Beantwoord

Technisch probleem bij doorschakelen naar bancontact

• 25 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 251 Bekeken

Regelmatig 'red' ik pakketjes voeding via de app 'too good to go'. Als ik een bon koop in die app, duid ik als betaalwijze 'bancontact app' aan en dan krijg ik een scherm met 'stap 2 - betaling wordt verwerkt' en een knopje 'open app'. Normaal word ik, als ik op dat knopje geklikt heb, doorverwezen naar de easy banking app waar ik mijn wachtwoord moet ingeven en de betaling gedaan wordt. Sinds vrijdag krijg ik een wit scherm nadat ik op 'open app' geklikt heb. Ik kan dus geen betaling doen!
Als ik als betaalwijze 'bancontact card' kies, geef ik mijn kaartnummer enz. in. Daarna krijg ik een scherm van Fortis met vermelding dat er een technisch probleem is en dat de betaling niet verwerkt werd.
Is dit een gekend probleem? Kan dit opgelost worden? Ik heb beide apps al eens verwijderd en teruggezet, mijn smartphone al heropgestart,... maar dat helpt allemaal niet.
icon

Beste antwoord van Anke DB 26 augustus 2019, 14:05

Ja dat klopt Trisel,

Ik begrijp dat dit niet evident is, het is inderdaad de aparte app ' Payconiq By Bancontact' die je kan uploaden in de store.

We werken aan het probleem.

Groetjes
Bekijk origineel

3 reacties

Dag Trisel,

Dit is een gekend probleem, aangezien Payconiq By Bancontact samengevoegd zit in onze applicatie geeft deze soms storingen.

Hierbij is het aangeraden om de Payconig By Bancontact apart te installeren.

Groetjes,

^ADB
En dat is dan opnieuw een aparte app, veronderstel ik? Probleem is dat ik bijna niks meer kan bijzetten op mijn smartphone wegens 'geheugen vol' (is een wat oudere smartphone)...
Tot nu toe had ik nochtans nooit problemen met de doorverwijzing naar bancontact. Vervelend!

Bedankt voor je antwoord

Groeten
Ja dat klopt Trisel,

Ik begrijp dat dit niet evident is, het is inderdaad de aparte app ' Payconiq By Bancontact' die je kan uploaden in de store.

We werken aan het probleem.

Groetjes

Reageer