Technische onderbrekeningen en storingen

  • 13 December 2019
  • 34 reacties
  • 4717 Bekeken

Reputatie 1

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.


34 reacties

Reputatie 7

@thomas

Die foutmelding is inderdaad nog niet verholpen. Sorry voor het wachten. Ik heb de info uit je vorige bericht op 10 januari alvast wel meteen doorgespeeld aan de ontwikkelaars van onze app.. 

Nieuwe dag, nieuwe problemen:

 

Vandaag lukt het inloggen weliswaar, maar krijg ik de melding “uw rekeningoverzicht kan niet worden weergegeven - De andere functionaliteiten van de app zijn nog steeds toegankelijk”.

 

Met daarboven de melding “door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw a.u.b. U kunt ook de helpdesk contacteren op +32 2 433 40 92”

 

Hey @thomasp ,

 

Krijg je dit op Easy Banking Web of App?

Indien de app, zou je volgende gegevens kunnen doorgeven:

  • Toestel en type
  • Versie van Android of iOS
  • Versie van onze applicatie (voor het aanmelden via de 3 bolletjes rechtsboven bij “over deze app” kan je dit terugvinden), het kan ook interessant zijn om te kijken of er een nieuwe update klaarstaat
  • Krijg je dit zowel via Wifi als 4G?

Alvast bedankt,

Lieze

hier ook al 10dagen geen mogelijk om de app te gebruiken.

al gebeld naar de klantendienst, geen oplossing, mail gestuurd naar mijn bank, antwoord : doorgestuurd naar betreffende dienst.

Mits mijn dagelijkse job constant op de baan is heb ik wel de app nodig voor mobiel te bankieren.

Betaal ik daarvoor 7euro per maand kosten voor ? Voor een service die niet geleverd word?

Dit krijgt nog een staartje als dit niet opgelost word, ik betaal wil ik de service ook geleverd krijgen, werkt van 2 richtingen.

 

Mijn partner en ik hebben allebei exact dezelfde gsm, met dezelfde firmware versie, bij haar werkt het wel en bij mij niet, rara.

Wegens technische storing is dit product niet beschikbaar bla bla bla, terwijl ik 5sec later op partner haar gsm wel erop kan, probleem licht dan niet bij de gebruiker, maar bij jullie zelf

Reputatie 7

@croimans 

Dat je zo lang onze app niet kan gebruiken, is inderdaad enorm vervelend. 

Ik volg het voor je op via het andere onderwerp dat je aangemaakt hebt.

 

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.

En dat blijft maar duren...

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.

En dat blijft maar duren...

 

je zou toch wel beter verwachten van zo grote bank, dan vragen ze zich af waarom klanten gaan lopen naar een bank waar ze niet zo problemen hebben

Enkel de meeste recente update van Easy Banking App installeren loste het probleem niet op. De optie om de 5-cijferige code te installeren/activeren uiteindelijk wel. Dit was zo op 3 verschillende smartphones van 3 verschillende personen (zelfde symptomen, zelfde oplossing) .

Dus ...eigenlijk was de enige oplossing de 5-cijferige code introduceren.

Misschien enkele tips voor de toekomst… waarom dit niet ineens melden op het ‘voorstelscherm’ vd 5 cijferige code ? Je laat eindgebruikers  nu de optie om dit ‘later’ te installeren. Het ware misschien beter geweest ineens te communiceren dat het een ‘must’ is om alle functionaliteit te kunnen blijven gebruiken. Tel daarenboven ook nog eens de terughoudenheid van heel wat gebruikers om weer iets nieuws van Fortis te installeren (zeker gezien de vele outages vd laatste weken). En dan last but not least ….waarom zulke dingen lanceren in de eindejaarsperiode (de drukste periode van het jaar waar mensen rekenen op de stabiliteit van hun bankapp). 

Een mooie feature zou ook zijn dat als je de app opent (en aanlogt) dat je dan (ingeval van toepassing uiteraard) een duidelijke melding krijgt (pop up of zo) van eventuele outages en/of problemen op dat moment (dat scheelt heel wat tijd en effort) . Als je de social media raadpleegt zijn er heel wat mensen die (tevergeefs) geprobeerd hebben hun app te deleten en terug te installeren in de hoop om van de mysterieuze problemen  van afgelopen weken verlost te geraken.

Ik ben misschien wat te kritisch (waarschijnlijk beroepsmisvorming in mijn geval) maar ik kan niet anders dan concluderen  dat veel van jullie changes zonder al te veel testen op de eingebruiker worden losgelaten.

Hopelijk brengt de toekomst wat meer stabiliteit.

Mvg;

Klopt niet voor iedereen. Ik heb de 5 cijferige code alvast lang in gebruik

Zowel de Easy bank app als de web-based PC banking applicatie hebben de laatste weken frequent last van ‘technische storingen’.  Dit was ooit anders. Hebben jullie iets aan de onderliggende IT infrastructuur veranderd (of zijn bezig met die te veranderen ?) want zo erg heb ik het nog nooit geweten. Ik ben trouwens ook niet de enige met dit probleem ...ook mijn huisgenoten (die elks een aparte account hebben) klagen steen en been en collega’s op het werk die ook bij Fortis aangesloten zijn hebben dezelfde klachten. Dit is niet meer normaal. Ik werk in de IT-sector dus u kan gerust uitsluiten dat het lokale problemen betreft met wifi en/of 4G , smartphone of PC…….het probleem ligt duidelijk bij Fortis of bij de IT-supplier van Fortis. Graag uw feedback.

En dat blijft maar duren...

 

je zou toch wel beter verwachten van zo grote bank, dan vragen ze zich af waarom klanten gaan lopen naar een bank waar ze niet zo problemen hebben

Abosoluut … want de kosten per maand gaan ook door gaan. Daar hebben ze geen technische storingen

Reageer