Beantwoord

Rekeningnummer scannen aanpassen


Beste

Via de easy banking app kan ik 2 rekeningen beheren. 1 privé en eentje werkgerelateerd.

Nu blijkt dat betalingen die ik doe door qr code te scannen van de verkeerde rekening gaan. Op welke manier kan rekeningnummer achter de scanoptie aangepast worden? 

icon

Beste antwoord van Anonymous 31 May 2021, 10:14

Bekijk origineel

12 reacties

Dag @Mieke19 ,

Bedankt voor je vraag.

Voor het bevestigen heb je de mogelijkheid om op het kaart- of rekeningnummer te klikken zodat je dit op je andere rekening kan laten toekomen.

Groetjes,

Lieze

Beste,

Bij het scannen van een QR-code kan je inderdaad je rekeningnummer wijzigen via de knop “wijzigen”. Maar dan krijg je enkel alle verschillende kaarten te zien en niet de rekeningnummers die er aan gekoppeld zijn. Aangezien ik 4 rekeningen heb voor verschillende doeleinden, is dit zéér lastig… De eindcijfers van de rekeningen ken ik ondertussen wel van buiten, maar nu ik net nieuwe (VISA debit) kaarten heb ontvangen, zie ik plots 4 nieuwe getallen staan die mij absoluut niks zeggen over over welke rekening het gaat. Bij het scannen van een QR-code moet ik nu telkens mijn portefeuille bovenhalen om op mijn kaart het juiste kaartnummer te zoeken van de rekening waarmee ik wil betalen… Is er een mogelijkheid om de naam van die kaarten te wijzigen? Je kan de naam van je bankrekening makkelijk wijzigen om alles duidelijker te maken, maar al mijn kaarten heten gewoon “Maarten Massa”…

Niet zo handig…

Dank om dit eens te bekijken!

Maarten

Beste 


Is het niet mogelijk om de volgorde van je rekeningnummers te wijzigen? Om zo je meestgebruikt rekeningnummer bovenaan te plaatsen? Of om een “favoriet” rekeningnummer in te stellen? Nu worden er teveel foute keuzes gemaakt. Inderdaad door onachtzaam of te snel te handelen maar dit moet toch een eenvoudige aanpassing zijn om dit probleem te vermijden?

Alvast bedankt voor de moeite

 

Roel

Reputatie 3

Dag @RLC 

Ik heb het voor je doorgegeven als suggestie.

Groeten

ShariV

Is dit voor binnenkort? Zou wel super handig zijn.bedankt

Reputatie 7

Hallo @KRVH 

Op dit moment hebben we jammer genoeg nog geen datum. Voor de info die verschijnt bij de Bancontact-functie in Easy Banking App zijn we afhankelijk van enkele externe systemen die eerst bijgewerkt moeten worden.

Van zodra er meer nieuws is, laat ik je alvast wel iets weten. We plaatsen dit soort info ook altijd op onze actualiteitspagina.

Gelieve dit zo vlug mogelijk eens in orde te brengen. Iedere keer dat we op die manier betalen hebben we het zitten en gaat het geld van de verkeerde rekening af.

Denken jullie echt dat als je op restaurant in compagnie zitten, je eraan denkt dat je ook nog het kaartnummer (dat niemand van buiten kent) moeten aanpassen.

Zulke systemen zijn er om het de mensen gemakkelijk te maken, niet om ze te ergeren.

Dag,

 

Ik kan niet wijzigen van rekeningnummer.  Ik ben rekeninghouder van de ene rekening en heb een mandaat op een 2de rekening.  
Een QR-code scannen voor een betaling als mandataris is onmogelijk.

 

Frederic

Vandaag opnieuw zo een situatie ontdekt waarbij de betaling van de verkeerde rekening werd afgehouden.

Kan dat nu echt niet opgelost geraken? Zijn jullie zo klantonvriendelijk?

De laatste reactie van BNP Paribas Fortis op dit probleem dateert van 3 (drie!) maanden geleden.

Reputatie 7

@Frederic3 

Heb je voor de rekening waarop je volmacht hebt ook een debetkaart?

@Desmetjm 

We bekijken momenteel hoe we de ‘scannen’ en ‘ontvangen’ functionaliteiten kunnen verbeteren. Een recente update heeft er alvast al voor gezorgd dat de kaart die je bij de laatste betaling hebt gebruikt, automatisch geselecteerd wordt bij de volgende.

@YannickB, Ik heb voor de volmacht rekening geen debetkaart.  Ik betaal daarmee via app & PC-banking.

Reputatie 7

Bedankt @Frederic3 

Dat is de reden dat je die rekening niet kan kiezen. Via ‘Scannen’ doe je een kaartbetaling. Een debetkaart is steeds gelinkt aan een enkele rekening. Als je voor een rekening dus geen debetkaart hebt, kan je via die rekening ook niet via QR-codes betalen.

Reageer