Beantwoord

m2 handtekeningen

  • 27 May 2021
  • 2 reacties
  • 663 Bekeken

de gebruiker vindt dat hij te veel keer een m2 handtekening moet zetten, nochtans schrijft hij alleen maar over naar die ene instelling (het hospital). Welke richtlijnen zitten achter die m2 handtekeningen ? Kan dit enigzins worden ‘overruled’ ?

icon

Beste antwoord van YannickB 28 May 2021, 09:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Dag Luc,

Wanneer je om een M2-handtekening gevraagd wordt, dan kan je dat niet omzeilen. Het gaat om een beveiliging van Easy Banking en van digitale transacties.

Dat gezegd zijnde, zal je, afhankelijk van het type overschrijving en van het bedrag, niet altijd om de kaartlezer gevraagd worden.

Enkele alternatieven voor de kaartlezer zijn vingerafdruk, Face ID, de Easy Banking-code (Easy Banking App) en Itsme (Easy Banking Web). Al spelen er ook hier bepaalde limieten die, eens bereikt, ervoor zullen zorgen dat je de kaartlezer toch nodig hebt.

Op onze pagina’s over de limieten van Easy Banking vind je op welke manieren en voor welke bedragen je kan overschrijven:

Beste Yannick,

Het is mij opgevallen dat bij het uitvoeren van betalingen naar begunstigden die door mij opgenomen zijn in de lijst van begunstigden de laatste tijd toch een M2 - handtekening wordt gevraagd , waar dit vroeger niet het geval was bij mijn weten.

Wat is hier de reden voor ?

Is dit uit bijkomende veiligheid ?

Luc

 

Reageer