Beantwoord

payconiq by bankcontact

  • 29 December 2020
  • 19 reacties
  • 1385 Bekeken

Heb problemen bij de redirecting page blijft hij hangen.

 

Om niet alles opnieuw te moeten typen hieronder een deel van mijn laatste mails

 

Beste Wesley,
Bedankt voor het contacteren van Payconiq by Bancontact. We zien dat u een probleem heeft met de error code= DEEPLINK_ERROR.

In dit geval is er sprake van een probleem met de token van uw bankrekening. De token van uw bankrekening is waarschijnlijk vervallen. Indien u de bank contacteert om deze token te laten vernieuwen verhelpt het probleem in de app zich van zelf. Daarna kunt u een account aanmaken bij Payconiq. Onze excuses voor het ongemak.

Bij verder vragen, contacteer ons gerust!


Beste Payconiq,


Zonet contact gehad met mijn bank. 


Het zou niet mogelijk zijn de fortis easy banking app en de payconiq by Bancontact app samen op de gsm te hebben ivm veiligheid?


Maar het heeft altijd gewerkt bij mij totdat ik mijn gsm gereset heb.


Klopt hun informatie? 

Heb de 2 apps al verwijderd opnieuw opgestart dan payconiq geïnstalleerd en nog steeds het probleem dat hij blijft hangen op de redirecting page.


Dus ook zonder dat hun app er op staat. Dus volgens mij klopt hun info niet 😕


Zou toch graag de payconiq app terug willen gebruiken.

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 4 January 2021, 13:39

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 1

Dag @WesleyR, gaat het hier toevallig om een professionele rekening? In dat geval zou er een Payconiq contract actief moeten staan (dit kan je bij de ondernemersbank controleren op 02 433 43 31). Dit is wat Payconiq waarschijnlijk ook aanhaalde bij het volgende gedeelte:

 

In dit geval is er sprake van een probleem met de token van uw bankrekening. De token van uw bankrekening is waarschijnlijk vervallen.

Hallo ,

 

Ben gewoon particulier

 

Mvg

Reputatie 1

Dan is het mijns inziens niet mogelijk dat een “token” hieraan gerelateerd is. Als je graag expliciet gebruik wil maken van Payconiq by Bancontact, raad ik je aan om door te vragen wat ze hier precies mee bedoelen.

Ik raad je persoonlijk aan om gewoon gebruik te maken van de bancontactfunctie van de Easy Banking App: na de laatste update zouden alle technische problemen met bancontact namelijk verholpen moeten zijn, en beide apps delen ook dezelfde betaallimieten.

 

Als de oorzaak van het probleem volgens Payconiq zou liggen aan jouw rekeningnummer, raad ik je aan om onze helpdesk te contacteren zodat een medewerker jouw rekeningnummer kan controleren. Onze helpdesk is bereikbaar van 7:00u tot 22:00u.

Het voordeel is dat ik via payconiq rechtstreeks aan mijn contacten kan betalen

 

Zodra jullie deze optie hebben heb ik payconiq niet meer nodig... 😏

Beste Wesley,

Het betreft hier een incident bij de bank. Indien u de referentie van dit incident meldt bij BNP zullen zij u kunnen helpen.

de referentie van het incident:

IM05784119

 

 

Hey @WesleyR ,

Ik raad je aan dat je ons telefonisch contacteert en vraagt dat de volmacht van Payconiq op je rekening wordt verwijderd zodat je deze opnieuw kan koppelen. Mogelijks loopt het daar mis.

Je kan ons het vlotste bereiken door aan te melden op je app en te kiezen voor Contacteer ons en Bel ons.

Groetjes,

Lieze

Hebben ze al gedaan. Probleem blijft bestaan.

 

Payconiq zegt dat er een probleem is met een token en dat deze verwijderd moet worden maar bij BNPParibas kunnen ze de token niet zien dus dat lukt niet

 

Goeiedag,

Installatie op smartphone echtgenote met nr van haar kaart, geen probleem.

Wil op mijn smartphone installeren met mijn client- en kaartnummer alles vlot tot bij verbinden met bankrekening.

pagina: ect.bnpparibasfortis.be

Inbreng client en kaartnummer OK

Daarna berekening e-handtekening, steeds melding “Gelieve een geldige e-handtekening in te geven.”

App verwijderd en opnieuw geprobeerd, niets helpt.

Dank voor een oplossing;

Walter

Reputatie 7

Hallo @WesleyR 

Er zijn inderdaad geen tokens voor Payconiq by Bancontact, maar wel een soort (zeer beperkte) volmacht op de gekoppelde rekeningen. Die zal vermoedelijk door ons geschrapt moeten worden.

@Walter G

Zijn de cijfers op je kaartlezer nog duidelijk leesbaar en krijg je een handtekening van 8 cijfers (en niet, bijvoorbeeld, 6 of 7 cijfers)?

Beste Yannick,

Bedankt voor de tip ivm de 8 cijfers.  Ik kreeg er maar zeven en met een andere kaartlezer is het mij gelukt.  

Heb echter nooit problemen gehad bij easy banking met die lezer.

Nogmaals bedankt 

Walter

Reputatie 7

Graag gedaan Walter!

