Beantwoord

onbeschikbaarheid applicatie easybanking

  • 5 November 2020
  • 9 reacties
  • 301 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Ik ben een xpat en probeer nu al een week toegang te krijgen tot de app easy banking via mijn gsm. Telkens verschijnt de melding dat omwille van een technisch probleem de app niet beschikbaar is. Opnieuw proberen of helpdesk contacteren. Deed ik allebei. "Er zijn inderdaad informaticatechnische problemen, ze zijn er mee bezig, het komt in orde maar geen idee wanneer". 

Ik beschik niet over een pc, dus via de website kan ik niet. Quid?

icon

Beste antwoord van YannickB 10 November 2020, 13:38

Bekijk origineel

9 reacties

Jammer genoeg heb ik hetzelfde probleem.

 

Ook 2x gebeld, eerst (we hopen dit eind deze week opgelost te hebben, en de 2e keer. "betaal met de online site” kwam er in mijn geval jammerlijk bij dat mijn kaartlezer het niet meer deed. “Ik kan u een nieuwe kaartlezer toesturen, maar dit kan 2 tot 4 weken duren voordat deze opgestuurd wordt ” in November 2020! 

Ik was toevallig gisteren onderweg naar huis tijdens het gesprek, en vroeg of ik bij een kantoor in de buurt langs kon gaan voor een nieuwe, “jawel voor advies is er altijd iemand aanwezig, gewoon aanbellen” stond ik daar, aan een gesloten deur te wachten met het licht uit in het filiaal, waarschijnlijk als makkelijke oplossing daarheen gestuurd.

Het zou half deze week zijn opgelost, en er zou een update van de app komen half november.

Als ik Fortis een beetje ken, hopen ze dat de totale update van de Applicatie dit probleem vanzelf verhelpt, en kijkt men daarna verder.

Ik vind het bespottelijk, ze laten ons gewoon in de kou staan., en wij krijgen alleen meer problemen, het is al zo moeilijk om als ondernemer deze tijd te behappen, krijg je dit er nog bij.

Ik krijg momenteel dit soort mails:

 

“Geachte heer ****


Behoudens vergissing mochten wij tot op heden het bedrag zijnde 84,84 eur nog niet ontvangen op onze rekening.

Mogen wij u verzoeken dit per kerende over te maken op één van onze rekeningen zoals vermeld onderaan bijgaande factuur?”

 

De wereld staat niet meer stil Fortis, hij is in verandering, betalingen kun je niet meer uitstellen.

Ik krijg nu met moeite nog geld overgeschreven van rekening naar rekening, op mijn zichtrekening stond gisteren geen geld meer in de winkel, uit pure wanhoop naar een familielid met een kaartlezer gereden, in coronatijd.

 

Off topic:

Ik heb in het verleden ook al eens een klacht gestuurd over de "bankcontact functie” in de Easy b App deze werkt al zeker 7 maanden niet meer.

Moet je lezen wat voor antwoord men stuurt:

“Wij hebben uw ontevredenheid ontvangen.
U heeft een probleem met de functie bankcontact op uw app. Dit probleem ligt bij bankcontact zelf en niet bij de bank. Indien u online betalingen wil uitvoeren, heeft u steeds de mogelijkheid om ook via de app te betalen. U kan best voor deze optie kiezen. U dient dan enkel met uw kaartlezer de betaling te bevestigen.
Alvast onze excuses voor het ongemak.”

De schuld verschuiven….

Aan de telefoon verteld dat ik payconic moet gebruiken, maar dit kan niet zonder adres in België.

Top Advies, en de schuld verschoven.

 

On Topic:

Ik ben momenteel bij Fortis door zakelijke transacties die nog gebeuren via Fortis, en men was in het verleden een fijne zakenpartner, uit pure gebruiksgewoonte nog klant bij Fortis en omdat ik de mensen van mijn lokaal kantoor heel graag mag. Ik hoop echt dat de groep zich herpakt.

Ik wens een antwoord van de bank

Mijn excuses voor het ongemak, @LucG .

Kan je ons volgende gegevens bezorgen:

  • Op welk toestel is dit?
  • In welk land bevind je je?
  • In welk land is je domicilieadres?
  • Welke foutmelding krijg je precies? Is hier ook een foutcode bij?

Onze technische dienst lost dit zo snel mogelijk op.

Bij sommige toestellen kan je op Easy Banking Web aanmelden als je je toestel liggend houdt.

Groetjes,

Lieze

Geachte Lieze,

Een woordje uitleg. De voorbije jaren woonde ik in Fuerteventura. Sinds twee maanden woon ik opnieuw in Belgie. Mijn telefoonnummer is nig steeds spaans 0043 626729136. Tot virige week geen probleem van toegang tot de app.

Mijn echtgenote woont nog steeds in Fuerteventura (0034 608976032) en heeft evenmin toegang sinds een week.

Mijn gsm is eenGalaxy grand premium, androidversie 5.0.2

De foutmelding is de volgende: door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw aub. U kunt ook de helpdesk contacteren op 32 2433 40 92 (00)"

Ik deed beide. Ik verwijderde tevens reeds de app en installeerde het opnieuw. Tot nog toe zonder positief resultaat.

Bedankt voor de hulp want ik ben nu wel in België maar de automaten aan de agentschappen laten intussen niet meer toe om overschrijvingen -die intussen dringend zijn - te doe. Dank u

 

 

Bedankt voor de gegevens!

Is je domicilieadres ondertussen al gewijzigd naar België in ons systeem door het inlezen van je identiteitskaart?

Groetjes,

Lieze

Ik ben ingeschreven in Ganshoren maar het inlezen van de ID kaart kan nog niet. Mijn ID kaart is uitgegeven door de ambassade in Tenerife en bevat een lege chip. De gemeente Ganshoren heeft een pin en pukcode aangevraagd zodat ik na 16 november een normale ID kaart zal hebben.

Ik geef al je gegevens door aan de technische dienst.

Bedankt voor je hulp!

Groetjes,

Lieze

Geachte,

We naderen langzaam maar zeker de volle twee weken onbeschikbaarheid van de app easy banking voor de expats. Is er binnen BNP echt iemand begaan met dit probleem of is het een deelsegment van de markt waarvoor BNP geen enkele interesse (meer) heeft?

Groet,

LucG

Reputatie 7

Dag Luc,

Mijn oprechte verontschuldigingen dat het zolang aansleept. Ik kan je verzekeren dat dit probleem prioriteit krijgt en dat we ons volop inzetten om een oplossing te voorzien.

Via deze pagina hou ik je alvast op de hoogte.

Reageer