Beantwoord

Toegang tot --> app-voor-klanten-onder-bewindvoering

  • 23 November 2020
  • 3 reacties
  • 881 Bekeken

  • Zie eerdere vraag (van iemand anders) onder https://nl.community.bnpparibasfortis.be/easy-banking-48/app-voor-klanten-onder-bewindvoering-2542

    Mijn vraag : een persoon staat onder “bewind”. Er zijn twee zichtrekeningen. De eerste : alleen de bewindvoerder “kan” deze gebruiken ; natuurlijk beperkt tot de betalingen in plus en min van zijn beschermde persoon.
    De tweede zichtrekening : staat op naam van de beschermde persoon. Hier stort de bewindvoerder een wekelijks zak- of leefgeld op. Dat de beschermde persoon naar eigen goeddunken kan gebruiken. De bewindvoerder heeft geen zeggenschap over deze rekening. Behalve bij het begin van het bewind. Waar aan de bank gemeld werd dat deze rekening “nooit” een negatief saldo mag vertonen
    Waarom zou dan de persoon onder bewind de app niet kunnen/mogen gebruiken ? ? 

    Zie jullie antwoord in de link bovenaan
    (Het is aan de bank de app gebruikt door de beschermde persoon te beperken tot die ene rekening.) 
icon

Beste antwoord van YannickB 24 November 2020, 09:17

Bekijk origineel

3 reacties

Hey @procman4 ,

Ik heb aan onze interne dienst om meer informatie hierover.

Van zodra ik een antwoord heb, laat ik het je onmiddellijk weten.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 7

Hallo @procman4 

Het is op dit moment technisch niet mogelijk om Easy Banking te activeren voor beschermde personen. Mijn excuses voor het ongemak.

LS,

 

Herlees aub het bovenstaand korte antwoord van YannickB.

Het ZOU (?) momenteel technisch niet mogelijk zijn …  ? ? ?   En dit voor de GROOTSTE BANK VAN BELGIË  ? ? ? ? :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Het zal nooit of te nimmer mogelijk zijn / worden.  Ik bedoel : gerealiseerd worden. En weet je waarom ?

Een eerlijk antwoord van YannickB zou luiden : Het overgrote deel van beschermde personen (*) is voor de Bank commercieel niet interessant.
_______________________________________________________________________

(*) Verduidelijking van procman4 : veel beschermde personen verblijven in psychiatrische instellingen, rusthuizen, enz. Of maken volgens heel wat mensen deel uit van de onderste lagen van onze maatschappij. En vaak is ook nog hun financieel vermogen (?) beperkt tot een wekelijks zak- of leefgeld.

procman4

Reageer