Beantwoord

Payconiq by Bancontact app, rekeningen kunnen niet gelinkt worden.

• 14 mei 2019
  • 4 reacties
  • 1368 Bekeken

Recent probeerde ik de Payconiq by Bancontact app in gebruik te nemen. Dit liep allemaal vlot tot en met het toevoegen van mijn bankkaarten. Op het moment dat ik probeerde om mijn rekeningen toe te voegen ging het echter mis. De Payconiq app bracht mij tot op het 'BNPParibas Account Connect' scherm waar ik ook mezelf (succesvol) kon inloggen. Toen ik moest kiezen welke rekening ik wilde toevoegen, kreeg ik echter de boodschap 'oops something went wrong, please try again later'. Bij een volgende poging (en opnieuw vertrekkende vanuit de Payconiq app) geraak ik exact even ver maar deze keer zegt de BNPParibas Account Connect omgeving (na login en keuze van de rekening) => this mandate already exists.
Dus mijn rekeningen zijn momenteel niet toevoegd binnen de Payconiq app en volgens BNP 'the mandate exists'.

Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring met de app en misschien beter, hoe heb jij dit opgelost?
Tips aan waar exact ik dit probleem kan aanbieden voor follow up zijn ook welkom.
Een mogelijkheid zou zijn om 'the mandate' te laten wissen en het eens opnieuw te proberen. Andere mogelijkheid is, is dat het probleem structureel is (settings van mijn mobiel? settings van de EasyBanking App?) aangezien het probleem identiek is bij al mijn (BNP) rekeningen en er zaten meerdere dagen tussen toen ik het probeerde met elk.

Alvast bedankt voor je hulp,
icon

Beste antwoord van AnoukPh 14 mei 2019, 12:57

Dag @demux,

Welkom op de community!

Wat vervelend dat je problemen ondervindt met de koppeling van jouw rekeningen bij BNP Paribas Fortis met de app Payconinq by Bancontact.

Als ik jouw probleem goed begrijp lukt het niet om jouw rekeningen te koppelen omdat je de melding krijgt dat er al een mandaat bestaat op die rekening?

Is dit effectief de payconiq by bancontact-app of de aparte payconic app? Het lijkt immers dat er een mandaat of domicilëring van payconiq gekoppeld is aan jouw rekeningen, terwijl dit voor de bancontact-functie niet nodig is.

Heb je de app al eens verwijderd of contact opgenomen met Payconiq?

Update: blijkbaar zou de storing niet aan de app van Payconiq liggen, maar ligt het probleem met de connectie aan onze kant. Ik ga dit doorgeven aan onze IT-dienst!

Groetjes
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Dag @demux,

Welkom op de community!

Wat vervelend dat je problemen ondervindt met de koppeling van jouw rekeningen bij BNP Paribas Fortis met de app Payconinq by Bancontact.

Als ik jouw probleem goed begrijp lukt het niet om jouw rekeningen te koppelen omdat je de melding krijgt dat er al een mandaat bestaat op die rekening?

Is dit effectief de payconiq by bancontact-app of de aparte payconic app? Het lijkt immers dat er een mandaat of domicilëring van payconiq gekoppeld is aan jouw rekeningen, terwijl dit voor de bancontact-functie niet nodig is.

Heb je de app al eens verwijderd of contact opgenomen met Payconiq?

Update: blijkbaar zou de storing niet aan de app van Payconiq liggen, maar ligt het probleem met de connectie aan onze kant. Ik ga dit doorgeven aan onze IT-dienst!

Groetjes
Hoi @AnoukPh ,

Bedankt voor de follow up. Heb je toevallig enig inzicht wanneer dit probleem opgelost raakt? Het zou handig zijn te weten of dit een kwestie van dagen of weken is. Van Payconiq hun kant hebben ze het probleem intussen 'opgelost' door binnen hun app het BNPParibas icoon te verwijderen uit de lijst van toe te voegen rekeningen. Het zou me dus ook niet langer lukken om het te reproduceren.
Hoort het überhaupt te werken vraag ik mij dan af? (bancontact werkt, rekeningen toevoegen niet)

Mvg,
Fyi: ik heb zonet succesvol mijn BNP Paribas Fortis rekening kunnen toevoegen tot de Payconiq by Bancontact app via de autoconnect functie.

Dus niet meer nodig om 0,01 euro over te schrijven en 2 werkdagen te wachten.
Bedankt voor de heads up @seerdekens.
Enkele dagen geleden kreeg ik een pop-up binnen de Payconiq app dat de 'trust relationship revoked' was. Sinds de laatste update heb ik ook gemerkt dat BNP Paribas Fortis opnieuw in de lijst van toe te voegen rekeningen staat. Op dat moment heb ik alles verwijderd en ben ik vanaf 0 begonnen...met succes!
Ik ga ervan uit dat het mijn issue te wijten was aan ongelukkige timing waar de Payconiq User Interface features toeliet waarvoor de juiste code in de achtergrond of communicatieprotocollen nog niet released waren.

Reageer