Beantwoord

Phising?

  • 2 June 2020
  • 6 reacties
  • 899 Bekeken

Goedemorgen,

Kreeg gisteravond plots een bericht dat mijn inlog van easybanking verloopt en dit op een feestdag? Ik heb zo’n vermoeden dat dit niet echt van BNPPARISBAS komt deze sms? 

Groetjes

Sonja

icon

Beste antwoord van Anonymous 2 June 2020, 10:48

Bekijk origineel

6 reacties

Hey @Sonja Verheye ,

 

Dit betreft inderdaad een phishingbericht.

Ik raad je aan een schermafbeelding van de sms door te sturen naar phishing@bnpparibasfortis.com zodat dit verder onderzocht kan worden.

Ben je hierop ingegaan, neem je best zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op!

 

Groetjes, 

Lieze

Goedemiddag Lieze,

 

Ik heb de sms reeds verwijderd zo kan ik deze niet per ongeluk openen. Maar alleszins toch hartelijk dank voor deze info

Groetjes

Sonja

Beste, ik kreeg zonet twee vreemde sms ivm easybanking. In bijlage een screenshot. Heb de sms in kwestie meteen verwijderd en het nummer geblokkeerd. Mvg

 

Reputatie 5
Badge

Dag @Lauredw , 

Dit is inderdaad een phishing bericht en het is dus niet afkomstig van BNP Paribas Fortis. 

Goed dat je het bericht meteen verwijderd en geblokkeerd hebt! 

Fijn weekend! 

Kreeg dit binnen via mail



 
Lees uw berichten op tijd
 


Beste klant,
 

U heeft een nieuw (on)gelezen bericht in uw gepersonaliseerde bankmail.
 

Bekijk hier uw gepersonaliseerde bankmail       
 

Hoogachtend,

Theo Weckx
Medewerker personeelszaken 

 

Sturen je naar volgend internet adres https://www.lbnpparibosfortjs.be.vervang-uw-info.com/

En  dit krijg je te zien

Uw nieuwe kaartlezer aanvragen

Beste klant,

BNP Paribas Fortis introduceert de vernieuwde kaartlezer. U ontvangt hier per e-mail bericht over, omdat uw huidige kaartlezer automatisch zal verlopen over 7 dagen (na dagtekening van deze e-mail). Dat houdt in dat het na vrijdag 18 september niet meer mogelijk is om transacties te verrichten. De huidige kaartlezer waar u (nog) gebruik van maakt is niet langer up-to-date. Om fraude te voorkomen, verplicht BNP Paribas Fortis al haar klanten om de nieuwe kaartlezer aan te vragen.

Voordelen van de vernieuwde kaartlezer:
 

 

  • Vervanging kaartlezer geheel gratis
  • Uw kaartlezer wordt milieuvriendelijk vervangen
  • Uitgerust met een nieuwe chip (4096 bit encryptie)
  • U bent beschermd & verzekerd tegen phishing, malware en skimming.
  • U heeft nog een week de tijd om kosteloos uw vernieuwde kaartlezer aan te vragen.
 en bij volgende krijg je een login  pagina waar je klantnr en kaatnummer moet op geven ook staat er dit telefoonnr op 32 2 761 62 00  

 

Reputatie 6
Badge +3

Ga daar in hemelsnaam niet op in of je bent gesjost, dat is duidelijk een phishing mail.

BNPPF lanceert vooralsnog geen nieuwe kaartlezer, dat is momenteel niet aan de orde, indien het zo zou zijn dan zal dat vermeld worden op de website of verwittigd worden in uw persoonlijke berichten in Easy Banking Web, dan mag je zeker zijn dat het geen valse berichten zullen zijn sterker nog de bank zal waarschijnlijk op hun initiatief een nieuwe kaartlezer toesturen.

Reageer