Starten met Easy Banking

Bekijk, download en print je fiscale attesten

  • 20 April 2017
  • 1 reactie
  • 44973 Bekeken

Reputatie 7

Nood aan een fiscaal attest zodat je je belastingsaangifte in kan vullen? De meeste attesten worden jaarlijks in maart of april beschikbaar gemaakt. Je kan ze opvragen via Easy Banking App of Web. 

Woonkredieten en hypothecaire mandaten 

Je kan de fiscale attesten van je woonkrediet zowel raadplegen via Easy Banking App als Easy Banking Web.

Via Easy Banking App:

  1. Meld je aan in Easy Banking App.
  2. Klik onderaan op Mijn diensten en kies Documenten.
  3. Selecteer de categorie Leningen.
  4. Je komt terecht op het overzicht van de fiscale attesten voor je woonkrediet, gerangschikt per jaar.
  5. Klik op het fiscaal attest dat je wilt bekijken om het te openen. 

Fiscaal attest hypotheek  en Hypothecair mandaat bekijken vIa Easy Banking Web: 

  1. Meld je aan in Easy Banking Web.
  2. Klik in het menu aan de linkerzijde op Leningen en kies voor Mijn documenten.
  3. Klik op de horizontale strepen rechts van het fiscaal attest met het juiste aanslagjaar en klik op Downloaden.

Onderstaande fiscale attesten kan je raadplegen in Easy Banking Web. Meld je eerst en vooral via pc of laptop aan op https://www.bnpparibasfortis.be.

Pensioenspaarrekeningen en pensioenspaarverzekeringen

  1. Klik in het linkermenu op Rekeningen en kaarten en kies voor Mijn rekeninguittreksels.
  2. Klik op het nummer van je pensioensparen of van het levensverzekeringscontract.
  3. De attesten werden afgeleverd in de maand maart of april.
  4. Je vindt je attest in de kolom Fiscale berichten. Klik erop om het te openen.

Schuldsaldoverzekeringen

  1. Klik in het linkermenu op Verzekeringen en kies voor Mijn verzekeringen.
  2. Klik op het nummer van je schuldsaldoverzekering.
  3. Klik op Documenten.
  4. Klik op het gewenste jaartal en klik vervolgens op de naam van het fiscale attest om het te openen.

Professionele kredieten

  1. Ga in het linkermenu naar Rekeningen en kaarten en kies voor Mijn rekeninguittreksels.
  2. Klik op het rekeningnummer van de rekening waaraan het professionele krediet gekoppeld werd.
  3. De attesten werden afgeleverd in de maand maart of april.
  4. Je vindt je attest in de kolom Fiscale berichten. Klik erop om het te openen.

Providis Globale Rechtsbijstand

  1. Klik in het linkermenu op Verzekeringen en kies voor Mijn verzekeringen.
  2. Klik op de horizontale strepen rechts van het de verzekering en klik op Documenten.
  3. Bij Documenten kan u uw fiscaal attest openen.

Kan je de attesten niet openen of afdrukken? Dan kan dit te maken hebben met de pop-up blokkering van je browser. In deze handleiding ontdek je hoe je dit oplost:

 


1 reactie

Reputatie 3
Badge
Dank je voor de duidelijke uitleg.

Reageer