Beantwoord

SMS ontvangen

• 31 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 1846 Bekeken

Ik heb deze SMS ontvangen van het nummer +32 470 21 44 59:

[BNP PARIBAS FORTIS]: Uw huidige bankkaart is in de quarantaine zone geplaatst wegens veiligheidsoverwegingen. Verifiëer uw IBAN en voorkom blokkade via: bit.ly/BNP-PARIBAS-FORTIS-BE

icon

Beste antwoord van Alexander 31 oktober 2019, 10:12

Contacteer liever eerst de bank vooraleer je die handelingen uitvoert want ik heb een donkerbruin vermoeden dat het wel eens om een oplichting gaat.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Contacteer liever eerst de bank vooraleer je die handelingen uitvoert want ik heb een donkerbruin vermoeden dat het wel eens om een oplichting gaat.

Net daarom dat ik dit post, het ziet er inderdaad te verdacht uit om er op in te gaan.

Reputatie 4
Badge

Dag Castelli, 

@Alexander heeft gelijk. Dit is een phishing bericht en dit bericht is dus niet afkomstig van BNP Paribas Fortis.

We zien dat fradeurs zich niet enkel meer gaan beperken tot phishing via mails, maar dat deze berichten ook worden verstuurd via sms, via whatsapp, …  Waakzaam zijn is dus de boodschap! Meer informatie vind je ook de pagina Phishing.

@Castelli , zeer goede reflex van jou om dit bericht niet te vertrouwen! Je mag dit bericht verwijderen, maar bedankt om ons op de hoogte te brengen!

Fijne dag verder!

Reputatie 3
Badge +4

Dag @Castelli :wave:

Als je in de toekomst nog zulke berichten ontvangt via SMS, mail, social media aarzel zeker niet om een printscreen of ontvangen mail door te sturen naar phishing@bnpparibasfortis.com. Ze volgen het dan verder op. 

Fijne dag verder gewenst!

Reageer