Beantwoord

payconiq by bankcontact

  • 29 december 2020
  • 11 reacties
  • 186 Bekeken

Heb problemen bij de redirecting page blijft hij hangen.

 

Om niet alles opnieuw te moeten typen hieronder een deel van mijn laatste mails

 

Beste Wesley,
Bedankt voor het contacteren van Payconiq by Bancontact. We zien dat u een probleem heeft met de error code= DEEPLINK_ERROR.

In dit geval is er sprake van een probleem met de token van uw bankrekening. De token van uw bankrekening is waarschijnlijk vervallen. Indien u de bank contacteert om deze token te laten vernieuwen verhelpt het probleem in de app zich van zelf. Daarna kunt u een account aanmaken bij Payconiq. Onze excuses voor het ongemak.

Bij verder vragen, contacteer ons gerust!


Beste Payconiq,


Zonet contact gehad met mijn bank. 


Het zou niet mogelijk zijn de fortis easy banking app en de payconiq by Bancontact app samen op de gsm te hebben ivm veiligheid?


Maar het heeft altijd gewerkt bij mij totdat ik mijn gsm gereset heb.


Klopt hun informatie? 

Heb de 2 apps al verwijderd opnieuw opgestart dan payconiq geïnstalleerd en nog steeds het probleem dat hij blijft hangen op de redirecting page.


Dus ook zonder dat hun app er op staat. Dus volgens mij klopt hun info niet 😕


Zou toch graag de payconiq app terug willen gebruiken.

 

icon

Beste antwoord van LiezeH 4 januari 2021, 13:39

Hey @WesleyR ,

Ik raad je aan dat je ons telefonisch contacteert en vraagt dat de volmacht van Payconiq op je rekening wordt verwijderd zodat je deze opnieuw kan koppelen. Mogelijks loopt het daar mis.

Je kan ons het vlotste bereiken door aan te melden op je app en te kiezen voor Contacteer ons en Bel ons.

Groetjes,

Lieze

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1

Dag @WesleyR, gaat het hier toevallig om een professionele rekening? In dat geval zou er een Payconiq contract actief moeten staan (dit kan je bij de ondernemersbank controleren op 02 433 43 31). Dit is wat Payconiq waarschijnlijk ook aanhaalde bij het volgende gedeelte:

 

In dit geval is er sprake van een probleem met de token van uw bankrekening. De token van uw bankrekening is waarschijnlijk vervallen.

Hallo ,

 

Ben gewoon particulier

 

Mvg

Reputatie 1

Dan is het mijns inziens niet mogelijk dat een “token” hieraan gerelateerd is. Als je graag expliciet gebruik wil maken van Payconiq by Bancontact, raad ik je aan om door te vragen wat ze hier precies mee bedoelen.

Ik raad je persoonlijk aan om gewoon gebruik te maken van de bancontactfunctie van de Easy Banking App: na de laatste update zouden alle technische problemen met bancontact namelijk verholpen moeten zijn, en beide apps delen ook dezelfde betaallimieten.

 

Als de oorzaak van het probleem volgens Payconiq zou liggen aan jouw rekeningnummer, raad ik je aan om onze helpdesk te contacteren zodat een medewerker jouw rekeningnummer kan controleren. Onze helpdesk is bereikbaar van 7:00u tot 22:00u.

Het voordeel is dat ik via payconiq rechtstreeks aan mijn contacten kan betalen

 

Zodra jullie deze optie hebben heb ik payconiq niet meer nodig... 😏

Beste Wesley,

Het betreft hier een incident bij de bank. Indien u de referentie van dit incident meldt bij BNP zullen zij u kunnen helpen.

de referentie van het incident:

IM05784119

 

 

Reputatie 5

Hey @WesleyR ,

Ik raad je aan dat je ons telefonisch contacteert en vraagt dat de volmacht van Payconiq op je rekening wordt verwijderd zodat je deze opnieuw kan koppelen. Mogelijks loopt het daar mis.

Je kan ons het vlotste bereiken door aan te melden op je app en te kiezen voor Contacteer ons en Bel ons.

Groetjes,

Lieze

Hebben ze al gedaan. Probleem blijft bestaan.

 

Payconiq zegt dat er een probleem is met een token en dat deze verwijderd moet worden maar bij BNPParibas kunnen ze de token niet zien dus dat lukt niet

 

Goeiedag,

Installatie op smartphone echtgenote met nr van haar kaart, geen probleem.

Wil op mijn smartphone installeren met mijn client- en kaartnummer alles vlot tot bij verbinden met bankrekening.

pagina: ect.bnpparibasfortis.be

Inbreng client en kaartnummer OK

Daarna berekening e-handtekening, steeds melding “Gelieve een geldige e-handtekening in te geven.”

App verwijderd en opnieuw geprobeerd, niets helpt.

Dank voor een oplossing;

Walter

Reputatie 7

Hallo @WesleyR 

Er zijn inderdaad geen tokens voor Payconiq by Bancontact, maar wel een soort (zeer beperkte) volmacht op de gekoppelde rekeningen. Die zal vermoedelijk door ons geschrapt moeten worden.

@Walter G

Zijn de cijfers op je kaartlezer nog duidelijk leesbaar en krijg je een handtekening van 8 cijfers (en niet, bijvoorbeeld, 6 of 7 cijfers)?

Beste Yannick,

Bedankt voor de tip ivm de 8 cijfers.  Ik kreeg er maar zeven en met een andere kaartlezer is het mij gelukt.  

Heb echter nooit problemen gehad bij easy banking met die lezer.

Nogmaals bedankt 

Walter

Reputatie 7

Graag gedaan Walter!

Is het een kaartlezer van ons? Want mogelijk is hij dan defect. Mocht je dat willen, dan kan je altijd gratis een nieuwe kaartlezer op laten sturen via deze pagina: https://www.bnpparibasfortis.be/web_fb_card_reader#page=1

Reageer