Beantwoord

Onverwacht stoppen app verwijderen memodatum

• 21 januari 2019
  • 7 reacties
  • 639 Bekeken

Na het verwijderen van een memodatum bij een overschrijving, stopt de mobiele app bij het drukken op volgende.
Uitgevoerd na 18u15.
Bugsken?
Mvg
Patricia
icon

Beste antwoord van YannickB 22 januari 2019, 16:12

Kom zeg, dat is systeem paraplu, is dat om ervoor te zorgen dat het niet wordt aangepast dat je mij voor hetzelfde nog eens laat bellen ook ?

Geef onderstaande aan een functioneel analist en hij weet direct waar de klepel hangt.
Bij wijzigen van ingevoerde en bevestigde overschrijving
je kan een memodatum niet verwijderen, niet mobiel en niet op de website.
als je de memodatum verwijdert, dan komt er 'zo spoedig mogelijk' in de plaats.
Deze 'zo spoedig mogelijk' is geen datum.
De app crasht hierop en de website meldt onterecht een foutmelding 'De datum heeft een ongeldig formaat. Gelieve een correcte datum in te vullen.'
M.a.w. if memodate has been deleted, no validation of value on this field should be done.

groetjes
Patricia

Dag Patricia,

Ik kom even tussen omdat ik vermoed dat we met een beetje een miscommunicatie te maken hebben. Je kan overschrijvingen met een memodatum namelijk perfect verwijderen. Zowel via onze site als via onze app.

Met de info die ik nu lees, klopt het wel helemaal dat het opnieuw installeren van de app niet zal helpen.

De melding 'zo spoedig mogelijk' verschijnt in het overschrijvingsformulier bij het vak 'uitvoeringsdatum wanneer je er zelf geen datum invult; Dat wilt zeggen dat de verrichting zo snel mogelijk uitgevoerd wordt, maar het precieze tijdstip hangt af van het moment van invoer.

Bijvoorbeeld tijdens het weekend of 's avonds laat worden er geen overschrijvingen tussen verschillende banken uitgevoerd.

Geef je wel een datum in en bevestig je de verrichting, dan vind je ze op de site en op de app terug door de opdrachtgevende rekening aan te klikken en bovenaan je historiek te klikken op 'Gepland'.

Wil je de overschrijving wijzigen of annuleren, dan kan je ze hier selecteren en kiezen voor 'Wijzigen' of voor 'Verwijderen'. Je zal dan wel gevraagd worden om het met de kaartlezer te bevestigen.

Als ik je goed begrijp, kies je niet voor 'Verwijderen' maar voor 'Wijzigen' en verwijder je dan de datum. Op dat moment klopt het dat je niet verder kan, omdat je de overschrijving met memodatum niet probeert te verwijderen, maar ze probeert om te vormen naar een gewone overschrijving. Je krijgt normaal gesproken ook een rode foutmelding te zien die je vraagt een correcte datum in te vullen.

Dit kan niet omdat een overschrijving met en zonder memodatum op een andere manier geregistreerd worden.

Helpt deze info je verder?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Hey Patricia!

Gek dat Easy Banking App stopt en je niet verder kan!
Heb je al geprobeerd om onze app te verwijderen en opnieuw terug te installeren? Dit komt soms voor wanneer je niet de recentste versie hebt.

Laat je even weten of dit je heeft verdergeholpen?

Groetjes,
Lieze
Hallo
Ik werk met versie 19.0.24 van de app. Is dit de laatste ?

Ik zal u het antwword al geven : ja. Deze versie is bijgewerkt op 7 jan. 2019.
Dus uw voorstel is ridicuul veel werk om gewoon de versie van de software na te kijken (3 clicks).

Ik zal u ook leren hoe u een versie van de software kan te weten komen.
1. open de app
2. druk op de 3 puntjes rechts bovenaan
3. kies 'over deze app'
4. lees 'easy banking app versie x'

mvg
Patricia Geltmeyer
Reputatie 4
Hey Patricia,

Dit is inderdaad de nieuwste versie.
Af en toe kunnen er fouten gebeuren bij automatische updates, vandaar dat we aanraden om de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren.

Laat je weten of het zo is opgelost?
Het is niet opgelost.
De app crasht hierop.

M.a.w. if memodate has been deleted, no validation of value should be done.
mvg
Patricia Geltmeyer
Reputatie 4
Als het verwijderen en opnieuw installeren geen oplossing biedt, zou je best even telefonisch contact met ons opnemen.
Dan kunnen we enkele zaken voor je nakijken en het desnoods laten onderzoeken door een expert.

De helpdesk is bereikbaar op 02 433 40 92 op weekdagen van 7 tot 22u en op zaterdag van 9 tot 17u.

Groetjes,
Lieze
Kom zeg, dat is systeem paraplu, is dat om ervoor te zorgen dat het niet wordt aangepast dat je mij voor hetzelfde nog eens laat bellen ook ?

Geef onderstaande aan een functioneel analist en hij weet direct waar de klepel hangt.
De app crasht hierop en de website meldt onterecht een foutmelding 'De datum heeft een ongeldig formaat. Gelieve een correcte datum in te vullen.'
M.a.w. if memodate has been deleted, no validation of value on this field should be done.

groetjes
Patricia
Reputatie 5

groetjes
Patricia

Dag Patricia,

Ik kom even tussen omdat ik vermoed dat we met een beetje een miscommunicatie te maken hebben. Je kan overschrijvingen met een memodatum namelijk perfect verwijderen. Zowel via onze site als via onze app.

Met de info die ik nu lees, klopt het wel helemaal dat het opnieuw installeren van de app niet zal helpen.

De melding 'zo spoedig mogelijk' verschijnt in het overschrijvingsformulier bij het vak 'uitvoeringsdatum wanneer je er zelf geen datum invult; Dat wilt zeggen dat de verrichting zo snel mogelijk uitgevoerd wordt, maar het precieze tijdstip hangt af van het moment van invoer.

Bijvoorbeeld tijdens het weekend of 's avonds laat worden er geen overschrijvingen tussen verschillende banken uitgevoerd.

Geef je wel een datum in en bevestig je de verrichting, dan vind je ze op de site en op de app terug door de opdrachtgevende rekening aan te klikken en bovenaan je historiek te klikken op 'Gepland'.

Wil je de overschrijving wijzigen of annuleren, dan kan je ze hier selecteren en kiezen voor 'Wijzigen' of voor 'Verwijderen'. Je zal dan wel gevraagd worden om het met de kaartlezer te bevestigen.

Als ik je goed begrijp, kies je niet voor 'Verwijderen' maar voor 'Wijzigen' en verwijder je dan de datum. Op dat moment klopt het dat je niet verder kan, omdat je de overschrijving met memodatum niet probeert te verwijderen, maar ze probeert om te vormen naar een gewone overschrijving. Je krijgt normaal gesproken ook een rode foutmelding te zien die je vraagt een correcte datum in te vullen.

Dit kan niet omdat een overschrijving met en zonder memodatum op een andere manier geregistreerd worden.

Helpt deze info je verder?

Reageer