Beantwoord

Technisch probleem met online betaling

  • 11 March 2020
  • 5 reacties
  • 2807 Bekeken

Beste,

Sinds zaterdag lukt het niet om overschrijvingen te doen via online banking (zowel op PC als op Smartphone). Ik kan me aanmelden, maar vanaf dat ik een overschrijving probeer te voltooien, krijg ik de volgende foutmelding: Door een technisch probleem is deze functie tijdelijk niet beschikbaar (EBW1085).
Ik heb geen nieuwe debetkaart en mijn internetverbinding werkt prima.

Via telefonische weg geraak niet langs de enorme wachtrij, dus graag via deze weg wat meer info.

Mvg,

J

 

icon

Beste antwoord van YannickB 11 March 2020, 15:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo @jzfngryrt 

Krijg je die melding bij overschrijvingen naar meerdere rekeningen, of enkel naar een specifieke rekening?

Als je ze maar verrichtingen naar een rekening krijgt; is het dan een eigen spaarrekening, of een rekening van iemand anders?

Dag Yannick,

Overschrijven naar mijn eigen rekeningnummer is geen probleem.
Het gaat inderdaad om 1 specifiek rekeningnummer van iemand anders waarbij ik storing ondervind.

Reputatie 7

Dan is er vermoedelijk een probleem met de rekening van de tegenpartij.

Wij kunnen/mogen je helaas nooit zeggen wat de juiste reden is, maar in veel gevallen gaat het om afgesloten rekeningen, rekeningen die geblokkeerd werden door de bank van de begunstigde of (spaar-)rekeningen met een stortingslimiet die bereikt werd.

Dag Yannick,

De tegenpartij heeft de eigen rekeningen nagekeken en daar lijkt geen probleem te zijn. Kan het nog aan iets anders liggen?

Reputatie 7

Bij die melding kan het enkel gaan om een probleem bij ofwel jouw rekening, ofwel die van de tegenpartij.

Het is soms ook mogelijk dat onze dienst Investigations transacties blokkeert op basis van lijsten van rekeningen die een verhoogd frauderisico vormen.

In zo’n geval is het uit veiligheid voor onze klanten niet mogelijk om die transactie uit te voeren. De blokkering kan ook niet ongedaan gemaakt worden.

Reageer