Beantwoord

SSL fout

• 25 januari 2019
  • 10 reacties
  • 776 Bekeken

Hallo, ik krijg sinds gisteren bij aanmelden dat er een SSL fout heeft voorgedaan. Heb de app verwijderd, maar bij het terug opstellen van app krijg ik nog steeds die melding. Wat is dat en hoe geraak ik er vanaf?
icon

Beste antwoord van YannickB 25 januari 2019, 12:37

Hallo opnieuw Brigitte,

Ik heb het zelf even geprobeerd op hetzelfde model van iPad (ook met iOS 10.3.3) en het lijkt alvast geen probleem gelinkt aan dat model. De kans bestaat dus dat de foutmelding veroorzaakt wordt door een probleem met de instellingen van je iPad.

Kan je proberen je netwerkinstellingen te resetten? Dat doe je zo:

Belangrijk: je zal nadien opnieuw verbinding moeten maken met je thuisnetwerk door je paswoord ervan in te voeren. Als je je daar niet comfortabel bij voelt, kan je best iemand uit je omgeving die je ook met andere pc problemen helpt, om hulp vragen.

- Open op je iPad de instellingen.
- Druk in de linkerkolom op 'Algemeen'.
- Kies onderaan in de rechterkolom voor 'Stel opnieuw in'.
- Druk op 'Herstel netwerkinstellingen'. Geef je pincode van je iPad in (indien ingesteld) en druk op 'Herstel'.
- Je iPad zal zichzelf nu heropstarten.
- Ga opnieuw naar 'Instellingen'.
- Kies in de linkerkolom voor 'Wifi'.
- Selecteer je thuisnetwerk, voer het wachtwoord in en druk op 'Verbind'.
- Probeer opnieuw om met Easy Banking App te werken.

Helpt dat niet dan kan je in plaats van 'Herstel netwerkinstellingen' ook kiezen voor 'Herstel instellingen'. Dat gaat iets verder waardoor het heropstarten iets langer zal duren. Je zal alvast geen documenten of apps verliezen. De andere stappen blijven hetzelfde.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Hallo Brigitte,

Een SSL-fout wilt zeggen dat er geen beveiligde verbinding kon gelegd worden tussen je toestel en een site of app.

Krijg je die boodschap ook wanneer je op hetzelfde toestel onze website https://www.bnpparibasfortis.be bezoekt of wanneer je andere apps gebruikt?

Je kan alvast proberen om de datum en tijd van ja smartphone/laptop na te kijken (en indien nodig te corrigeren) en om je toestel eens volledig uit en terug in te schakelen.
Hallo, als ik op de website van bnp ga kan safari die niet openen, heb gisteren al geprobeerd met alles af te sluiten en terug op te starten
Heb gisteren op laptop geprobeerd en dat gaat wel
Reputatie 5
Bedankt voor de info!

Als ik je goed begrijp gebruik je een iPhone of een iPad? Als je op een gewone computer of laptop onze site ook niet kan bereiken, dan is de kans groot dat er of een virus of malware op je netwerk werd gedetecteerd, of dat er een probleem is met je modem/router waardoor onze toepassingen geblokkeerd worden.

Kan je proberen om via een ander netwerk onze site of app te gebruiken? Bijvoorbeeld via mobiel (3G/4G/LTE). Zo ja, lukt dat wel?

Je kan ook proberen om je modem of router te resetten. Dat doe je door de stekker uit te trekken en ongeveer een kwartier te wachten.

Ik raad je ook aan om op alle computers op je netwerk een uitgebreide virusscan en malware scan uit te voeren om zeker te zijn dat er geen kwaadaardige software actief is.

Hou me gerust op de hoogte als je nog vragen hebt of als bovenstaande stappen niet helpen.
Reputatie 5
Ik zag je tweede bericht pas nadat ik mijn vorige antwoord had geplaatst. Als het op je laptop via hetzelfde netwerk wel lukt, dan is het resetten van je modem niet relevant voor jou. 🙂

Kan je me volgende info bezorgen over je toestel:

Type en model van je toestel iPhone 8, iPad mini, ...):
Versie van iOS:
Doet het probleem zich voor via WiFi, via een mobiel netwerk of via beiden?
Kan je me de precieze en volledige foutmelding bezorgen? Je kan ook een screenshot sturen naar community@bnpparibasfortis.be.
Ik heb een i-pad van Apple, model 510NF/A, IOS 10.3.3. Heb juist op mijn i-phone geprobeerd en daar kan ik wel website van bnp openen. Ik ben een leek op gebied van computer dus kan geen screenshot sturen. Dit is wat er op komt, er heeft zich een SSL-fout voorgedaan. Er kan geen veilige verbinding met de server tot stand worden gebracht. Staat op een rode band van boven.
Reputatie 5
Bedankt. Ik kijk het voor je na en hou je op de hoogte van zodra ik meer weet.
Reputatie 5
Hallo opnieuw Brigitte,

Ik heb het zelf even geprobeerd op hetzelfde model van iPad (ook met iOS 10.3.3) en het lijkt alvast geen probleem gelinkt aan dat model. De kans bestaat dus dat de foutmelding veroorzaakt wordt door een probleem met de instellingen van je iPad.

Kan je proberen je netwerkinstellingen te resetten? Dat doe je zo:

Belangrijk: je zal nadien opnieuw verbinding moeten maken met je thuisnetwerk door je paswoord ervan in te voeren. Als je je daar niet comfortabel bij voelt, kan je best iemand uit je omgeving die je ook met andere pc problemen helpt, om hulp vragen.

- Open op je iPad de instellingen.
- Druk in de linkerkolom op 'Algemeen'.
- Kies onderaan in de rechterkolom voor 'Stel opnieuw in'.
- Druk op 'Herstel netwerkinstellingen'. Geef je pincode van je iPad in (indien ingesteld) en druk op 'Herstel'.
- Je iPad zal zichzelf nu heropstarten.
- Ga opnieuw naar 'Instellingen'.
- Kies in de linkerkolom voor 'Wifi'.
- Selecteer je thuisnetwerk, voer het wachtwoord in en druk op 'Verbind'.
- Probeer opnieuw om met Easy Banking App te werken.

Helpt dat niet dan kan je in plaats van 'Herstel netwerkinstellingen' ook kiezen voor 'Herstel instellingen'. Dat gaat iets verder waardoor het heropstarten iets langer zal duren. Je zal alvast geen documenten of apps verliezen. De andere stappen blijven hetzelfde.
Ja, bedankt het is gelukt!!
Reputatie 5
Heel graag gedaan! Laat het ons zeker weten als je nog vragen hebt.

Reageer