Mijn profiel voor Easy Banking wordt niet bewaard

  • 8 August 2021
  • 9 reacties
  • 326 Bekeken

Beste, sedert een tweetal weken moet ik (bijna) telkens ik wil inloggen mijn profiel opnieuw aanmaken (MacOS). Wat zijn de voorwaarden om het profiel te houden of wat zijn de omstandigheden waarbij dit profiel verdwijnt. Vr groeten.


9 reacties

Reputatie 3

Beste, sedert een tweetal weken moet ik (bijna) telkens ik wil inloggen mijn profiel opnieuw aanmaken (MacOS). Wat zijn de voorwaarden om het profiel te houden of wat zijn de omstandigheden waarbij dit profiel verdwijnt. Vr groeten.


Hier hetzelfde als met Safari wordt geopend. Normaliter zou eerst moeten gevraagd worden alle cookies te aanvaarden, maar dat gebeurt niet, waarna men verplicht wordt een nieuw profiel aan te maken. De reden zal dus wel zijn dat Safari niet zo goed overweg kan met het BNP-programma, en vice-versa.

De oplossing is eenvoudig, open het programma met Google Chrome of Firefox, of eenvoudiger, stel een van die twee als standaardbrowser in.

Want uiteindelijk zou het  aan BNP zijn om hieraan te verhelpen, maar gezien de huidige toestand kan men er  maar beter niet op rekenen.

Beste, dank voor de reactie maar ik gebruik enkel Chrome??

Reputatie 3

Klopt, hetzelfde verschijnsel doet zich hier ook voor met GC. Hier werd FF als standaard ingesteld, en is er (nog geen) probleem.

Indien u met FF zou starten zal u natuurlijk wel nog maar eens een nieuw profiel moeten aanmaken.

Vraagje misschien naast de kwestie: werd u reeds opgezadeld met de Visa debetkaart?

bedankt.

nee geen visa debet voorstel

Reputatie 3

bedankt.

nee geen visa debet voorstel


Opletten, het zal geen voorstel zijn, maar een verplichting. En indien zulks niet gehoorzaam zou gevolgd worden, zal men na 6 weken zijn maestrokaart geschrapt zien en bijgevolg niet eens meer zijn rekeningen kunnen zien en beheren, of ook maar 1 centiem betalen.

Leuke knapen en meiden zijn het daar bij BNP.

Reputatie 6
Badge +3

Beste, sedert een tweetal weken moet ik (bijna) telkens ik wil inloggen mijn profiel opnieuw aanmaken (MacOS). Wat zijn de voorwaarden om het profiel te houden of wat zijn de omstandigheden waarbij dit profiel verdwijnt. Vr groeten.


Hier hetzelfde als met Safari wordt geopend. Normaliter zou eerst moeten gevraagd worden alle cookies te aanvaarden, maar dat gebeurt niet, waarna men verplicht wordt een nieuw profiel aan te maken. De reden zal dus wel zijn dat Safari niet zo goed overweg kan met het BNP-programma, en vice-versa.

De oplossing is eenvoudig, open het programma met Google Chrome of Firefox, of eenvoudiger, stel een van die twee als standaardbrowser in.

Want uiteindelijk zou het  aan BNP zijn om hieraan te verhelpen, maar gezien de huidige toestand kan men er  maar beter niet op rekenen.

Bij BNPPF en KBC heb ik geen last van dat mijn gegevens niet bewaard worden maar wel bij ING en Belfius met als gevolg dat ik voor die 2 banken Safari niet meer gebruik maar Microsoft Edge, bij deze browser worden de gegevens van die 2 banken wel bewaard.

 
Reputatie 3

Beste, sedert een tweetal weken moet ik (bijna) telkens ik wil inloggen mijn profiel opnieuw aanmaken (MacOS). Wat zijn de voorwaarden om het profiel te houden of wat zijn de omstandigheden waarbij dit profiel verdwijnt. Vr groeten.


 

k maar Microsoft Edge, bij deze browser worden de gegevens van die 2 banken wel bewaard.

 

Microsoft Edge op de MacOS? Hoe hebt u dat klaargespeeld? Met Parallels?

Reputatie 6
Badge +3

Microsoft is toch al enige tijd compatibel met MacOs en zelfs met i.o.s en iPadOs zo heb ik die browser ook kunnen installeren op mijn beide iPads en op mijn iPhone.

Die browser kan zelfs op Android toestellen geïnstalleerd worden zo heeft mijn moeder ook deze browser op haar Android smartphone staan.
 
 
 
 
 
Reputatie 7

Beste, sedert een tweetal weken moet ik (bijna) telkens ik wil inloggen mijn profiel opnieuw aanmaken (MacOS). Wat zijn de voorwaarden om het profiel te houden of wat zijn de omstandigheden waarbij dit profiel verdwijnt. Vr groeten.

Dag Jan,

Ik heb je vraag naar een apart onderwerp verplaatst zodat het makkelijker anderen met hetzelfde probleem kan helpen.

Op zowel Safari, als op Google, als op andere browsers zouden je gegevens bewaard moeten worden. Als dat niet gebeurt dan vind je hieronder enkele mogelijke oorzaken en oplossingen. Na elk van deze stappen dien je Google Chrome herop te starten en is het mogelijk dat je nog eenmaal moet aanmelden op Easy Banking Web en ervoor moet kiezen om je profiel te bewaren.

Je browser is zo ingesteld dat cookies automatisch verwijderd worden wanneer je het venster sluit of de pc herstart, of dat ze helemaal niet bewaard worden

  • Open de instellingen van Google Chrome.
  • Ga naar het onderdeel Privacy en beveiliging.
  • Kies voor Cookies en andere sitegegevens.
  • Selecteer ofwel Alle cookies toestaan ofwel Cookies van derden blokkeren in incognitomodus.
  • Schakel ook de optie Cookies en sitegegevens wissen als je alle vensters sluit uit.

Er is een probleem met de cookies die in het verleden voor onze site bewaard werden

  • Open de instellingen van Google Chrome.
  • Ga naar het onderdeel Privacy en beveiliging.
  • Kies voor Cookies en andere sitegegevens.
  • Klik op Alle cookies en sitegegevens tonen.
  • Klik in de kleine zoekbalk met de tekst Cookies zoeken en type BNP in.
  • Klik vervolgens op Getoonde verwijderen.

Je gebruikt een verouderde snelkoppeling, bladwijzer of favoriet

Je gebruikt beveiligingssoftware die automatisch cookies verwijderd

In dit geval kan ik je enkel aanraden om de instellingen van je antivirus- of antimalwaresoftware na te kijken. In sommige programma’s kan er ingesteld worden dat cookies periodiek, bij het afsluiten van de browser of bij het heropstarten van je computer verwijderd moeten worden.

Je gebruikt de incognitomodus van Google Chrome

In dit geval zullen er geen cookies bewaard worden, ongeacht wat je op het internet doet. Om dit op te lossen dien je de incognitomodus van Google Chrome te verlaten.

Er is een probleem met Google Chrome zelf

 Bij algemene problemen met je browser, kan je deze volledig resetten. In de handleiding hieronder lees je hoe je dat doet. Belangrijk: als je je browser reset, worden alle bewaarde gegevens verwijderd. Ook voor andere websites.

 

Reageer