Phishing sms


Via deze weg wil ik jullie signaleren dat ik een phishing bericht ontving via het nr 0456173718 :

“BNPPARIBAS : De inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade 

Zie ook fout ter hoogte van inlog ‘bnpparisbas’ ivp ‘bnpparibas’


24 reacties

Reputatie 7

Dankjewel om het te melden Martine!

We volgen de situatie op.

Ik ontving vandaag (19/6/2020) dezelfde sms van hetzelfde nummer: 

“BNPPARIBAS: De inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade”

Reputatie 7

@p_adriaens Bedankt! ik geef ook jouw melding door.

Ik ontving eveneens een sms, idem bericht en idemtelefoonnummer als martinefoselle! 

Reputatie 6
Badge +3

De boodschap is: GA ER NIET OP IN!!!

Reputatie 1

Een 0456-nummer behoort tot Mobile Vikings. Best ook contact met hen opnemen zodat ze daar de nodige acties kunnen doen.

Ik ontving vandaag ook zo’n sms maar dan van het nummer 0456/173715.

Vond het al heel raar want was net uitgelogd op de easybanking

Ik heb ook dezelfde SMS gekregen, maar dan van nummer +32 497 15 36 13

Hey @Marianne007 ,

Zou je ook deze schermafbeelding kunnen doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com ter onderzoek?

Groetjes,

Lieze

Hier alvast nog een screenshot van het berichtje dat ik gekregen heb:

 

(van Orange Mobile)

Reputatie 1

Als je het gsm-nummer ingeeft op https://www.crdc.be/ dan kan je te weten komen bij welke operator dat nummer actief is. Dan kan je ook de operator hiervan op de hoogte brengen, in de hoop dat ze het nummer/die gebruiker blokkeren.

Hi @LiezeH,

 

Is hetzelfde als van @Daniel_Peeters  het bericht wam enkel van een ander nummer nl. +32456173715

Heb dit ook al via Mobile Vikings laten bekijken en ze gingen al het mogelijke doen om deze nummer te blokkeren

Hey @Marianne007 ,

Het blijft nuttig om het te melden, ook al is het al bekend.

Zo heeft de phishing dienst een idee van de impact en de verschillende nummers waarvan het gestuurd wordt.

Groetjes,

Lieze

Hallo,

Net ook zelfde SMS ontvangen, maar met nummer 0493 74 57 86.

Mvg,

Dennis

Hallo, ik heb gisteren en vandaag ook dezelfde sms gekregen.

Van nr : 0479 06 31 18 en 0493 74 82 29

 

 

Wou maar even meegeven dat ik eveneens een phishing sms heb ontvangen, ditmaal van het nummer 0493 65 15 82, met als boodschap:

BNPPARIBAS: De inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade

 

 

Reputatie 7

Bedankt om het te melden @Chris Claessens 

We volgen het samen met andere meldingen verder op. Ik heb uit veiligheid (om te voorkomen dat iemand er op zou klikken) wel de link uit je bericht verwijderd.

Daarnet ontvangen, mss kunnen jullie er iets mee. Succes

Hey @Samuel.B ,

Bedankt om dit te melden!

Ik heb deze gegevens meteen doorgegeven.

Je mag dit ook steeds zelf doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com. Zo zijn de collega’s er hopelijk nog sneller bij.

Groetjes,

Lieze

hier ook juist sms gekregen

 

Reputatie 7

Bedankt om het te melden @Samuel.B 

Als je nog verdachte berichten of mails krijgt, mag je ze ook steeds doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com. Op die manier komt het meteen bij de juiste collega’s terecht.

Fijne dag alvast.

Zojuist hetzelfde bericht van +32 496 34 83 90

Vandaag ook vermoedelijk phishing sms gehad

 

Reputatie 1

Dag @fratae en @Theo65 

Jullie mogen screenshots steeds doormailen naar phishing@bnpparibasfortis.com

Groeten

LienV

Reageer