Beantwoord

Timeout online bankieren

  • 28 September 2020
  • 17 reacties
  • 468 Bekeken

  • Deskundige - Niveau 1
  • 8 reacties

Gedurende 3-4 dagen hetvolgende probleem:

 

surfen naar https://www.bnpparibasfortis.be/ geeft volgende foutmelding:

 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat www.bnpparibasfortis.be reageert.



ik heb dit vanaf verschillende IP’s geprobeerd en overal hetzelfde
surfen via 4G is wel succesvol maar dan krijg ik een foutmelding na het inloggen dat er een technische storing is.

https://www.bnpparibasfortis.com is wel bereikbaar

Op de app werken is ook geen optie aangezien ik m’n aandelen wil beheren…

Graag actie

icon

Beste antwoord van crypto 1 October 2020, 19:42

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Hallo @crypto 

Dat is inderdaad zeer vreemd, want onze site is ononderbroken beschikbaar geweest.

Wanneer je zegt met verschillende IP adressen te hebben gewerkt, bedoel je dan dat je met verschillende computers hebt getest, dat je verschillende netwerken hebt geprobeerd, of dat je met een vpn werkt?

verschillende pc's en netwerken. 

thuis uiteraard, op het werk en mn ouders hebben etzelfde probleem. toen ging bij mij een belletje rinkelen.

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord!

Is het mogelijk om het nog een keer te proberen en om een screenshot van je volledige scherm, inclusief de foutmelding, te sturen naar community@bnpparibasfortis.be? Op die manier krijg ik zelf iets meer zicht op de situatie.

Bij deze is dat gebeurd

Reputatie 7

Dankjewel.

Ik zag dat je een typefout in het adres maakte. De site waarmee je probeerde te verbinden was bnppariSbasfortis.be, maar het juiste adres is https://www.bnpparibasfortis.be.

 

Reputatie 7

Dit is inderdaad een poging tot verbinding met het juiste adres. Kan je me nog eenmaal een screenshot mailen, maar dan van je volledige scherm? Dus niet enkel de foutmelding, maar ook inclusief de andere informatie die op dat moment op jouw scherm zichtbaar is.

Omdat er geen algemeen probleem zichtbaar is en we geen andere meldingen ontvingen, vermoed ik namelijk dat je probleem veroorzaakt wordt door het gebruik van bepaalde software of extensies. 

Staat er op de computers die je getest hebt eventueel ook bepaalde software, bijvoorbeeld van je werk, geïnstalleerd die de internetverbinding beheert?

 

Reputatie 7

Bedankt om die test alvast uit te voeren. Ik vrees wel dat we op basis daarvan weinig bijkomende info krijgen, want dat is een test die enkel nagaat of jij met jouw systeem verbinding kan maken met een bepaalde website.

Kan je me zeggen of er al dan niet software op je pc staat of aan je browser gekoppeld werd die dat je verbinding beheert? Dat kan bijvoorbeeld gaan om VPN-software of -extensies,  programma’s die je voor je werk moest installeren om te kunnen telewerken, opties in antivirussoftware die je internetverkeer controleren, enzovoort. 

Zo ja, kan je die software uitschakelen en het opnieuw proberen?

Is het ook mogelijk om me die screenshot te sturen van je volledige scherm en niet enkel van de foutmelding?

Indien je dit soort zaken liever niet langs deze weg bespreekt, dan nodig ik je uit om onze helpdesk Easy Banking te bellen via 02 433 40 92 terwijl je aan je pc zit en te vragen naar een specialist online bankieren.

 

zoals ik al zei heb ik het op alle toestellen in huis. iphonesipads en android en ook mijn ouders thuis. dus is het niet software gerelateerd volgens mij. 

4G en een proxy lukken prima

Reputatie 7

Dan vrees ik dat ik je toch ga moeten vragen om ons even te bellen terwijl je aan een van de geïmpacteerde toestellen zit, zodat we in detail alles met jou kunnen overlopen.

Ik kan je alvast bevestigen dat het geen algemeen probleem met onze website is en dat we geen andere meldingen kregen. Op basis van de info uit je berichten hier, heb ik zelf niet voldoende informatie om dit uit te klaren of te onderzoeken.

 

Ik kan er weer op. Hebben jullie iets aangepast? Heb vandaag ook contact gehad met Telenet maar die gingen mij pas maandag begeleiden dus denk niet dat het van hun kant is opgelost

Reputatie 7

Ik ben blij om te horen dat het in orde is!

Langs onze kant is er alvast niets veranderd of aangepast.

Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem sinds 2 dagen.

Reputatie 1

 

Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem sinds 2 dagen.

Dag Ludo, bedankt voor je bericht! Ik raad je aan, zoals mijn collega Yannick al zegt, om de helpdesk (02 433 40 92) op te bellen als je bij je geïmpacteerde toestel(len) zit. Zo kunnen we bekijken wat er fout loop terwijl je de pogingen doet.

 

Groeten
LienV

Reageer