Beantwoord

ontvangen betaling via bancontact app

  • 23 April 2020
  • 3 reacties
  • 4878 Bekeken

Deze middag moest ik betaling ontvangen van 42,37 euro. Via ontvangen, bedrag ingetypt en dan heeft andere persoon de qr code gescand en kreeg hij melding met mijn rekening enz en onmiddellijk kreeg ik melding dat transactie geslaagd was. Ik drukte op Ok en sloot mijn phone terug af. Nu kijk ik daarnet op mijn rekening en dat bedrag is nog niet op mijn rekening gekomen ...heel vervelend, want ik heb geen gegevens van die andere persoon. Was in de winkel waar ik werk  die persoon was zijn kaart vergeten en kon niet terugkeren, dus heb ik via die app met hem onderling betaling geregeld en zal ik op mijn werk de rek betalen. Dit doe ik echt nooit meer, betrouw dit niet meer is toch niet normaal! Hoe en wanneer krijg ik dat bedrag dan op mijn rekening???

icon

Beste antwoord van YannickB 24 April 2020, 08:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Katleen,

Betalingen die via Bancontact gedaan worden, zijn niet onmiddellijk zichtbaar op je rekening. De gewone Payconiq by Bancontact-app en de Bancontact functie in Easy Banking App zijn ook niet bedoelt voor ondernemers. Ik raad je aan om aan je werkgever te vragen of jullie kassasysteem betalingen via Payconiq by Bancontact ondersteunt.

Als je in de app de bevestiging kreeg, dan is de transactie alvast wel geslaagd. Bancontact verwerkt de verrichting en stort ze zo snel mogelijk op je rekening. Wijzelf hebben jammer genoeg geen invloed op de snelheid daarvan.

Hou er ook rekening mee dat een Bancontact betaling meestal toekomt met de titel Globalisatie verrichtingen POS. De naam van de tegenpartij staat er meestal niet bij. Als je op een dag meerdere betalingen ontving via QR-code, dan worden ze ook gebundeld door Bancontact en ontvang je een detailoverzicht via je rekeninguittreksels.

Super dank voor de info, ondertussen op vrijdag de betaling ontvangen op de rekening.

Onze werkgever heeft ook payconicq laten installeren ondertussen, dus alles opgelost.

Grtjs en bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord.

Ik ben gerust nu 😊

Reputatie 7

Met alle plezier gedaan! :slight_smile: Fijne dag alvast

Reageer