Update app zonder google play store

  • 24 January 2020
  • 4 reacties
  • 625 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Fijn , een geforceerde update (gisteren kon ik de banking app nog gebruiken) , maar  via de google play store…

Begrijpt BNP wel dat er mensen zijn die niet hun volledige telefoon / internet access aan google willen geven en dus geen playstore account hebben ? Ik wil de update kunnen downloaden als een apk file via de website van de bank. Als dat niet gaat verander ik zodra mijn hypothecaire lening  afgelopen (2021) is van bank ...

En dat de geforceerde update een stap naar beneden is qua security ( 5 cijfer code - full complex password) .

R.

 

 


4 reacties

Reputatie 7

Dag Rrrr,

Onze app is uit veiligheid enkel via de officiële app stores van Google en Apple beschikbaar. APKs die je vrij op het internet kan downloaden en third party app stores dragen een groot risico. Je weet namelijk niet waar het bestand juist vandaan komt en of er iets aan veranderd werd (bijvoorbeeld het toevoegen van een virus/malware dat jouw data steelt).

Zelfs als wij onze APK zouden aanbieden via onze site, dan zet dat de deur open voor fraude, doordat het wel heel makkelijk wordt om een geïnfecteerde versie te verspreiden.

 

Wat de Easy Banking-code betreft brachten we onze app in lijn met apps van andere banken. We zorgden ook voor een extra versteviging van onze eigen beveiligingsinfrastructuur.

Dus een apk via jullie eigen website is minder veilig dan via de google play store ?

Er is nog nooit een probleem geweest met google apps via de play store ;

https://www.consumeraffairs.com/news/bad-apps-from-google-play-infect-millions-of-android-devices-020415.html

Niet zeveren aub , ik wil een app die ik kan downloaden zonder een google account ( heb je al wel eens nagekeken wat je allemaal aan google verteld met een account gelinked op een adroid device )

 

R.

 

 

Reputatie 7

Het klopt dat er op de Google Play Store ook gevaarlijke apps op kunnen duiken. Maar dat is hier naast de kwestie. Die apps werden in de eerste plaats al aangeboden door ontwikkelaars met slechte bedoelingen.

Door onze app enkel via officiële kanalen aan te bieden, houden wij er de volledige controle over. Dat valt weg van zodra je je APK vrij beschikbaar stelt.

Ik begrijp dat je graag zicht hebt op wat er met je data gebeurt en dat is niet meer dan terecht.

Wij zullen echter nooit onze APK vrij aanbieden, om te voorkomen dat het misbruikt kan worden door anderen en om ervoor te zorgen dat beveiligingsupdates en bug fixes correct en op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd.

Je beseft toch wel dat iedereen die die app al geinstalleerd heeft een copy van die apk heeft ?

En dat ik die kan downloaden / installeren ?

Soms ben ik bang dat jullie echt niet weten waarover ik het heb … en jullie beheren mijn geld …

 

R.

 

 

Reageer