Beantwoord

visa nog bruikbaar met Apple Pay ?


  • Avonturier - Niveau 1
  • 12 reacties
Ik kan mijn Visa kaart niet meer activeren met Apple Pay, deze is ook niet meer aanwezig in de app op mijn iPhone.
probleem of bewuste keuze ?
icon

Beste antwoord van OguzhanB 1 August 2019, 08:08

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

@yann beelen 

Niet noodzakelijk. Je kan je visa volledig activeren via een betaling in de winkel met de chip, door je pincode te veranderen aan een automaat, of door er geld mee af te halen.

Hou er wel rekening mee dat er kosten zijn wanneer je met een kredietkaart geld afhaalt. Je kiest dus best voor de eerste of tweede optie.

moet ik toch dan naar een fisieke bank gaan om de kaart te activeren ?

Reputatie 7

Jammer genoeg niet, want een kaartlezer staat niet in verbinding met ons. Ze berekent puur op basis van je chip en de ingevoerde codes een tijdelijke handtekening.

ps gaat het ook met de kaartlezer ?

nee alleen via PayPal omdat ik meestal die via PayPal gebruik.

Reputatie 7

Hallo Yann,

Werd je Visa al eenmaal gebruikt voor een gewone betaling met je chip en pincode?

Dat is noodzakelijk om bepaalde diensten zoals Apple Pay te kunnen gebruiken. Ten laatste een werkdag na het gebruik van de chip, zal Apple Pay geactiveerd kunnen worden.

heb een nieuwe visa kaart. kan hem wel gebruiken op PayPal maar niet op apple pay is dat normaal ?

ik gebruik mijn visa kaart niet graag buiten. Ik gebruik die meestal voor internet aankopen

apple pay wilt wel mijn gewone debet kaart gebruiken en wilt mijn nieuwe niet binnen scannen

krijgt het bericht “'je kaartverstrekker ondersteunt deze kaart nog niet”

 

Reputatie 4
Badge +4
bizarre 🧐

Als er een mogelijkheid is, probeer met het Easy Banking Centre in contact te komen via de app van de bank door onderaan contacteer ons te drukken en bel ons, kiezen voor rekening en kaarten.

Adviseur kan dan samen met je op een beveiligde manieren de parameters van je kredietkaart nakijken en indien nodig de kaartbeheerder ook om hulp vragen of er blokkerende elementen zijn op je kredietkaart. 🙏

Succes!
Manueel toevoegen via de Wallet lukt ook niet, in dat geval krijg ik de foutmelding die ik al doorgaf : je kaartverstrekker ondersteunt deze kaart nog niet
Hallo, dat is nu net het probleem: de Visa kaart is niet beschikbaar in Easy Banking.
maar dat had ik al een paar keer geschreven ...
Reputatie 4
Badge +4
hey @LUMA 👋

Als je via instellingen naar je Wallet en Apple Pay gaat, staat je VISA tussen de betaalkaarten? Zo ja, even erop drukken en dan onderaan "Verwijder deze kaart" en voeg VISA terug toe.

Laat maar weten 🙌
Jazeker, ze is ook nog geldig tot 03/22

Het toevoegen gaat
  • noch via de easy banking app : enkel mijn bankkaart en MasterCard zijn beschikbaar om aan ApplePay toevoegen voegen
  • noch via de Wallet op mijn smartphone : foutmelding reeds doorgemaild
Wie kan dit oplossen ?
Dag Luma,

Kan je de kaart nog wel voor andere verrichtingen gebruiken? Geldafhalingen, betalingen,...

Groetjes,
Amély
Neen, werkt ook niet.
ik krijg volgende foutmelding : Je kaartverstrekker ondersteunt deze kaart nog niet.
Bizar, nochtans uitgegeven door BNP ...
Hey @LUMA ,

Dat is vervelend!
En heb je al eens geprobeerd om je kredietkaart toe te voegen via de wallet zelf?
Als je je wallet opent, kan je bovenaan klikken op 'voeg kaart toe'.

Laat je weten of dit lukt?

Groetjes,
Ruth
Hallo
Neen, de kaart is al een jaar in gebruik.
min het begin was ze wel actief in ApplePay maar vanaf een bepaald moment werd ze inactief.
oorzaak ongekend.
ik kan ze ook niet meer activeren vanuit de easy banking app.
Reputatie 1
Hey @LUMA,

Kan het zijn dat dit een niewe kaart is? Deze moet je dan eerst gebruiken in een winkel of in een automaat zodat deze 'in gebruik' staat. Daarna kan je de kaart pas koppelen aan je Apple pay.

Fijne dag nog!

Reageer