Beantwoord

Slecht werkende Easy Banking App

  • 2 April 2020
  • 4 reacties
  • 1113 Bekeken

Enkele dagen geleden na de zoveelste ergerlijke ervaring met de slecht werkende “Easy” Banking App het probleem van de steeds terugkerende “technische storing”-melding aangebracht bij de klachtendienst. Concreet is het nog steeds onmogelijk om een betaling uit te voeren door de QR-code te scannen.

Als reactie op mijn klacht krijg ik het bericht “We raden u aan om gebruik te maken van de officiële app van Bancontact genaamd Payconiq by Bancontact tot de nieuwe Easy Banking App is uitgebracht.”. Hoelang het nog gaat duren tot de nieuwe app uitkomt is er niet bij vermeld.

De app. Payconiq by Bancontact is mij welbekend (nog van voor de fusie met Bancontact) en reeds lang in gebruik gekoppeld aan een bankkaart van een andere bank. Ik stel mij dan ook de vraag “Kan ik wel meerdere bankrekeningen aan de Payconiq by Bancontact-app koppelen?

Bij Payconic kan je daaromtrent terugvinden: “Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om meerdere bankrekeningen (IBAN-nummers) aan de Payconiq by Bancontact-app te koppelen. U kunt wél tot 5 verschillende Bancontact-kaarten (van eenzelfde of verschillende banken) aan de Payconiq by Bancontact-app koppelen.”

Lijkt mij niet meteen praktisch en nogal onduidelijk: meerdere Bancontact-kaarten van verschillende banken zijn toch verschillende bankrekeningen en dus onmogelijk?

Ik besluit telefonisch contact op te nemen via de Easy Banking App van BNP Paribas Fortis. Ik krijg vlot verbinding … met de wachttune. Uiteindelijk ben ik het aanhoren van de tune en de eindeloze herhaling van de nuttige boodschappen beu.

Het “neem ns op-charter” dat nochtans destijds mee werd ondertekend door BNP Paribas Fortis waarbij werd afgesproken dat de wachttijd tot een redelijke tijd zou beperkt worden is blijkbaar inmiddels ook al de mist ingegaan.

Mijn ongenoegen over BNP Paribas Fortis is er zeker niet door verminderd.

icon

Beste antwoord van YannickB 3 April 2020, 09:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht Pasbro.

Op dit moment lopen de wachttijden telefonisch enorm op doordat we veel vragen in verband met het coronavirus en de uitstel van betaling voor kredieten krijgen. We doen er alvast alles aan om je zo snel mogelijk te helpen.

Ik vrees echter dat wij geen enkele invloed hebben op de werking en functionaliteiten van Payconiq by Bancontact, want dat is geen app van ons. Je suggestie om meerdere rekeningen te kunnen koppelen, geef je best aan hen door.

Momenteel is er helaas ook nog geen datum gekend voor de volgende update van Easy Banking App.

Ik wou met een nieuwe kaart van volmachthouder een betaling doen aan een nieuwe begunstigde. Na het invullen van het nieuwe rekeningnr kon ik geen nieuwe begunstigde aanmaken : dat is voor mij niet logisch. hoe oplossen ?

Ik probeer dan in te loggen met mijn bankkaart en cardreader en ik stuit op een technisch probleem : hoe lang duurt dit aub

Hey @mabo ,

Kan je ons uitleggen hoe je geen begunstigde kon aanmaken? Kreeg je de melding niet om deze op te slaan of kreeg je een bepaalde melding?

Kan het zijn dat de kaart waarmee je wilt aanmelden pas vernieuwd is? Dan raad ik je aan om bij het scherm waar je kan kiezen tussen de kaartlezer en Itsme links te kiezen voor Aanmelden met een ander profiel, je huidig profiel te verwijderen en een nieuw aan te maken.

Groetjes,

Lieze

Graag nog even gewezen naar mijn ervaringen met Easy Bank app.

Tot kort geleden kreeg ik bij het inloggen dikwijls de melding van : verkeerd aanmelden, dit dan telkens tot drie maal toe. Dan werd mij aangeraden om een nieuwe code aan te maken, en dit met gebruik van het “ bakje “ . Wil hierbij dan ook vermelden dat ik GEEN VERKEERDE CODE kan invoeren , daar ik met vingerafdruk werk ! 

Dergelijke toestand mocht ik reeds heel lang ervaren, maar moet wel zeggen dat ik dit euvel momenteel reeds enkele weken niet meer ervaar !

Hopelijk blijft dit zo en word ik van verdere miserie gespaard ! 

Verder ben ik wel steeds tevreden geweest aangaande het werken met deze app ! 

Reageer