Beantwoord

Verrichting geweigerd bij betalingen via QR-code in de easy banking app

  • 26 January 2022
  • 2 reacties
  • 584 Bekeken

Sinds enkele weken kan ik geen betalingen meer uitvoeren met QR-functie in de easy banking app.
Ik kan de code scannen en de betaalopdracht ondertekenen. Daarna verschijnt ‘verrichting geweigerd’.

Ik kan nog overschrijvingen doen in de app en heb geen problemen met mijn bankkaart bij gebruik van kaartlezer of betaalterminal.

Ik heb de app verwijderd, mijn telefoon heropgestart en de app opnieuw geïnstalleerd.
In mijn profiel in de app staat hetzelfde klantnummer als op mijn bankkaart.
Ik heb geen gebruikslimiet overschreden.

Kort voor de problemen zich voordeden, heb ik een nieuwe bankkaart ontvangen (Bancontact-Visa Debit), maar daar ondervind ik geen problemen mee.

icon

Beste antwoord van YannickB 27 January 2022, 08:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hallo Eva,

Wanneer je nog eens een QR-code scant, kan je dan bovenaan het scherm waarop de details van de betaling staan even nakijken of het vermeldde kaartnummer overeenkomt met het nummer dat op je Bancontact-Visa Debit-debetkaart staat? Indien het niet overeenkomt, dan kan je op Wijzigen drukken om de juiste kaart te kiezen.

Als je meerdere debetkaarten hebt, dan is het namelijk mogelijk dat er autmatisch een debetkaart werd geselecteerd voor een rekening met een ontoereikend saldo.

Uitzonderlijk is het ook mogelijk dat je oude kaart nog vermeld wordt in onze app. Ze zou normaliter vanzelf moeten verdwijnen.

Zie je toch het juiste kaartnummer staan en heb je je nieuwe debetkaart al eens met de chip en pincode (dus niet contactloos) in een fysieke winkel gebruikt, dan bel je ons Easy Banking Centre best even op via Communicatie onderaan in de app. Op die manier hebben we zicht op jouw pogingen om te betalen.

Bij de details van de betaling werd inderdaad het nummer van mijn andere debetkaart vermeld. Door het juiste nummer te selecteren, is het probleem opgelost.

Die tweede debetkaart heb ik nog nooit gebruikt via de app. En ik heb geen idee hoe ik aan een ontoereikend saldo zou gekomen zijn.

Maar ik kan weer verder. Dankjewel!

Reageer