Tecnische problemen App


Goede morgen,

80% van de keren kan ik of mijn echtgenote niet aanmelden op de App, steeds krijgen we de melding van technisch probleem. Dit is toch niet meer normaal.

Graag jullie advies


25 reacties

Reputatie 7

Hallo Johan,

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je zo vaak foutmeldingen krijgt.

Staat er achter de melding nog een code bestaande uit enkele letters en cijfers? Zo ja, kan je me zeggen welke precies?

De ene keer verschijnt er:

Fout. U kunt momenteel niet aanmelden. Probeer later of bel. (EBA0001) 

Of

Door technische problemen... (CTI0001) 

Reputatie 7

Bedankt Johan,

We kregen nog van andere klanten te horen dat ze die meldingen kregen en uit onderzoek blijkt dat ze regelmatig veroorzaakt worden door een (tijdelijke) slechte internetverbinding.

Krijgen jullie die meldingen bijvoorbeeld enkel op specifieke locaties te zien? Doen ze zich zowel voor via Wifi als via een mobiel netwerk?

 

Als je dat wilt, dan mag je me ook altijd onderstaande info bezorgen. We volgen de situatie alvast nauwgezet op en werken volop aan enkele verbeteringen die ervoor moeten zorgen dat je die meldingen minder snel te zien krijgt.

  • De datum en het tijdstip van de laatste keer dat het fout liep:
  • Het merk en model van je toestel:
  • Je versie van Android of iOS:

 

Beste

Over de tijdstippen kan ik geen meerdere info geven, zo nauwgezet hebben we dit niet opgevolgd, maar dat het meerdere keren gebeurd is, is wel een feit. 

Het gaat ook niet over bepaalde locaties en al dan niet wifi, ook daar is er geen lijn in te trekken.

Mijn echtgenote heeft een IPhone 6 en ik heb een Android 9 versie, dus ook daar zijn gelijkenissen in.

 

Met groeten, 

 

Johan 

Reputatie 7

Bedankt voor de info. We onderzoeken het verder en ik laat je iets weten van zodra ik meer info heb.

Bedankt voor de info. We onderzoeken het verder en ik laat je iets weten van zodra ik meer info heb.

Heeft u ondertussen al meer nieuws? 

Ook wij krijgen meermaals de EBA0001 foutmelding, zowel op mobiel als vast internet. Ook hier in het bezit van een android (Samsung S10+) en Iphone 7. 

Het probleem doet zich voorlopig ook te veel voor naar mij goesting. Dat is ook de reden waarom ik het ging opzoeken. 

Alvast bedankt voor de tips of om het probleem te verhelpen. 

Met vriendelijke groeten

Pieterjan

Reputatie 7

@PieterjanM 

Jammer genoeg nog niet. Onze ontwikkelaars werken momenteel nog aan een update om het probleem op te lossen, maar ik heb nog geen nieuws over de lancering ervan. Mijn excuses voor het wachten.

Ik volg dit aangezien ik me nog steeds niet kan aanmelden via de app. 
Heb m’n nieuwe kaart geactiveerd, de app verwijderd & opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds krijg ik een bericht dat er een technisch probleem is.🤷🏻‍♀️

Dit is al meer dan 2 weken zo..

heel frustrerend wel.😌

Hey @Yasmina ,

 

Mijn excuses voor het ongemak.

Na welke actie krijg je precies dit technisch probleem? Krijg je hier achteraan een bepaalde foutcode van letters en cijfers?

 

Groetjes,

Lieze

Ik wil hier even op inpikken: ook hier veel te veel inlogproblemen. ‘U kunt momenteel niet aanmelden’ ...en dan een code ‘EBA0001’ Dan probeer ik nog eens en krijg ik ‘Uw rekeningoverzicht kan niet worden weergegeven.’  En nog eens proberen, nu krijg ik ‘Door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar.’

Ik heb het graag eenvoudig werkend, nu werkt het eenvoudigweg niet. 

Jullie (als bank) hebben een serieus probleem. Als dit nog lang duurt ben ik weg (35 jaar klant...). Ik wil service, ik betaal er trouwens voor. bij jullie.

Samengevat:

  • Huawei P20Lite
  • 07/06 om 2230u (eigenlijk op elk tijdstip van de dag, WiFi en mobiel, met vingerafdruk en met code)
  • Android 9
Reputatie 7

@Mossy 

Bedankt voor de informatie. Het geef het ook voor jou door.

Had jij onze app al opnieuw geïnstalleerd sinds de problemen begonnen zijn? Zo niet, dan raad ik je aan om dat even te proberen. In sommige gevallen kan het alles oplossen.

Zou je me ook nog kunnen laten weten of je nog voldoende beschikbare ruimte op je smartphone hebt? We ontvingen namelijk verschillende gevallen waarbij de foutmelding EBA0001 verscheen omdat er niet genoeg plaats vrij was, waardoor Easy Banking niet correct kon werken.

@Mossy

Bedankt voor de informatie. Het geef het ook voor jou door.

Had jij onze app al opnieuw geïnstalleerd sinds de problemen begonnen zijn? Zo niet, dan raad ik je aan om dat even te proberen. In sommige gevallen kan het alles oplossen.

