Beantwoord

Online banking zonder zichtrekening

  • 4 January 2021
  • 7 reacties
  • 1103 Bekeken

Is het mogelijk om bij BNP Paribas Fortis aan online banking te doen (desktop en app) zonder zichtrekening? 

De situatie is zo: ik wil van de kosten van Comfort Pack af, zeker nu die formule opnieuw duurder wordt. Ik vind dat nieuwe tarief niet meer verantwoord voor de geboden service en wil mijn zichtrekening elders zetten (waar het wél gratis is, inclusief Visa), maar de rest (spaarrekeningen, pensioensparen, effecten, ...) wil ik behouden en digitaal kunnen beheren. 

icon

Beste antwoord van YannickB 4 January 2021, 13:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Hallo Lesley,

 

Ik kan niets anders dan je gelijk geven in je keuze om met je zichtrekening ergens anders te gaan nu de tarieven blijven stijgen en de dienstverlening zeker niet diezelfde trend volgt. Om op je vraag te antwoorden: Ja, je kan easy banking web/app zeker zonder zichtrekening gebruiken. Hiervoor zal je een (gratis) access card moeten aanvragen waarmee je via de kaartlezer kan aanloggen op de onlinetoepassingen. Met deze kaart kan je trouwens ook geld van je spaarrekeningen afhalen bij BNPPF automaten.

Reputatie 7

Hallo @lesleydemuynck @VALUTA 

Het is jammer genoeg niet mogelijk om Easy Banking zonder een zichtrekening te gebruiken. Een Access Card vervangt enkel de debetkaart en kan inderdaad gebruikt worden om mee aan te melden op Easy Banking, maar een zichtrekening blijft noodzakelijk.

Ook belangrijk om te weten, is dat je in België niet over kan schrijven van een spaarrekening naar een andere zicht- of spaarrekening op een andere naam en/of bij een andere bank. 

En is een zichtrekening zonder kosten mogelijk? 

Ik wil niet van die zichtrekening af. Ik wil van die kosten af. 

Reputatie 7

Een gratis zichtrekening bieden wij enkel aan aan jongeren tot 28 jaar. De goedkoopste zichtrekening bij onze bank is een gewone zichtrekening zonder kaarten. Dat type rekening kost 1,75 EUR per maand.

Via Hello Bank zijn er mogelijk wel nog alternatieven voor jou, maar je kan dan wel geen gebruik maken van ons kantorennetwerk. Je rekening kan dan enkel online (via hun site en app) en via telefonische adviseurs beheerd worden.

Meer info vind je op deze pagina’s:

Reputatie 3

@YannickB 

Ik baseerde mijn antwoord op mijn eigen ervaring. 

Een familielid heeft een spaarrekening en kan aanloggen op EBW via zijn access card. Deze heeft nooit een zichtrekening gehad. Enkel een spaarrekening. Hoe verklaart u dit dan? Waarvoor dient deze access card dan?

Reputatie 7

@VALUTA

Een Access Card is een kaart die vroeger onder andere gebruikt werd door klanten die enkel een spaarrekening hadden om zo toch nog via de automaten toegang tot die rekening te krijgen.

Ze werd ook gebruikt door klanten die een zichtrekening met een specifiek doel hadden en geen gewone debetkaart wensten. Bijvoorbeeld voor de terugbetaling van een krediet.

Omdat deze kaart ook een kaartnummer met dezelfde structuur als een debetkaart heeft, werkt ze ook op Easy Banking.

Wat jouw familielid betreft; mogelijk heeft die persoon een volmacht op een zichtrekening en werd er op die manier toegang tot Easy Banking gegeven. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen, want ik kan dat langs deze site niet nakijken.

Bedankt voor je antwoord(en), @YannickB

 

Reageer