

Of om het anders te stellen, u start de BNP-app, kiest  voor Bancontact, en dan kan u kiezen tussen het inscannen van de QR-code op het scherm (absolute aanrader) of het manueel ingeven van de debetkaartgegevens.

Wat gebeurt er dan precies nadat u deze procedure hebt gevolgd?

 

 

Krisje,

Heel erg bedankt! De kbc app stond inderdaad op 'standaard' ingesteld, vandaar dat ik geen keuze kreeg tussen de verschillende apps! 

Ik deed wat u zei en nu kan ik ook met de fortis app betalen.

Nog eens heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten, sigrid

Reageer