Opening fiscale attesten

• Druk in de weer
  • 258 reacties
Wij krijgen heel wat vragen van klanten die hun fiscale attesten niet kunnen openen in Easy Banking Web.
Met de naderende deadline voor het invullen van de belastingbrieven is het wel aangewezen dat je deze kan raadplegen. :)
Als je op de pdf klikt en er gebeurt niets, is de kans groot dat er een pop-upblokkering actief is op het internetprogramma dat je gebruikt.
Je kan deze pop-upblokkering uitschakelen:

In Internet Explorer:
- Open Internet Explorer.
- Klik in de rechterbovenhoek op het tandwiel (Extra) en kies voor 'Internet opties'.
- Schakel op het tabblad 'Privacy', onder 'Pop-upblokkering', het selectievakje voor 'Pop-upblokkering inschakelen' uit en klik vervolgens op OK.

In Google Chrome:
- Open Chrome.
- Klik op de drie punten in de rechterbovenhoek.
- Klik op 'Instellingen'.
- Klik op onderaan op 'Geavanceerd'.
- Klik op 'Site-instellingen' of 'Instellingen voor content' in het gedeelte 'Privacy'.
- Kies voor 'Pop-ups en omleidingen'.
- Schakel de optie 'Geblokkeerd' uit.

In Mozilla Firefox:
- Open Mozilla Firefox
- Klik op de drie strepen in de rechterbovenhoek en kies 'Opties'.
- Selecteer 'Inhoud'.
- Haal bij 'Pop-upvensters blokkeren' het vinkje weg om het blokkeren van pop-ups volledig uit te schakelen.

17 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Handig om te weten voor gebruikers van Safari.

- Open Safari en klik in de linkerbovenhoek van het scherm op het woord ‘Safari’ (net naast het Apple-logo).
- Kies voor 'Voorkeuren'
- Klik bovenaan op ‘Beveiliging’ en vink de optie ‘Blokkeer pop-upvensters’ uit.
- Sluit Safari via ‘Stop Safari’ door opnieuw in de linkerbovenhoek op ‘Safari’ te klikken.
- Open Safari opnieuw en probeer nogmaals om aan te melden via https://www.bnpparibasfortis.be.

Succes!
Heel vervelend dat de attesten niet meer te openen zijn via de app, nog vervelender dat hiervan geen melding wordt gemaakt naar de klant toe. De app is ook alles behalve gebruiksvriendelijk. Eerst heb ik alle attesten van de voorbije maanden overlopen. (vaak slechts 1 transactie per pdf en je bent een heel eind bezig, waarom wordt dit niet gebundeld? Vroeger klant van KBC en daar stonden een aantal transacties op 1 fiche.) Na meer dan een half uur zoeken en een hoop frustratie begon ik maar te googlen om dan te lezen dat ze enkel via de weblogin beschikbaar zijn. Ik wou eerst een suggestie doen via de app, je bent ingelogd ed. en toch na het typen van je hele bericht moet je jouw rekeningnummer, telnr etc, verplicht gaan invullen? Waarom kan dit niet gekoppeld worden? Ik heb dan maar geannuleerd want had geen zin om alles te gaan invullen en bankkaart te zoeken. Nog veel werk aan de winkel. Ik ben dan nog ICT- minded...wat oudere mensen zouden al moeite hebben. Ook copy/paste zou moeten werken bij overschrijvingen. Een rek nr kopiëren uit een mail en plakken in de app, is onmogelijk.
Welkom op onze community Mimi.

Bedankt voor jouw feedback. Ik heb de info doorgestuurd naar de bevoegde dienst zodat zij dit verder kunnen bekijken. Hopelijk ben je snel terug tevreden over onze applicatie. Bij verdere vragen of suggesties, aarzel zeker niet om ons op de hoogte te brengen!
En wat doen we in safari ??
Handig die pop-up vensters te moeten uitschakelen hoor.
De consequenties niet meegerekend.

Dit MOET toch beter kunnen !!!

