Beantwoord

Problemen met inloggen easy banking app

  • 28 October 2020
  • 43 reacties
  • 4064 Bekeken

Goedemorgen

Kan het zijn dat de easy banking app op het moment niet werkt?

Heb zojuist een bestelling geplaatst op tamaris Com/NL/BE en betaald 

En nu kan ik niet nakijken of het van de rekening af is gegaan. 

Als ik wil inloggen komt er 

Dat er momenteel problemen zijn en kan bellen op het nummer

032 2433 4092

EBA 0001

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 16 November 2020, 10:44

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 1

Waarom wordt mijn antwoord niet gepubliceerd?  

Reputatie 2

Hey @Krisje ,

Omwille van privacyredenen worden de gegevens die hier gedeeld worden niet gelinkt aan de klantgegevens die wij hebben. Wanneer iemand op de Community informative geeft, mogen wij dit dus niet linken aan bijvoorbeeld het adres dat in ons systeem staat.

Ja, en daar gaat juist mijn opmerking over. BNP beschikt toch over de klantengegevens van zijn klanten, of niet soms?

Dus een lijst filteren met alle klanten met een buitenlands adres, daarna die lijst controleren op de genoemde verschijnselen, en verdere controles, dat kan allemaal zonder de klanten lastig hoeven te vallen.

Tenzij men van oordeel is dat er niets mis is bij BNP maar alles mis bij de klant.

Dit probleem is nog geen drie weken aan de gang, maar ongeveer een week.

 

Ingecalculeerd de twee weken dat het probleem door BNP werd ontkend zijn we al de drie weken voorbij - de eerste klachten over dit verschijnsel zijn al meer dan drie weken oud.

Reputatie 2

Waarom wordt mijn antwoord niet gepubliceerd?  


Omdat bij BNP de informatica het liet afweten - reeds vroeg in de morgen deze vrijdag vertoonde de blog eigenaardige verschijnselen. Maar die lijken nu voorbij te zijn.

Dus gewoon eens opnieuw proberen.

Reputatie 1

Waarom wordt mijn antwoord niet gepubliceerd?  


Omdat bij BNP de informatica het liet afweten - reeds vroeg in de morgen deze vrijdag vertoonde de blog eigenaardige verschijnselen. Maar die lijken nu voorbij te zijn.

Dus gewoon eens opnieuw proberen.

Ik heb er een kwartier aan geschreven. Enkel waardevolle informatie om te helpen.. En nu dit? Ik geef het op.

Reputatie 2

Waarom wordt mijn antwoord niet gepubliceerd?  


Omdat bij BNP de informatica het liet afweten - reeds vroeg in de morgen deze vrijdag vertoonde de blog eigenaardige verschijnselen. Maar die lijken nu voorbij te zijn.

Dus gewoon eens opnieuw proberen.

Ik heb er een kwartier aan geschreven. Enkel waardevolle informatie om te helpen.. En nu dit? Ik geef het op.

Inmiddels is de blog weer bokkesprongen aan het maken. Ja, men zou het opgeven voor minder.

 

Hey @Anouk_Ph ,

Bedankt voor de gegevens! Ik heb deze doorgegeven.

@Krisje ,

Deze storing is niet voor alle klanten met een adres in het buitenland. Wij krijgen zelf ook geen foutmelding door. Intern kan het dus niet onderzocht worden zonder de informatie die klanten ons bezorgen.

Fijn weekend,

Lieze

Reputatie 2

Hey @Anouk_Ph ,

Bedankt voor de gegevens! Ik heb deze doorgegeven.

@Krisje ,

Deze storing is niet voor alle klanten met een adres in het buitenland. Wij krijgen zelf ook geen foutmelding door. Intern kan het dus niet onderzocht worden zonder de informatie die klanten ons bezorgen.

Met de ‘informatie’ komeede van de klanten, informatie waarover jullie uiteindelijk reeds beschikken zullen jullie geen stap vooruit komen.

