Beantwoord

Melding bij het opstarten van Easy banking app van BNP

  • 25 October 2023
  • 5 reacties
  • 4863 Bekeken

Reputatie 2

Bij het open van de app van BNP verschijnt op het startscherm steeds de boodschap

"Waarschuwing voor Samsung S21-gebruikers. Een recente Samsung-update zorgt voor een technisch probleem waardoor u onze app niet meer kan gebruiken. Na de update moet u jammer genoeg de app verwijderen en opnieuw installeren. Daarna moet u een nieuw profiel aanmaken dus neemt u best uw kaart en kaartlezer erbij. Onze excuses hiervoor."

Deze melding verschijnt zowel op tablet van Samsung als op mij smartphone van Sony. De app kan wel nog steeds zonder problemen gebruikt worden. De melding kan niet gewist worden en verschijnt steeds opnieuw bij het openen van de app.

Volgens mij is dit een geval van phishing.

Is er nog iemand die deze boodschap op zijn scherm krijgt? 

icon

Beste antwoord van Julie N 25 October 2023, 14:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Hallo @HermanDB

 

Bedankt voor uw bericht. 

 

Het klopt inderdaad dat je deze melding ziet staan. Dit is om klanten die wel dit probleem ondervinden te waarschuwen zodat ze weten wat ze moeten doen. Heb je dit probleem niet? Dan hoef je niks te doen. Dit wordt op elk toestel, Samsung Galaxy S21 of niet, weergegeven. Dit gaat dus niet over phishing. De boodschap zal, vanaf dit probleem volledig is opgelost, van zelf verdwijnen. 

 

Groetjes, 

Julie N 

Reputatie 2

Bedankt Julie voor je snelle antwoord.

Reputatie 2

Hallo @HermanDB 

 

Geen probleem, fijne dag verder!

 

Groetjes, 

Julie N 

Dank U Julie N, ik had dit probleem gisteren ook doorgespeeld aan adviescenter Hasselt omdat het op onze 2 verschillende Samsung types verscheen. Ik mocht tot op heden nog geen reactie ontvangen hierover maar bij deze ben ik dus gerustgesteld dat dit mettertijd zal verdwijnen, vermits app goed werkt, alles ok is, wat ik gisteren al wel te horen kreeg aan de telefoon. Maar dankzij dit euvel de weg gevonden naar de community (y) vriendelijke groeten, rogier

Reputatie 4

Hallo @rogier1954,

Bedankt voor ons dit te melden en je ervaring met ons te delen.

We hopen ook dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost. Het zou te maken hebben dat op deze Samsung toestellen recent de Samsung Security Patch is geïnstalleerd. 

Als je andere vragen hebt kan je dit zeker ook via onze Community laten weten.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer