Beantwoord

update Easy Banking App dec 2018

• 15 december 2018
  • 6 reacties
  • 818 Bekeken

problemen vastgesteld bij deze nieuwe release:
iphone 7, ios 12.1:
- het lukt niet om in één keer aan te melden via itsme
- berichten worden nu in de app ontvangen, maar zijn al verschillende maanden oud
- bancontact lukt nu ook niet meer bij dit toestel, voorheen wel
- je wordt uit deze schermen gegooid, terwijl je op my community bezig bent, omdat de app afsluit wegens niet actief na een paar minuten.
Samsung Galaxy s4, android 6,01:
Het is niet mogelijk om een bedrag na de komma in te voeren bij een overschrijving
icon

Beste antwoord van YannickB 18 december 2018, 09:18

Dag Ed,

Bedankt voor je antwoorden! ☺

Er zijn inderdaad verschillende berichtenstromen.

Eerst en vooral heb je de effectieve berichten. Dit zijn alle mails die jij naar ons stuurt vanuit Easy banking Web en al onze antwoorden daarop. Daar vallen ook alle informatieve berichten over je producten en diensten onder. Al deze berichten zijn momenteel nog niet in onze app zichtbaar, enkel via de site.

Dan zijn er de taken en meldingen. Onder taken valt alles wat je nog met je kaartlezer moet/kan tekenen. Bijvoorbeeld bewaarde (maar onbevestigde) overschrijvingen, aanvragen van rekeningen, ... . Meldingen zijn boodschappen over verrichtingen, bijvoorbeeld aankondigingen van nieuwe domiciliêringen of een melding over een geweigerde verrichting.

Meldingen en taken zijn de twee elementen die je op dit moment al via 'berichten' in onze app vindt.

Voor de Community: het is inderdaad allesbehalve handig als je door inactiviteit in de app, ook de connectie met ons verliest. Ik vermoed dat dat gebeurt doordat onze site binnen de app geopend wordt, ipv rechtstreeks via Safari. Ik heb alvast voor je aangevraagd om het bij een volgende update van de app aan te passen! Ik zou het zelf ook graag anders zien. 😅

Laat het ons zeker weten als je nog vragen of opmerkingen hebt!
Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

6 reacties

Reputatie 1
Dag Ed op de community ,

Welkom op onze Community !

Je geeft aan dat je enkele problemen hebt vastgesteld bij de laatste release van onze applicatie.
Wij hebben echter nog bijkomende vragen hieromtrent.

Wat betreft Itsme: Wat gebeurt er precies wanneer je wilt aanmelden met Itsme ? Krijg je een foutmelding en indien ja, welke ?
De berichten die je in de app hebt ontvangen zijn alle ongelezen berichten. Daarom kan het inderdaad zijn dat er oudere berichten zijn terechtgekomen in jouw applicatie.

Je geeft ook aan dat de Bancontactfunctie niet meer werkt op jouw toestel. Welke foutmelding krijgt u als u deze probeert te gebruiken en hebt u recentelijk een nieuwe kaart ontvangen ?
Tot slot geef je aan dat de app zich na enkele minuten automatisch afsluit. Het klopt inderdaad dat onze app zichzelf na een tijdje afsluit. Dit was echter in het verleden ook al en is een beveiligingskwestie.
Deze functie zorgt ervoor dat je niet onbeperkt aangemeld kan blijven zonder actief te zijn.

Omdat je nieuw bent op de community, wil ik je graag wijzen op enkele interessante berichten:
- Wij leren onze nieuwe leden graag kennen. Stel jezelf even voor!
- Aanmelden zonder kaartlezer op Easy Banking Web is mogelijk de met de Itsme App.

Ik wens je nog een prettige dag !
Shanty, 2de poging, want ik word telkens ook uit de community gegooid als de EBA de veiligheidsperiode bereikt heeft en me dan automatisch afmeldt. Heel vervelend, ik moet telkens het laatst getypete opnieuw intikken op de smartphone. ( oorzaak: ik log in op de community vanuit de eba)
voor alle zekerheid dus nu in korte blokjes:
aanmelden en fout: ik krijg geen fout; ik word opnieuw nar itsme gestuurd om aan te melden, de EBA blijft daarna soms nog steeds terugkeren naar het beginscherm "gebruik itsme om aan te melden -> itsme, aanmelden en terug hetzelfde scherm van de EBA
update: het is de laatste keren wel gelukt in 1 keer
die ongelezen berichten: zijn nochtans niet zichtbaar in mijn ebw.. ? Het zijn berichten over een domiciliëring die werd geactiveerd.. ik heb de indruk dat er een parallelle berichtenstroom bestaat ?
bancontact lukt nu terug wel op de iPhone, nog steed niet op de android; foutmelding: controle vh profiel mislukt, log in uw app in om uw profiel te bevestigen.
Dat hebben we gedaan, maar zonder resultaat..
Reputatie 6
Dag Ed,

Bedankt voor je antwoorden! ☺

Er zijn inderdaad verschillende berichtenstromen.

Eerst en vooral heb je de effectieve berichten. Dit zijn alle mails die jij naar ons stuurt vanuit Easy banking Web en al onze antwoorden daarop. Daar vallen ook alle informatieve berichten over je producten en diensten onder. Al deze berichten zijn momenteel nog niet in onze app zichtbaar, enkel via de site.

Dan zijn er de taken en meldingen. Onder taken valt alles wat je nog met je kaartlezer moet/kan tekenen. Bijvoorbeeld bewaarde (maar onbevestigde) overschrijvingen, aanvragen van rekeningen, ... . Meldingen zijn boodschappen over verrichtingen, bijvoorbeeld aankondigingen van nieuwe domiciliêringen of een melding over een geweigerde verrichting.

Meldingen en taken zijn de twee elementen die je op dit moment al via 'berichten' in onze app vindt.

Voor de Community: het is inderdaad allesbehalve handig als je door inactiviteit in de app, ook de connectie met ons verliest. Ik vermoed dat dat gebeurt doordat onze site binnen de app geopend wordt, ipv rechtstreeks via Safari. Ik heb alvast voor je aangevraagd om het bij een volgende update van de app aan te passen! Ik zou het zelf ook graag anders zien. 😅

Laat het ons zeker weten als je nog vragen of opmerkingen hebt!