Eigenlijk is er maar een enkele goede methode om euvels als dit uit te klaren:

  • De ‘technische dienst’ ontwikkeld een logprogramma
  • Jullie vragen beeleefd of de klant zo goed zou willen zijn dat programma op zijn apparaat te installeren
  • En het logprogramma stuurt dan automatisch het log door wanneer er zich een fout voordoet

Echter, de klanten worden vriendelijk maar beslist verzocht het zelf maar uit te vissen. Vandaar mijn voorspelling dat een oplossing nog niet voor deze maand zal zijn.

@LiezeH 

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden? Samsung Galaxy A6 en Samsung Tab S5e
  • In welk land bevinden jullie jullie? Nederland
  • In welk land ben je gedomicilieerd? Nederland
  • Welke foutmelding krijg je precies? Fout. Door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw a.u.b. U kunt ook de helpdesk contacteren op +32 2 433 40 92. (00)

Beste Lieze,

Ik ben een collega die in het buitenland (Nederland) woont. Ook bij mij werkt de app al meer dan een week niet meer. Ik heb mijn profiel verwijderd, app opnieuw geïnstalleerd,… de app blijft hangen in het laadscherm. Mochten het een hulp zijn, dan mogen jullie mij altijd bellen om het probleem te testen. Je kan mij altijd opzoeken in de phonebook

 

inloggen via de computer lukt wel trouwens.

 

mvg,

Stefaan Haegeman

Reputatie 1

Ik heb al eens heel wat informatie willen delen ivm dit probleem, maar dit werd toen tegengehouden door een moderator (althans dit was de message). Nergens nog iets te bespeuren van mijn antwoord en ik heb ook geen zin meer om alles opnieuw te schrijven. Dus houd ik het bij mijn conclusies:

  1. Het heeft niets met de device te maken. Het werkt niet om mijn gsm (Samsung S10) en ook niet op mijn tablet. Wel op een PC.
  2. Het heeft niets te maken met de simkaart (want het werkt ook niet op een tablet zonder simkaart).
  3. Het heeft niets te maken met de locatie waar je je bevindt, het werkt bij mij niet in de buitenland en ook niet in België. 
  4. Het heeft alles te maken met het profiel. Ik kan op beide devices (gsm en tablet) inloggen met het profiel van mijn echtgenote die in België gedomicilieerd is. Ik ben gedomicilieerd in het buitenland.
  5. Als je de volledige app verwijdert, inclusief cache, en daarna opnieuw installeert, herkent de app toch nog de naam (niet de gegevens) van het laatst geïnstalleerde profiel. Dit betekent dat er nog slordigheden achterblijven.
  6. De app gebruik ik meerdere dagen per week. Plots ging het niet meer. Dit kan volgens mij niet zonder iets te wijzigen en dus moet dit kunnen teruggedraaid worden.

Ik heb voordien al aangegeven dat ik bereid was te testen, maar kreeg geen reactie. Ik denk nochtans wel dat het profiel dat ik gebruik gelinkt is aan mijn email adres. Als er dus interesse is om het probleem op te lossen, mag je me altijd mailen.

 

Ik heb al eens heel wat informatie willen delen ivm dit probleem, maar dit werd toen tegengehouden door een moderator (althans dit was de message). Nergens nog iets te bespeuren van mijn antwoord en ik heb ook geen zin meer om alles opnieuw te schrijven. Dus houd ik het bij mijn conclusies:

  1. Het heeft niets met de device te maken. Het werkt niet om mijn gsm (Samsung S10) en ook niet op mijn tablet. Wel op een PC.
  2. Het heeft niets te maken met de simkaart (want het werkt ook niet op een tablet zonder simkaart).
  3. Het heeft niets te maken met de locatie waar je je bevindt, het werkt bij mij niet in de buitenland en ook niet in België. 
  4. Het heeft alles te maken met het profiel. Ik kan op beide devices (gsm en tablet) inloggen met het profiel van mijn echtgenote die in België gedomicilieerd is. Ik ben gedomicilieerd in het buitenland.
  5. Als je de volledige app verwijdert, inclusief cache, en daarna opnieuw installeert, herkent de app toch nog de naam (niet de gegevens) van het laatst geïnstalleerde profiel. Dit betekent dat er nog slordigheden achterblijven.
  6. De app gebruik ik meerdere dagen per week. Plots ging het niet meer. Dit kan volgens mij niet zonder iets te wijzigen en dus moet dit kunnen teruggedraaid worden.

