Weergave rekeninguittreksels

  • 20 June 2020
  • 7 reacties
  • 585 Bekeken

Wanneer ik via mijn rekeninguittreksels, een aanvraag indien, dan krijg ik de bevestiging hoeveel pdf’s er beschikbaar zijn en dat deze kunnen gedownload worden.

Bij het klikken op download, verdwijnt het gedownloade bestand onder de zwarte balk onderaan het scherm en kan ik er niet meer aan om het te openen en desgevallend af te drukken.

Het heeft dan ook geen zin om ja te antwoorden op de vraag naar ontvangstbevestiging.

Ik kan ook rekeninguittreksels in pdf bekomen als ik rechtstreeks naar elke individuele rekening ga, maar dit is niet handig, zeker niet voor beleggersrekeningen.

Ik heb de scherminstelling in windows 10 al aangepast, maar dit heeft ook niet geholpen.

Ik druk de rekeninguittreksels al jaren elke week af. Het is alleen maar sinds de laatste voorbije maand, dat dit niet meer lukt.

Graag enkele tips om het probleem te kunnen oplossen.

 

Bij voorbaat dank

Luc Markey


7 reacties

Reputatie 5
Badge

Dag Luc, 

Wordt het bestand dan automatisch ook gedownload op je computer? Of probeer je het enkel te openen? 

Wanneer je problemen ondervindt bij het openen van de uittreksels, raden wij je aan om na te gaan of de pop-up blocker zeker uitgeschakeld staat in je web browser. Alle informatie hierover vind je in het bericht Openen uittreksels of fiscale attesten.

Heb je dit probleem ook bij het gebruiken van een andere browser? Van welke browser maak je gebruik? 

Daarnaast kan het ook helpen om de periodiciteit van de uittreksels te wijzigen naar maandelijks. 

Hopelijk helpt dit je al verder. Fijn weekend!

 

Dag Karen,

Bedankt voor de tips.

Het bestand wordt niet automatisch gedownload op mijn computer.

Bij Chrome en Edge krijg ik bij het openen van de rekeninguittreksels, niet de boodschap die er volgens het bericht zou moeten verschijnen, zodat ik binnen Easy Banking de pop-up blokkering zou kunnen uitschakelen. Als ik het zelf doe, heeft dit geen effect.

Bij Explorer lukt het wel nadat ik de pop-upblokkering heb uitgeschakeld.

Ik krijg wel de boodschap dat het programma wordt geopend buiten de beveiligde modus en mijn toestemming wordt gevraagd om het te openen.

Ik kan dus verder, maar het is wellicht nog niet de ideale manier.

Ik heb een update gehad van mijn beveiligingsprogramma Malwarebytes (versie 4.1.0) en van Windows 10. Deze laatste heeft in het verleden nog conflicten gegeven met programma’s. Mocht Windows 10 er iets mee te maken hebben, hoe kan dit probleem dan aangepakt worden ?

 

Ook een fijn weekend gewenst en tot later

 

 

Hey @Luc Markey ,

 

Ik bezorg je uitgebreide informatie aan onze technische dienst zodat dit zo snel mogelijk kan worden opgelost!

In de tussentijd kan je de uittreksels sowieso wel nog één voor één openen en downloaden door op het rekeningnummer of contractnummer te klikken en het gewenste uittreksel zo te openen.

 

Groetjes,

Lieze

Hallo Lieze,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik kan inderdaad verder via explorer of ik kan ze één voor één aanvragen en afdrukken.

Voor de courante rekening is dit geen probleem, maar voor informatie over een bepaald fonds of een beleggersrekening is dit een probleem.

Ik hoor het wel van de technische dienst hoe dit kan worden opgelost.

 

Mvgr

 

Luc

Hey @Luc Markey ,

 

Ik kan me zeker inbeelden dat dit alternatief niet voor alle situaties een vlotte oplossing biedt.

Van zodra ik meer hierover hoor, laat ik het weten!

 

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1
Badge

Lijkt een beetje op mijn probleem, als ik in de nieuwe Edge/Win10 het zipbestand van de aangevraagde uittreksels wil downloaden gebeurt er helemaal niks, bnpparibasfortis.be toevoegen aan de lijst met “allowed” popups maakt geen verschil. PDF downloaden lukt wel !. In IE/Win10 idd geen probleem, en ook niet met Chrome op Android tablet.

Hey @WimH ,

 

Dit is inderdaad in onderzoek bij de technische dienst. Meerdere klanten hebben dit gemeld.

Er wordt zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht!

 

Mijn excuses voor het ongemak,

Lieze

Reageer