Zou je me ook nog kunnen laten weten of je nog voldoende beschikbare ruimte op je smartphone hebt? We ontvingen namelijk verschillende gevallen waarbij de foutmelding EBA0001 verscheen omdat er niet genoeg plaats vrij was, waardoor Easy Banking niet correct kon werken.

Alles opnieuw geïnstalleerd: zelfde vaststellingen. Werkt niet.

Ruimte op smartphone (gebruikt 38 GB/64 GB)

Hey @Mossy ,

 

Jammer om te horen dat je nog steeds hinder ondervindt!

We geven dit meteen door aan onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Groetjes, 

Lieze

Wat jammer om te lezen dat zovelen deze problemen ondervinden! Ik dacht dat het aan mij lag …  tot ik enkele weken geleden een nieuwe smartphone kocht, met bijgevolg:

  • een nieuw besturingsprogramma, nl. Android 10
  • heel veel opslagruimte
  • de installatie net deed van de app

Ik stuit zowel thuis als op verplaatsing op de problemen, dus zowel via Wifi als via mobiel internet. 

Op die manier zijn alle tips die jullie gaven eigenlijk uitgevoerd en toch blijven de foutmeldingen komen. Online banking is voor mij, sinds het bankkantoor hier enkele weken verdween uit het dorp :( , de enige manier om mijn bankzaken te regelen. Wanneer deze manier dan ook niet toegankelijk blijkt te zijn, is een overstap naar een andere bank plots een denkbare piste … 

Reputatie 1

Dag @Eline Hamerlinck 

 

Kan je me de volgende gegevens meegeven, dan stuur ik deze ook door om te laten onderzoeken:

  • Het model/merk van je toestel en de versie
  • Welke foutmeldingen je precies krijgt en wanneer (bij aanmelden, bij overschrijvingen)

Alvast onze excuses voor dit ongemak, we begrijpen dat dit vervelend is.

 

groeten

 

LienV

Dag @Eline Hamerlinck 

 

Kan je me de volgende gegevens meegeven, dan stuur ik deze ook door om te laten onderzoeken:

  • Het model/merk van je toestel en de versie
  • Welke foutmeldingen je precies krijgt en wanneer (bij aanmelden, bij overschrijvingen)

Alvast onze excuses voor dit ongemak, we begrijpen dat dit vervelend is.

 

groeten

 

LienV

Dag LienV

 

Mijn toestel is een ‘Huawei P30lite New Edition. Ik krijg steeds de foutmeldingen vooral bij het aanmelden, zo kan ik er nu reeds enkele dagen niet op. De melding die ik krijg is EBA0001 (Door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw a.u.b. U kunt ook de helpdesk contacteren op +322 433 40 92).

 

Groeten 

Reputatie 1

Dag @Eline Hamerlinck 

 

Kan je me de volgende gegevens meegeven, dan stuur ik deze ook door om te laten onderzoeken:

  • Het model/merk van je toestel en de versie
  • Welke foutmeldingen je precies krijgt en wanneer (bij aanmelden, bij overschrijvingen)

Alvast onze excuses voor dit ongemak, we begrijpen dat dit vervelend is.

 

groeten

 

LienV

Dag LienV

 

Mijn toestel is een ‘Huawei P30lite New Edition. Ik krijg steeds de foutmeldingen vooral bij het aanmelden, zo kan ik er nu reeds enkele dagen niet op. De melding die ik krijg is EBA0001 (Door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw a.u.b. U kunt ook de helpdesk contacteren op +322 433 40 92).

 

Groeten 

Bedankt voor de info, Eline! Ik heb het doorgegeven aan onze IT diensten!

 

Groeten

 

LienV

Beste,

Hebben de IT-diensten al het probleem kunnen vinden?

We zijn alweer een paar dagen verder en ik kan nog steeds niet deftig met de app inloggen.

@PieterjanM

Jammer genoeg nog niet. Onze ontwikkelaars werken momenteel nog aan een update om het probleem op te lossen, maar ik heb nog geen nieuws over de lancering ervan. Mijn excuses voor het wachten.


ik vermoed dat dit probleem al een jaar aansleept. Misschien eens enkele Chinezen er bij halen. Het is bijzonder vervelend dat het zo lang duurt. :confounded:

@PieterjanM

Jammer genoeg nog niet. Onze ontwikkelaars werken momenteel nog aan een update om het probleem op te lossen, maar ik heb nog geen nieuws over de lancering ervan. Mijn excuses voor het wachten.


 

Nog efkes en ik vraag een terugbetaling van het Comfort Pack. Zo ver is het gekomen.

met de laatste update kun je nu wel rekeningen van andere banken toevoegen. Is dat een hint?

met de laatste update kun je nu wel rekeningen van andere banken toevoegen. Is dat een hint?

Je moet eerst in de app kunnen.

Zal wel niet ALLE banken zijn.

Reputatie 7

@Mossy 

Er is op dit moment nog geen oplossing voor de foutcode EBA0001. Mijn excuses voor het wachten.

Wat het toevoegen van rekeningen van andere banken betreft; momenteel kan je rekeningen van ING, KBC en Belfius toevoegen.

Het werkt nu al een paar dagen goed (voor mij). Mooi zo en graag houden zo.

Bedankt.

Hey @Mossy ,

Super om te horen dat het voor jou in orde is!

Bedankt voor je feedback,

Lieze

Reageer