Skip to main content
Beantwoord

spaarrekening van minderjarige in EBA onzichtbaar maken

  • 3 June 2024
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Hallo,

Mijn dochter van 13 heeft een eigen bankkaart. Omdat ze vaak vraagt hoeveel er op haar zichtrekening staat, heb ik de app op haar gsm gezet. Maar ze heeft ook een spaarrekening, die zij niet hoeft te zien. Ik dacht dat het mogelijk was om deze voor haar onzichtbaar te maken. Op het EBC vertellen ze mij dat ik moet inloggen in EBW met haar kaart en het dan onzichtbaar kan maken via de instellingen. Maar ik kan niet inloggen met haar kaart want ik krijg de melding dat ik een disclaimer moet tekenen in EBW, vooraleer ik in EBW kan? Wat moet ik doen? 

3 reacties

Reputatie 2

Beste @EllenLef, bedankt voor je bericht. Je dient jouw dochter in dit geval inderdaad toestemming te geven om Easy Banking App te kunnen gebruiken. Deze toestemming kan jijzelf geven via jouw Easy Banking Web of via jouw App: 

Via Easy Banking Web: 

  • Meld je onder je eigen naam aan op https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik in de rechterbovenhoek op jouw naam en kies Instellingen.
  • Ga in de lijst naar Kinderen.
  • Klik op de naam van je kind en geef toestemming om Easy Banking App te gebruiken
  • Bevestig met de kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan in Easy Banking Web. 
  2. Selecteer Instellingen en nadien Toegang voor kinderen.  
  3. Klik op Easy Banking App toestaan

Veel succes alvast. Mocht je nog vragen hebben, laat dan maar iets weten. 

 

Groetjes,

JoachimJ

Dag joachim,

Dat is al gebeurd maar ik wil niet dat zij de spaarrekening op haar naam ziet. Hoe kan ik dat regelen? 

Ellen 

Reputatie 2

Beste @EllenLef ,

De zichtbaarheid van een rekening kan je aanpassen in Easy Banking Web. Je kan de gewenste rekening(en) verbergen, maar ook terug zichtbaar maken. Hieronder het stappenplan: 

  1. Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  2. Klik bovenaan rechts op het icoon naast je naam en nadien op Instellingen.
  3. Klik op Rekeningen: verberg of toon een rekening.
  4. Op dit scherm kan je rekeningen, kaarten, beleggingsproducten en leningen aan- en uitvinken. Producten die je uitvinkt, worden onzichtbaar gemaakt.
  5. Bevestig je keuze door te klikken op De wijzigingen opslaan.

Met vriendelijke groeten,

JoachimJ

Reageer