Beantwoord

Wijziging taal Easy Banking Web

  • 27 October 2021
  • 6 reacties
  • 577 Bekeken

Het betreft de bankrekening van een Europese sportorganisatie, welke beheerd wordt door mezelf en een Zweedse collega, beiden gemachtigd door bnpparibasfortis.

Bij consultatie van die rekening op Easy Banking Web ziet die Zweedse collega echter alle informatie in het Nederlands, en dat zou hij graag gewijzigd zien naar het Engels. Hoe kan dit verkregen worden?

Vriendelijke groeten,

icon

Beste antwoord van YannickB 27 October 2021, 09:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Dirk,

De taal van Easy Banking Web kan per persoon ingesteld worden. Je collega neemt daarvoor best even contact met ons op via 0032 2 762 90 00.

Dankjewel.

Mijn collega meldde me het volgende: “I’ve tried for more than a week now! After a lot of choices they just tell me that English speaking representatives are busy and they want me to choose either a Dutch or a French speaking support. 
Any chance you can make an appointment for me so that they can call me.”

Er loopt blijkbaar toch iets mis bij jullie. Graag een advies dat wel werkt.

Vriendelijke groeten.

 

Reputatie 4

Hallo, @De Mits Dirk,

Je collega kan gewoon kiezen voor Nederlands of Frans. De meeste van onze collega’s kunnen een klant ook te woord staan in het engels.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag LarsD,

uw antwoord helpt niet: mijn collega spreekt noch Nederlands, noch Frans, maar Engels, Zweeds en Deens. En ik kan aannemen dat de meeste van uw collega’s Engels spreken, maar die zijn dan wel zelden beschikbaar (zie de reactie van mijn collega hieromtrent.).

Daarom mijn vraag: is het zo moeilijk om op zijn vraag (welke, indien nodig, door hem kan gestuurd worden (vraag is: naar wie?)) zijn gebruikerstaal naar Engels te wijzigen? Of als het dan toch via een persoonlijk gesprek moet gebeuren, kan er dan geen afspraak gemaakt worden?

Vriendelijke groeten.

Reputatie 7

Dag Dirk,

Ik vrees dat we je langs deze weg geen andere oplossing kunnen bieden. De taal van het Easy Banking Web-contract van je collega kan enkel veranderd worden wanneer hij ons belt.

Via het nummer 02 762 90 00 komt hij terecht bij een team van Engelstalige collega’s. Omdat dit een beperkter team is, kan het inderdaad gebeuren dat de wachttijden via dit nummer oplopen. Om ons sneller te bereiken, kan je collega ook aanmelden op Easy Banking App voor smartphone (dat zal automatisch de taal van zijn toestel overnemen) en het Easy Banking Centre bellen via Communication onderaan het scherm. Oproepen via de app zijn beveiligd en krijgen prioriteit.

Eventueel kan hij ook terecht bij ons Nederlandstalig team via 02 762 60 00, optie 2 en nogmaals 2. Vervolgens zal je collega de keuze krijgen om zijn oproep al dan niet prioritair te laten behandelen. Wilt hij dit niet, dan kan hij gewoon op het sterretje (*) drukken. Wilt hij  wel prioriteit krijgen op onbeveiligde oproepen, dan kan hij, nadat de stem uitgesproken is, zijn klantnummer intoetsen en bevestigen met hekje (#). Vervolgens zal hij gevraagd worden om zijn persoonlijke Easy Banking Phone-code in te toetsen en nogmaals te bevestigen met hekje (#).

Het Nederlandstalig team is uitgebreider dan het Engelstalige team. De meeste collega’s spreken voldoende Engels om jouw collega met deze vraag te kunnen helpen.

Reageer