Skip to main content
Beantwoord

wanneer staat het geld op mijn rekening als ik geld ontvang via de Easy Banking app

  • 29 April 2024
  • 6 reacties
  • 443 Bekeken

Dit weekend maakte ik 4 x een QR code aan om geld te ontvangen via de Easy Banking app, 3 x vrijdagavond en 1 x zondagnamiddag.

Het geld staat nog steeds niet op mijn rekening. Wanneer kan ik het geld verwachten?

 

6 reacties

Reputatie 2

Naar mijn ervaringen zullen de transacties van vrijdag waarschijnlijk vandaag op uw rekening te voorschijn worden worden getoverd, en transactie van zondag niet eerder dan morgen dinsdag.

 

Bedankt! Ondertussen staat het op mijn rekening; ook de verrichting van zondag👍

Lijkt me middeleeuws, enfin zoals een bank van 50 jaar geleden. Geen transacties op zondag. Transacties next day. “ontvangen” . Via de bnpparibas APP toont die wel heel eventjes de geslaagde transactie. Maar je kan dit niet opnieuw zien op oproepen. (geen transactie log zoals bij Payconiq bvb). Je zal maar twijfelen of het nu echt geslaagd is of niet Zeker als je er meerdere hebt gedaan rond hetzelfde moment.. 24 uur of zelfs 48 uur geen enkel spoor meer van die “ontvangst”. Niet via de zichtrekening, niet via betalingen, niet onder “gepland”, niet via de APP zelf op de smartphone  waar de “ontvangst” zou zijn gebeurd. Totale duisternis. 

 

Dit gebeurt trouwens ook met sommige betalingen in het weekend. Heb ik die al gedaan of niet, was het bedrag wel juist? etc etc … Niks van spoor ervan. 

Reputatie 1

Dag @Bernard Pauwels,

 

Transacties die gebeuren via een QR-code zijn kaartbetalingen. De verwerkingsduur hiervan is een tweetal bankwerkdagen. Zaterdag en zondag zijn geen bankwerkdagen dus dan wordt dit pas ten vroegste maandag verwerkt. 
Dit geldt ook voor overschrijvingen, overschrijvingen die in het weekend gebeurd zijn, worden pas de volgende bankwerkdag verwerkt. De verwerkingsduur van een gewone overschrijving is 1-3 bankwerkdagen.

Alleen instantoverschrijvingen in de app komen direct toe. 

 

Groetjes,

 

Kim 

Dank U wel voor de info. Het “probleem” is echter enkel dat intussen  “geen enkel spoor meer van die “ontvangst” of van de gedane actie.. De betaling van de zondag met Payconiq, via APP Payconiq/Bancontact heeft wel dat spoor in zijn transactie log van Payconiq. Dit is pas op de rekening zichtbaar op maandag ochtend. 

Instant overschrijving (“ontvangen”) via de BNPParibas APP ( de Payconiq was zeer traag in zijn verwerking en werd daarom afgebroken en vervangen door de BNP APP) was er dus ook pas bij de maandag ochtend op de rekening. Zolang was er totale duisternis over deze APP betaling.(“ontvangen”) via QR code. Was het nu gelukt of niet, die info was dus reeds weg. op de ontvangende smartphone. Heel even was er een pop-up geweest met oa de naam van de zender.

Reputatie 2

Beste @Bernard Pauwels, bedankt voor je bericht. Het is inderdaad zo dat de verwerking van betalingen met QR code wat langer kan duren. Zelf kunnen we dit helaas niet aanpassen, maar we zullen het alvast signaleren aan de betrokken dienst. 

Groetjes,

JoachimJ

Reageer