Beantwoord

Visa Auth/Challenge

  • 10 July 2022
  • 2 reacties
  • 954 Bekeken

  • Deskundige - Niveau 1
  • 6 reacties

Wilde inloggen op Home Banking, maar gaf de verkeerde PIN in. Nu wil ik het opnieuw doen, maar als ik nu de kaart in de kaartlezer stop, krijg ik na M1 kort te zien “Visa Auth” en dan “Challenge?”. Daarna wordt mijn pin gevraagd (deze keer de goede). Dan krijg ik een Response (een signeercode), maar die doet het niet voor inloggen op Online Banking. Kaart eruit, opnieuw, en dan beginnen we weer bij “Visa Auth” en dan “Challenge?”.

Dus M1 levert geen invoerveld voor de code op, het geeft ““Visa Auth” en dan “Challenge?”.

 

Enig idee wat ik moet doen met de “Challenge”?

 

EDIT: laat maar, al gevonden. Met de “Challenge” wordt bedoeld de cijfercode die op het scherm verschijnt bij inloggen. Beetje duister, maar het is gelukt. Blijkbaar blijft de kaartlezer dus “steken” bij de laatste actie, en die dient afgemaakt.

 

icon

Beste antwoord van Giri 10 July 2022, 22:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ben je zeker dat je uw debetkaart gebruikt (Bancontact-Visa Debit) want met een kredietkaart (Visa Classic) zal dat niet lukken, inloggen voor Easy Bank Web moet altijd met een debetkaart gebeuren nooit met een kredietkaart.

Indien je toch een debetkaart gebruikt en je krijgt nog altijd dezelfde foutmelding dan klopt er iets niet en zal je contact moeten opnemen met de bank.

 
 

EDIT: laat maar, al gevonden. Met de “Challenge” wordt bedoeld de cijfercode die op het scherm verschijnt bij inloggen. Beetje duister, maar het is gelukt. Blijkbaar blijft de kaartlezer dus “steken” bij de laatste actie, en die dient afgemaakt.

@Alexander Ja, het is een debetkaart, volgens mij zijn onlangs alle dbetkaarten VISA-debets geworden. Logo staat erop (Ik heb zo’n groene).

Reageer