PSD2 ondersteuning firefox

  • 7 February 2022
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Ik heb meermaals geprobeerd om een PSD2 connectie te leggen tussen roov.app en mijn easy banking.

Meerdere keren geprobeerd, mijn kaart & klantnummer ingegeven, via itsme geauthenticeerd.

Elke keer kreeg ik

Site momenteel niet beschikbaar

NL - Onze website https://idp.bnpparibasfortis.be is om technische redenen momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen.

We zijn bereikbaar per telefoon op 02 433 40 92 van maandag tot en met vrijdag, van 7u tot 22u, en zaterdag van 9u tot 17u.

Bedankt voor uw begrip.

©️ 2018 BNP Paribas Fortis

Dit is meerdere keren geprobeerd over twee dagen (om tijdelijke server problemen uit te sluiten).

(De URL bevat ook nog het volgende ?operation=error&error=0x38cf04d3&url=%2Fmga%2Fsps%2Fauthsvc%2Fpolicy%2Fpsd2)

 

Naar de helpdienst gebeld (die het intern even moesten navragen, want blijkbaar nog nooit van roov of PSD2 gehoord hadden) die me dan uiteindelijk suggereerden om het in een andere browser (bv niet chrome maar firefox) te proberen.

Het dan tegen beter weten in geprobeerd in chrome (oorspronkelijk gebruikte ik firefox), en daar werkte het dan wel.

 

Enig idee waarom deze authenticatie niet correct werkt in Firefox?

PS: ik heb ook een PSD2 connectie proberen leggen via een andere app (niet roov) en daar werkte het ook niet op exact dezelfde manier. Het probleem lijkt dus onafhankelijk van roov te zijn en volledig bij Fortis te liggen.


2 reacties

Reputatie 7

Hallo Nathan,

Ik laat het voor je nakijken.

Eventueel kan je ook de support van roov.app contacteren. Zij kunnen als ontwikkelaar bij ons terecht via de support knop bovenaan rechts op https://developer.bnpparibasfortis.com/. We kunnen dan ook samen met hen zoeken naar een oplossing.

Hallo Nathan,

Ik laat het voor je nakijken.

Eventueel kan je ook de support van roov.app contacteren. Zij kunnen als ontwikkelaar bij ons terecht via de support knop bovenaan rechts op https://developer.bnpparibasfortis.com/. We kunnen dan ook samen met hen zoeken naar een oplossing.

Ik denk niet dat roov heel veel gaat kunnen doen. Ik heb het ook via een andere provider geprobeerd, en die gaf exact hetzelfde probleem. (https://nordigen.com/en/)

Ik denk dat het best is dat jullie zelf even jullie authenticatie flow voor PSD2 even testen op andere browsers dan chrome. De meerwaarde die roov of nordigen kan bieden is volgens mij redelijk laag.

Reageer