Beantwoord

QR-Scan in App kan bepaald type QR-code niet scannen?

  • 14 April 2023
  • 1 reactie
  • 228 Bekeken

Beste, de Qr-scan van de app werkt wel, maar ‘ziet’ de QR-code op mijn documenten in een rechthoekige vorm ipv vierkant en geeft de boodschap “dit type QR-code kan nog niet worden gescand”. het blad ligt mooi vlak, en de QR-code is vierkant (ziet er heel normaal uit), niet rechthoekig zoals de app hem toont op het scherm. Ik heb dit vandaag met 2 QR-codes van 2 verschillende aanbieders, beiden op papier. Het gaat wel 2x om een geval waar ik het te betalen bedrag nog mag beslissen na het scannen. Herkent u het probleem? En wat wordt eraan gedaan? Dank bij voorbaat voor uw reactie, Mvg,

icon

Beste antwoord van Jonas F 14 April 2023, 10:26

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Beste, de Qr-scan van de app werkt wel, maar ‘ziet’ de QR-code op mijn documenten in een rechthoekige vorm ipv vierkant en geeft de boodschap “dit type QR-code kan nog niet worden gescand”. het blad ligt mooi vlak, en de QR-code is vierkant (ziet er heel normaal uit), niet rechthoekig zoals de app hem toont op het scherm. Ik heb dit vandaag met 2 QR-codes van 2 verschillende aanbieders, beiden op papier. Het gaat wel 2x om een geval waar ik het te betalen bedrag nog mag beslissen na het scannen. Herkent u het probleem? En wat wordt eraan gedaan? Dank bij voorbaat voor uw reactie, Mvg,

 

Dag AnnD,

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat je het bedrag nog dient in te stellen van deze betaling. Dergelijke QR-codes zijn op dit moment volgens mij nog niet mogelijk om te gebruiken.

De QR-codes die je momenteel kan gebruiken zijn diegene waarbij het bedrag, betaalgegevens en de mededeling reeds in zit, bij een handelaar of een particulier persoon waar je geld naar toe stuurt en/of ontvangt.

Indien je bepaalde suggesties hebt op vlak van QR-codes kan je deze steeds plaatsen op de volgende pagina: 

Deel jouw suggesties en ideeën | Community BNP Paribas Fortis

Je hebt hier zelfs de mogelijkheid om de suggestie die je plaatst op te volgen. Neem eens eens kijkje bij onze gereëaliseerde ideeën en je zal zien dat bepaalde zaken die vaak terug keren en/of gewild zijn bij onze klanten eerst geplaatst werden als suggestie op deze pagina.

Hopelijk ben je hier wat mee AnnD!
Met vriendelijke groeten,
Jonas F

Reageer