Ik heb voordien al aangegeven dat ik bereid was te testen, maar kreeg geen reactie. Ik denk nochtans wel dat het profiel dat ik gebruik gelinkt is aan mijn email adres. Als er dus interesse is om het probleem op te lossen, mag je me altijd mailen.

 

Tom,

Ik vind het net zo vervelend als jij en ervaart exact hetzelfde probleem. Ik ga intern eens luisteren wat het probleem nu juist is.

mvg

Stefaan Haegeman

@LiezeH, @YannickB,

Ik zit intussen ook al bijna 2 weken met dit probleem. Heb intussen profiel in de app verwijderd (je wordt radeloos na een tijd he), maar dan krijg je ‘t zelfde probleem eens je de authenticatie met de kaartlezer hebt gedaan om je profiel terug toe te voegen: het cirkeltje blijft draaien… (zelfde symptoom als bij ‘t inloggen voordien).

Omtrent de gevraagde informatie:

  • Op welk toestel kunnen jullie niet aanmelden? iPhone (iOS 14.2)
  • In welk land bevinden jullie jullie? Australia (maar ook via VPN naar Belgie krijg je zelfde probleem, zo heb ik getest)
  • In welk land ben je gedomicilieerd? Australia
  • Welke foutmelding krijg je precies? Cirkeltje blijft eindeloos draaien/laden…

Vermits dit minstens bijna 2 weken zich voordoet en het volledige toegang tot de app onmogelijk maakt, veronderstel ik dat dit een critical incident is en prioriteit krijgt. Is er een plan met tijdslijn waartegen dit opgelost zal geraken? Waar kunnen we op voortgaan? Ik vind het spijtig (en teleurstellend toch wel) dat ik hierover nog niets communicatie heb ontvangen of nergens melding heb gebreken (bvb. email, web site).

Ik zie sinds kort op de web interface (die toegang via itsme werkt wèl nog), dat ik onder categorie ‘Expats’ zit bovenaan (niet langer onder ‘Particulieren’). Misschien heeft dat er iets mee te maken? Die categorie herinner ik me voordien niet te bestaan ...

Reputatie 7

Bedankt voor alle info @pieterp . Ik heb je gegevens nogmaals doorgegeven aan de collega’s die aan een oplossing werken. Het gaat om een vrij complex probleem, al is de achterliggende oorzaak ondertussen wel gevonden en hopen we het zo snel mogelijk in orde te krijgen.

Ik heb ook een banner bovenaan onze Community geplaatst. Via die banner en dit artikel houden we je op de hoogte.

Reputatie 2

@LiezeH@YannickB,

 

  • (maar ook via VPN naar Belgie krijg je zelfde probleem, zo heb ik getest)

 

Het sluitend bewijs dat het om een fout op de BNP-server(s) gaat. En aangezien de webversie wel normaal functioneert is het ofwel een programmatische blunder ofwel een uit de hand gelopen burocratische ingreep.

Reputatie 2

@pieterpde achterliggende oorzaak ondertussen wel gevonden

Een staatsgeheim?

 

Reputatie 7

Hallo @Krisje 

Ik heb zelf jammer genoeg geen info over de achterliggende oorzaak. Ik kan je dus ook niet zeggen of het over een fout met onze servers of over iets anders gaat.

Hier hetzelfde probleem als bij iedereen hierboven. Ik woon en ben gedomicilieerd in Duitsland, heb een Iphone XR en kan sinds 2 weken niet inloggen via de app - cirkeltje blijft draaien. Via desktop lukt het wel.

Ik heb de app al meemaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, alle updates zijn in orde, geheugen schoongemaakt. Zonder resultaat.

Hey allemaal,

 

Ondertussen zou deze storing al even opgelost zijn.

Kan iedereen weer vlot aanmelden?

 

Groetjes,

Lieze

Reageer