Beantwoord

Pincode banking app


Mijn banking app geeft me de laatste tijd regelmatig de melding dat de ingevoerde pincode niet klopt, alhoewel deze correct is. Hoe kan dit? Na 3 pogingen wordt mijn app dan geblokkeerd. Als ik de nodige info opgeef om een nieuw profiel aan te maken, krijg ik de melding dat de activeringscode niet naar mijn gsm kan gestuurd worden door een technische storing en dat ik het later nog maar eens moet proberen. Ik probeer nu al geruime tijd, zonder resultaat.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

icon

Beste antwoord van LarsD 27 May 2022, 10:27

Bekijk origineel

11 reacties

Ik krijg de volgende foutmelding als ik mijn gsm nr. ingeef GMI0507, was ik vergeten te vermelden.

Reputatie 4

Hallo, Paul Quicken,

Bedankt voor je bericht.

Heb je dit probleem sinds een vorige update van de app?

Is het mogelijk dat de tijd en datum niet correct op je toestel staat? Afhankelijk van het type toestel kan je via de instellingen dan nakijken hoe de tijd en datum ingesteld staat. Ideaal zou deze gewoon op automatisch moeten staan. Als dit bijvoorbeeld niet correct staat dan kan dat problemen geven voor het ontvangst van de activeringscode.

Sommige toestellen vullen trouwens ook de code automatisch in voor jou.

Soms helpt het ook om het cache geheugen op je toestel vrij te maken. Via een Android toestel kan je dat doen via Instellingen>Opslag>Tik op de app>”Cache Wissen.”

Op een toestel van Apple is dat via instellingen > Algemeen > iPhone-opslag. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 4

@Paul Quicken 

Ik krijg de volgende foutmelding als ik mijn gsm nr. ingeef GMI0507, was ik vergeten te vermelden.

Wat type van toestel gebruik je? Een Apple of Android?

Het is een Android toestel

Reputatie 4

@Paul Quicken 

Weet je ook welke versie van software er op je toestel staat? Dat kan je terug vinden bij de instellingen van het toestel.

 

Cache leeggemaakt, datum en tijd staan correct. App verwijderd en terug geinstalleerd, resultaat blijft gelijk. Krijg steeds de melding dat er een technische storing is.GMI0507.

Reputatie 4

@Paul Quicken 

Kan je me nog mee geven welke software je hebt op het toestel? Op die manier kan ik dit dan melden aan onze technische dienst.

Je kan ook contact nemen met onze helpdesk op het nummer 02 433 40 92.

Android versie 11, voor zo ver ik zie

Reputatie 4

@Paul Quicken,

Bedankt alvast voor de nodige info te geven. Ik heb een melding van de foutmelding gemaakt. Ik geef wel het advies om ondertussen blijven te proberen om een profiel aan te maken op de applicatie.

Eventueel dat je ook eens probeert om van verbinding te veranderen op het toestel. Bijvoorbeeld als je nu werkt op Wi-Fi, dat je dan tijdelijk overschakelt naar 4G.

Ook met 4G lukt het niet.

Reputatie 4

@Paul Quicken 

Er is momenteel een nieuwe update beschikbaar voor onze applicatie. Heb je toevallig deze wel al kunnen uitvoeren?

Reageer