Beantwoord

PSD2 verbinding met Ponto

  • 16 July 2020
  • 6 reacties
  • 471 Bekeken

Beste,

Voor mijn boekhouding gebruik ik Ponto om de rekeninguittreksels via PSD2 te verbinden met mijn boekhoudpakket Billit.  Nu 3 maanden prima te hebben gewerkt, werkt het nu plots niet meer en werd me op Ponto gevraagd om opnieuw autorisatie te geven.  Ik probeer dat via jullie M1 + M2 proces te realiseren, maar dan krijg ik een foutmelding “Maximum aantal apparaten bereikt. Neem contact op met de klantendienst van uw bank.”  Ik heb deze namiddag 2x 15 min geprobeerd om te bellen, maar zonder succes. Kunnen jullie dit oplossen? In een andere post hier las ik van resetten van registraties.  Is dat voor deze ook het geval? Zo ja, gelieve dat te doen voor mij.  Dank bij voorbaat voor jullie hulp !

icon

Beste antwoord van Anonymous 17 July 2020, 09:41

Bekijk origineel

6 reacties

Hey @FrankPepermans ,

Moest je het nog niet geprobeerd hebben, raad ik je aan de app even te verwijderen en opnieuw te installeren.

Biedt dit geen oplossing, neem je best beveiligd telefonisch contact met ons op.

Dit kan door aan te melden op je app en te kiezen voor Contacteer ons en Bel ons of door gebruik te maken van de Easy Banking Phone code.

Groetjes,

Lieze

Ik heb het zelfde voor, op de Ponto website...Dus begrijp niet goed hoe ik de app moet verwijderen...Gisteren perfect en vandaag moest ik her autoriseren…

 

“Maximum aantal apparaten bereikt, raadpleeg uw bank”

 

 

Reputatie 2

Ik heb het zelfde voor, op de Ponto website...Dus begrijp niet goed hoe ik de app moet verwijderen...Gisteren perfect en vandaag moest ik her autoriseren…

 

“Maximum aantal apparaten bereikt, raadpleeg uw bank”

Een schrale troost, natuurlijk, maar het is niet enkel met ‘Ponto”. Na het M1+M2-spelletje krijgt men op zowat alles de repliek: “Maximum aantal pogingen, of apparaten, of wat dan ook bereikt”. Bijvoorbeeld ook bij de pogingen om de bankrekening aan Payconiq te koppelen.

Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de overname van Bancontact door Paycomiq, en dat door de wijzigingen in de achtergrond hiermee gepaard gaande  een en ander in de soep gelopen is. Bewijze daarvan de tientallen en tientallen klachten over de BNP-app de jongste veertien dagen. En dat Paycomiq meer het aspect heeft van een beta-versie dan wat anders en voortdurend in elkaar stuikt, enz…, enz…, enz… .

Kortom, BNP en gebruikersvriendelijke informatica, blijkbaar zijn die twee als vuur en water voor elkaar. En klap op de vuurpijl is wel dat de enige repliek erin bestaat onze centen aan Proximus te verspillen.

Of om het algemeen te stellen, de hulplijn zou moeten dienen om specifieke problemen op te lossen eigen aan een bepaalde gebruiker. Maar nu werd wel integendeel de hulplijn ingeschakeld als communicatielijn voor beta-testers. Wie onders ons heeft zich opgegeven als beta-tester? En als BNP ons als beta-testers wil gebruiken, dan had de firma toch minstens het fatsoen moeten hebben een gratisl telefoonnummer ter beschikking te stellen. Neen, het is een brug te ver!

Met AXA heb ik dat probleem  niet….dus ik denk niet dat het aan bankcontact ligt...

Reputatie 2

Nogmaals, ‘Bancontact’ bestaat niet meer. En kennelijk heeft men bij BNP de grootste moeite met de overschakeling naar Paycomiq. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Payconiq

 

 

 

Reputatie 2

Nogmaals, ‘Bancontact’ bestaat niet meer. En kennelijk heeft men bij BNP een massa problemen bij de overschakeling naar Paycomiq. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Payconiq

 

 

 

 

Reageer