Melding op Easy Banking App: een app die u gebruikt komt boven Easy Banking te staan

• 9 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 151 Bekeken

Hallo ik krijg steeds de melding dat een app die u gebruikt komt boven easy banking te staan .schakel de app uit om door te gaan.
Wat moet ik nu doen om dit op te lossen.

1 reactie

Reputatie 6
Dag Goudvis,

Ik heb je vraag verplaatst naar een apart onderwerp, omdat het wat meer aandacht verdient en omdat het niet gelinkt is aan de storing van gisteren. 🙂

De melding dat er een app boven Easy Banking komt te staan, verschijnt wanneer Easy Banking merkt dat een andere applicatie iets aan je beeldscherm probeert te veranderen. Deze melding verschijnt enkel op Android, omdat Apple het niet toelaat om elementen van het scherm in iOS aan te passen.

Het is dus een soort van beveiliging om te voorkomen dat een virus of een frauduleuze app je nagemaakte schermen kan tonen.

Meestal gaat het om onschuldige apps zoals blauwlichtfilters, apss met een dag- & nachtmodus, ... .

Om de boodschap te verwijderen heb je volgende mogelijkheden:
  1. Schakel alle apps die op de achtergrond nog geopend staan volledig uit.
  2. Ga in de instellingen van Android naar de lijst van je apps en tik de app in kwestie aan. Je zal dan mogelijkheden hebben om ze geforceerd te sluiten en zelfs om niet langer toe te staan dat de app op de achtergrond blijft werken.
  3. Je kan ook de apps die je scherm aanpassen verwijderen.
Goed om te weten: de meeste van de onschuldige functies die de melding kunnen veroorzaken, zitten ondertussen ook ingebouwd in recentere versies van Android (blauwlichtfilter, dag- & nachtmodus, ...).

Het simpelweg inschakelen van deze instellingen heeft geen negatief effect. De melding in Easy Banking kan enkel door andere apps veroorzaakt worden.

Groetjes.

Reageer