Is het een kaartlezer van ons? Want mogelijk is hij dan defect. Mocht je dat willen, dan kan je altijd gratis een nieuwe kaartlezer op laten sturen via deze pagina: https://www.bnpparibasfortis.be/web_fb_card_reader#page=1

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn rekening ook niet koppelen via Payconiq by Bancontact. Zelfde boodschap van Payconiq ontvangen om alle vooraf gelegde koppelingen te verwijderen. Dit is gebeurd na contact met BNP maar nog steeds geen activatie mogelijk. Nochtans krijg ik steeds een ok bij de digitale ondertekening. Het lijkt dus alsof de laatste stappen niet goed lopen: ofwel dat BNP de activatie niet doorgeeft aan Payconiq ofwel dat Payconiq de activatiestap steeds vastloopt. Maar in beide gevallen zijn dit zaken die ikzelf (en WesleyR hierboven waarschijnlijk ook) niet kan zien. Er loopt dus iets spaak tussen 2 bedrijven met als blinde loopjongen de klant. Kunnen jullie dit probleem tussen BNP en Payconiq niet zelf uitvlooien?

Ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen. 

 

De redirect werkt niet goed als uw standard browser niet Google Chrome is. Ik gebruikte bijvoorbeeld Samsung Internet, hetgeen standaard is op een Samsung phone. Door de standard browser (tijdelijk) te veranderen en ook uit zekerheid hier de gegevens te wissen (kan je ook doen vanuit Instelling>Apps>Chrome) is het nu wel gelukt. 

 

 

Super dat je het hebt kunnen oplossen, @GeertLeekens ! Bedankt om je ervaring te delen.

Groetjes,

Lieze

Ik heb eveneens een probleem van koppeling van m’n rekeningnummer aan de Payconiq by Bancontact.
Payconiq verwijst me naar BNP:: alles loopt vlot tot er authenticitatie moet gebeuren: boodschap is”er liep iets mis” : deeplink error
Payconiq zegt dat dit een gekend probleem is bij BNP.
Op het scherm “account connect” zie ik dat er 4 schermen moeten doorlopen worden: op het 1e klantnummer invullen en dan nog wat cijfers aan de hand van digipass. Als ik laatste cijfercode ingeef (handtekening gegenereerd door digipass) zie ik dat er poging is om naar het 2e (2/4) scherm te gaan doch dan krijg ik de foutcode hierboven beschreven. 
Quid?

Reputatie 3

Payconiq zegt dat dit een gekend probleem is bij BNP.

Klopt niet, het is een probleem met BNP. Maar één woordje, maar wel een wereld van verschil. Ofte het probleem heeft, voor een keertje, helemaal niets te maken met BNP.

Mij heeft P* vier maanden aan het lijntje gehouden met robot- en andere idiote antwoorden. Tot wanneer ik de gsm bij elke “deep-error” hun de foutmelding liet toesturen. En dat meerdere keren per dag.

Om een lang verhaal kort te maken, het bleek dat in eerste instantie dat, naar hun gegevens, mijn telefoonnummer ‘niet bestond’ op hun server.

En na op het absurde van die bewering te hebben gewezen, kwam P* tot de “ontdekking” dat er ergens in hun servers nog een andere inschrijving + telefoonnummer van mij bij BNP rondzwierf (=een geheugenlek van jewelste). Wel, dat laatste werd dan ‘ontdekt’ na nog eens 14 dagen berichten barstens vol met absurditeiten. Enfin, nadat zich uiteindelijk iemand de moeite had gegeven toch maar eens de “technische dienst” te raadplegen werd het probleem opgelost. Jawel, u leest het goed. Pas na 4 maanden en enkele weken werd de “technische dienst” geraadpleegd. Kafka op zijn best, niet dat het bij BNP veel beter zou zijn. 

Nog zo iets, men moet wel degelijk Goegel Chrome gebruiken, anders gaat het zaakje hoe dan ook de mist in. Zelfs met bijvoorbeeld ‘Samsung Internet’, dat in feite niets meer is dan een kloon van Goegel Chrome. Edoch, nergens sprake hiervan in de systeemvereisten van P*.

Bereidt u zich dus maar voor op Kafkaiaanse toestanden zonder weerga.

Goed nieuws: zie bericht hierboven, de app is BNP maar mijn bankkaart is “Hello”: ik heb nu geprobeerd met Hello bankrekening ipv BNP (een Hello-app bestaat niet) en o wonder: de koppeling van die Hello-rekening met de P*app lukte !

Reputatie 7

Hallo @HermanEekhout 

Bij Payconiq by Bancontact dien je inderdaad de bank te kiezen die je debetkaart of rekening heeft uitgegeven.

Wat onze apps betreft: omdat Hello Bank een merk is van BNP Paribas Fortis, zal je met je Hello Bank-debetkaart ook op Easy Banking App en Web aan kunnen melden. Er bestaat alvast wel een aparte Hello Bank-app. Mocht je die willen gebruiken, dan kan je die app downloaden via Google Play of via de Apple App Store (iPhone & iPad).

Ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen. 

 

De redirect werkt niet goed als uw standard browser niet Google Chrome is. Ik gebruikte bijvoorbeeld Samsung Internet, hetgeen standaard is op een Samsung phone. Door de standard browser (tijdelijk) te veranderen en ook uit zekerheid hier de gegevens te wissen (kan je ook doen vanuit Instelling>Apps>Chrome) is het nu wel gelukt. 

Dank u Geert,

Dit heeft het ook voor mij opgelost. Google Chrome als standaard browser instellen ipv Samsung internet.

 

 

 

Reageer