Mijn echtgenote ziet mijn begunstigden en Zoomit niet

• 8 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 257 Bekeken

Beste

De kaart van mijn echtgenote kan niet wat ik kan. Ze ziet geen begunstigden en ook niet zoom it
Ligt dit aan de instellingen?

MVG

Pierre

1 reactie

Reputatie 6
Dag Pierre,

Welkom op onze Community!

Begunstigden worden bewaard in een Easy Banking-contract dat altijd op een enkele naam staat. Je kan wel je huidige begunstigden laten kopiëren naar het contract op naam van je echtgenote door ons Easy Banking Centre te contacteren via 02 762 60 00. We kunnen jammer genoeg wel geen permanente link maken. Bewaar je dus nadien een nieuwe begunstigde, dan zal die niet automatisch bij je vrouw verschijnen.

Voor Zoomit ligt de situatie wat anders. Zoomit is eigenlijk niet meer dan een online brievenbus waarnaar bedrijven facturen en andere documenten sturen. Dat doen zij op basis van het rekeningnummer dat je hen hebt doorgegeven en op basis van de naam/namen op je contract met hen.

Dat kan het volgende veroorzaken:

De factuur werd gekoppeld aan een rekening enkel op jouw naam: gaat het om een rekening waarop je echtgenote geen volmacht heeft, of is het geen gemeenschappelijke rekening, dan zal zij de documenten van deze afzender niet in haar eigen Easy Banking kunnen zien, zelfs niet wanneer haar naam bij op de factuur staat.

De factuur wordt naar een gemeenschappelijke rekening gestuurd, maar het document staat enkel op jouw naam: je echtgenote zal in dit geval het document wel kunnen zien staan van zodra zij Zoomit heeft geactiveerd, maar als ze het wilt raadplegen, zal ze een melding krijgen die zegt dat ze geen toegang heeft. Dat kan je oplossen via volgende stappen.
  • Meld je onder jouw naam aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Zoomit.
  • Druk bovenaan op Ga naar Zoomit om de Zoomit-website te openen.
  • Mogelijk vraagt de site je om je e-mailadres in te voeren. Zo ja, dien je dit nog te doen en te bevestigen.
  • Druk bovenaan rechts op Verzenders.
  • Klik in de linkerkolom op de naam van een afzender.
  • In de rechterkolom zal je Toegang verleend zien staan. Als net ernaast Nee staat, dan dien je te klikken op Wijzigen.
  • Druk tot slot op Toegang geven om mede-houders en gevolmachtigden van de rekening toegang tot de documenten van deze afzender te geven.
  • Klik bovenaan links op Terug naar de bank om terug te keren naar Easy Banking.

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Fijne dag nog.

Reageer