Beantwoord

Online bankieren

  • 6 April 2023
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

Ik zou graag wanneer ik online bankier voor mezelf, ook de spaarrekening van mijn echtgenoot kunnen inkijken om praktische redenen. Die spaarrekeningverschijnt niet mee in de lijst van spaarrekeningen. Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen ?

Rita Pycke,

icon

Beste antwoord van Jonas F 6 April 2023, 10:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Ik zou graag wanneer ik online bankier voor mezelf, ook de spaarrekening van mijn echtgenoot kunnen inkijken om praktische redenen. Die spaarrekeningverschijnt niet mee in de lijst van spaarrekeningen. Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen ?


Dag Rita,

Om de spaarrekening te kunnen zien van je echtgenoot dien je er een volmacht op te hebben, anders zal je deze niet te zien krijgen. Om een volmacht toe te voegen zal je dit best aanvragen via het Easy banking centre of je kantoor.

Soms kan het gebeuren dat deze spaarrekening verdwijnt of verborgen staat.

Ik geef je even een handig stappenplan mee waar je zelf kan nakijken of deze al dan niet verborgen staat: Rekeningen, kaarten, beleggingsproducten en leningen verbergen in Easy Banking | Community BNP Paribas Fortis

Een andere mogelijkheid is dat wanneer je via de Easy banking app deze spaarrekening probeert te raadplegen, deze uit je favorieten is verdwenen.

Je kan deze dan terug toevoegen door aan te melden in de app. Op het startscherm naar beneden scrollen en kiezen voor “startscherm wijzigen” en vervolgens “favorieten wijzigen”. Hier kan je bepaalde zaken terug toevoegen door op het groen plusje te tikken. Deze zullen dan terug in je startscherm tevoorschijn komen.

Hopelijk is dit wat duidelijk voor jou en ben je hiermee verder geholpen!
Met vriendelijke groeten,

Jonas F

 

 

 

Mijn moeder (94 jaar) kan haar spaarrekeningen niet raadplegen via easy bank - internet bankieren op PC. Dat wordt normaal gedaan met een digi-toestelletje (daarin moet je de kaart steken). De rekeningen van mijn ma zijn overgeplaatst van BPost naar BNP Paris Bas, zoals bij iedereen die bij BPost een rekening had. Bij het invoeren van het kaartnummer van haar bankkaart verschijnt een rode tekst die vermeldt dat we een andere kaart moeten gebruiken. 

Volgens de inlichtingen bij BPost is haar kaart nog geldig, en er kan ook mee betaald worden in de winkels. 

Wat kan het probleem zijn? Iemand helpen?

Reputatie 1

Dag @strossve ,

Bedankt voor jouw bericht. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat het juiste klantnummer nog niet gebruikt wordt bij het aanmelden. Jullie kunnen dit terugvinden via de website www.bnpparibasfortis.be en nadien klik je op “aanmelden”. Vervolgens krijg je onderstaand scherm en dien je te klikken op “Vind snel uw klantnummer”: 

 

 

Je dient dan het kaartnummer in te voeren en de geboortedatum. Met het verkregen klantnummer, de huidige bankkaart en de kaartlezer zou het vervolgens moeten lukken om aan te melden. Mochten er toch nog problemen zijn, mogen jullie altijd contact opnemen met ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00. We staan ter beschikking van 7 tot 22u op werkdagen en van 9 tot 17u op zaterdag. 

Groetjes, 

JoachimJ

Reageer