Ik wil geen popups.
Reputatie 5
Dag @Jvh,

Wat Safari betreft, dat had OghuzanB al verduidelijkt:
"Open Safari en klik in de linkerbovenhoek van het scherm op het woord ‘Safari’ (net naast het Apple-logo).
- Kies voor 'Voorkeuren'
- Klik bovenaan op ‘Beveiliging’ en vink de optie ‘Blokkeer pop-upvensters’ uit.
- Sluit Safari via ‘Stop Safari’ door opnieuw in de linkerbovenhoek op ‘Safari’ te klikken.
- Open Safari opnieuw en probeer nogmaals om aan te melden via https://www.bnpparibasfortis.be."

Ik heb even intern nagevraagd waarom pop-ups voorzien worden, ik kom hier op terug.
@Mimi

Je kan je attesten ook opvragen via TaxonWeb ...
Ze zijn allen daar aanwezig, aangezien de banken alles moeten overmaken aan de fiscus en daarbij zijn ze nog handig geklasseerd ook 😋
Opgelet, met Safari en een EID geraak je NIET op TaxonWeb, daarvoor gebruik je best Firefox.
@Jvh Bedankt voor de nuttige info! Als je nog tips hebt dan horen wij het graag ☺
Reputatie 5
Hoi @Jvh ik wou je even melden dat we het pop-up vraagstuk nog volop aan t onderzoeken zijn. Het duurt wat langer dan verwacht, maar ik kom hier zeker binnenkort op terug 🙂
Reputatie 5
Hallo @Jvh,
onze marketing&IT afdeling heeft dit even verder bekeken. Het is niet iets dat ze snel kunnen aanpassen. Hun planning zit al behoorlijk vol, maar jouw opmerking wordt zeker meegenomen. Men gaat later bekijken of we attesten in de toekomst op een
andere manier kunnen aanbieden. Nogmaals dank voor je suggestie!
Fijn week-end!
Dank voor je feedback.

Nu nog de verouderde flash vervangen Dior pure html5 code en jullie zijn rond mee met de huidige technologie.

😉
Mijn pop-up blocker staat zowel in Safari als in Firefox af maar ik kan nog steeds geen PDF van de fiscale attesten downloaden. Ik krijg even een voortgangsindicator te zien, maar er opent of download geen PDF.
Reputatie 5
Welkom op de community AnnN!

Wat vervelend dat het PDF-bestand niet opent. Ik raad je aan om je programma Adobe Reader eens te herinstalleren of krijg je andere PDF-bestanden in Easy Banking zoals je rekeninguittreksels wel open?
HallIk raad je aan om je programma Adobe Reader eens te herinstalleren of krijg je andere PDF-bestanden in Easy Banking zoals je rekeninguittreksels wel open?

Bedankt voor de reactie! Acrobat is zeker het probleem niet, want ik open en bewaar tientallen PDF's per dag. Ondertussen heeft BNP Paribas me laten weten dat ze zelf ook de PDF niet vinden. Hij staat er dus niet. Ze gaan dat verhelpen en me mijn attest via een andere weg bezorgen.
Reputatie 5
Dag @AnnN,

Bedankt voor je feedback. Er zal voor je fiscale attesten helaas dan iets misgelopen zijn in ons systeem:(. Onze excuses voor het ongemak.
Blij te horen dat de collega's het via een andere weg aan je zullen bezorgen 🙂.

Hopelijk heb je snel je fiscaal attest in jouw bezit!

Kijk gerust eens verder rond op de community.

Misschien vertrek je binnenkort wel naar het buitenland. Bekijk dan zeker even deze tips.
Gebruik je onze Easy Banking App dan horen wij graag hoe vaak en wat je van de app vindt. Je kan dit doen door hier te klikken.
Een jaar verder en het probleem van de attesten is nog niet opgelost. Ik heb de attesten van 2018 nu nodig voor de recuperatie RV op dividenden.
PCbanking zegt “ Er zijn geen uittreksels voor 2018” Lap ik krijg al jaren dividenden van effecten die op de effectenrekening staan. Nee nee BNP dit kan niet blijven duren, vroeg of laat neem ik een definitief besluit als Prioriyklant. Sedert 2017 krijg ik geen enkel uittreksel met de post, dat is zo overeengekomen. Maar er is wel overeengekomen dat ik ze tot 10 jaar zou kunnen raadplegen en afdrukken.
Het wordt hoog tijd dat het management hier is wat werk gaat van maken. Kan ik het financieel verlies bij jullie recupereren ?

Reageer